De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-09-2003, 20:26
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
GP F1 Italië - De Race !

Spannende kwalificaties gezien vanmiddag. Schumacher laat zich eindelijk weer eens van z'n snelle kant zien en zet een formidabel rondje neer, Montoya sneller in de eerste twee sectors, maar trager in de laatste parabolica. Raikkonen klampt aan. Verrassend slecht resultaat voor Coulthard, 1 volle seconde achter Kimi. Dat kan je zelfs niet met verschil in strategieën verklaren. Ook best knap van de BAR's.

Morgen verwacht ik een Williams vs Ferrari battle, oftewel een Montoya vs Schumacher en Barrichello. Gené rijdt verdienstelijk, maar verder dan een 3de plaats zie ik hem niet komen. De Renaults waren vanmiddag ook wat op het achtertoneel, Trulli zesde en Alonso een blunder in de eerste bocht. Na de hemel even terug op aarde belanden.
Old 14-09-2003, 11:39
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie

Eens benieuwd ofdat Rubens voorbij Montoya geraakt bij de start.
Als het zo is, dan is het gewonnen spel voor Schumacher.
Reply With Quote
Old 14-09-2003, 11:47
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sway Bar
Eens benieuwd ofdat Rubens voorbij Montoya geraakt bij de start.
Als het zo is, dan is het gewonnen spel voor Schumacher.
Twijfelachtig. Rubens is nu éénmaal niet de beste starter van het veld. Ik zie Raikkonen eerder Barrichello voorbijgaan dat Barrichello Montoya. Dan hebben we pas een gevecht.
Old 14-09-2003, 11:53
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by sledge
Twijfelachtig. Rubens is nu éénmaal niet de beste starter van het veld. Ik zie Raikkonen eerder Barrichello voorbijgaan dat Barrichello Montoya. Dan hebben we pas een gevecht.
De Ferrari's staan wel op de propere lijn .... Montoya en Raikonnen op de vuile lijn ..... Als je de starts van dit seizoen overloopt zie je dat dit vaak van grote invloed is ...
Old 14-09-2003, 15:32
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Knap koerske

Zoals verwacht Schumi vs. Montoya .... Beiden hebben een prima race gereden. De Zaterdag-quali was beslissend ... en daar won schumi met een neuslengte.

Mijn conclusies:

toppers:
Ferrari: Geeft samen met haar technische partners de internationale pers stevig lik op stuk .... Schumi was volgens vele persmensen kansloos na hun zwakke prestaties de voorbije maanden .... Alle achterstand op enkele weken weggeveegd. KNAP
Zowel de piloten als de contructeurstitel liggen binnen bereik.
Schumi en Montoya:geen uitleg nodig
Bridgestone: evenveel wagens als Michelin in de top 10 .... De dip is voorbij ? Knap antwoord op de vernietigende kritieken.

floppers:
McLaren: Kwamen toch een tikje tekort op Williams en Ferrari .... Brachten Raikonnen nooit in een positie om zijn titelkansen te verdedigen. 7 punten achter met 2 races te gaan wordt een aartsmoeilijke opdracht. Absoluut slecht waren ze zeker niet .... Maar in de titelstrijd telt enkel de beste zijn ... en dat waren ze vandaag niet.
Alonso Fout in de quali's, betrokken bij een startincident, neusvleugel kapot gereden op een kerbstone door een rijdersfout ..... Allesbehalve een goeie prestatie.

Nog 2 races ... nog 2 duels Schumi vs Montoya .... en genieten
Old 14-09-2003, 15:39
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by airco
Knap koerske
Wat was er daar knap aan, saaie race vind ik, niks gebeurt, geen enkele degelijk inhaalmaneuver gezien (buiten DC dan). Je bedoelt waarschijnlijk knap omdat je Ferrari-fan bent.

McLaren bij de floppers zetten?? Amaai, 4de gestart,4de gefinishd, en Coulthard van 8 naar 5 en dan ja, pech. Hebben al meer het tegenovergestelde gezien hoor van de rode bolides!!

Renault zeker een flop.

Allé, na deze oersaaie race op naar de 2 laatste, nog 20 punten te verdelen voor de winnaars, en max 36 voor merk, kan nog (hopelijk) spannend worden.
Greetz
Reply With Quote
Old 14-09-2003, 19:15
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Laskaat
Wat was er daar knap aan, saaie race vind ik, niks gebeurt, geen enkele degelijk inhaalmaneuver gezien (buiten DC dan). Je bedoelt waarschijnlijk knap omdat je Ferrari-fan bent.

McLaren bij de floppers zetten?? Amaai, 4de gestart,4de gefinishd, en Coulthard van 8 naar 5 en dan ja, pech. Hebben al meer het tegenovergestelde gezien hoor van de rode bolides!!

Renault zeker een flop.

Allé, na deze oersaaie race op naar de 2 laatste, nog 20 punten te verdelen voor de winnaars, en max 36 voor merk, kan nog (hopelijk) spannend worden.
Greetz
Tijdens de tweede stints van JPM en MS was het serieus spannend ze. JPM kwam wa terug, verloor weer een beetje, haalde veel terug..........;
Mclaren een flop? Het was te verwachten dat ze niet zo goed zouden zijn. Maar ze hebben betere races gehad. DC heeft zichzelf al van verder op de grid naar t podium gereden, in die mate is t wel een flop, vooral voor DC dan. Hij heeft al beter gedaan.
Reply With Quote
Old 14-09-2003, 19:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Hakki
ok, nu wil ik ook wel ff reageren(heb mij moeten inhouden...)
McLaren heeft in het begin van het jaar duidelijk gezegd dat ze in 2003 niet echt voor de titel gaan, dus waar kan je dan zeggen dat ze floppen, als één van hun wagens nog 3de staat in het kampioenschap, op een afstand die (weliswaar heel moeilijk) nog overbrugbaar is.
Iedereen kon trouwens ook wel voorspellen dat McLaren hier niet echt zou meespelen, is ook gebeleken, de 2wagens reden een 'anonieme race'
4de plek is dus zo slecht niet...er blijft 1betere wagen achter hem, de bmw van Gene, dus al bij al nog zo slecht niet...verre van ideaal...maar het was de bedoeling om er het ebste van te maken en dat heeft raikkonen(in mijn ogen) dan ook gedaan...beter kon (vandaag) gewoon niet!
Gené reed oké, maar het is nog geen Ralf Schumacher, hé ! Had Ralfke in topvorm meegereden, hij had niet ver van Montoya geëindigd. Wat McLaren als 'flopper' betreft, als je ze verdedigt met het argument dat ze met een inferieure wagen rijden, kan je bezwaarlijk zeggen dat McLaren dit seizoen 'goed bezig' was. Ze hebben gewoon het hele seizoen lekker geflaterd met die o zo revolutionaire MP4/18 en de enige reden dat ze nu nog kans kunnen maken op de wereldtitel voor coureurs, is te danken aan het supertalent Raikkonen, gecombineerd met een sterk pakketje Michelinbanden. Want van Coulthard moeten we duidelijk niet veel verwachten, meneer 'ik ga dit jaar voor de wereldtitel' kwalificeerde zich gisteren namelijk op een dikke seconde achterstand van Raikkonen, waarmee het voor mij nog altijd een raadsel blijft waarom McLaren de Schot z'n contract tot 2004 heeft verlengd. Ik hoorde Lammens vandaag nogal positief spreken over Coulthard, dat hij een 'mooie 5de plaats had'. Ik krijg bijna meelij met McLarenfans als ze beweren dat een 4de en 5de plaats 'mooi' zijn. Een topteam als McLaren hoort vooraan te zitten, hoort juist te vechten voor de overwinning, op het voorste schavotje te staan, ze hebben er immers de financiële middelen toe.
Als je na een mislukt jaar waar de schade (gelukkig voor McLaren) beperkt blijft, dan warempel nog kans maakt op een wereldtitel, hoor je je coureur een bolide te bieden die mee kan met de top.

De race dan:

Viel wel mee. Mooie start, en af en toe Alonso die eens voor wat animatie zorgde. Renault houdt even een kater aan dit weekend over. Hoedanook, Schumacher kwam, zag en overwon. Het bewijs dat we de kerel (en Ferrari) nog lang niet moeten afschrijven. Montoya had hier echter evengoed kunnen winnen, als hij in de eerste ronde voorbij Schumacher had geraakt.
Met nog twee races te gaan ligt de boel nog altijd lekker open, op naar Indy !

Top:
*Ferrari: back on track.
*Williams: Constructeurstitel vrees ik nu wel voor (Gené zou ook op Indy Ralfke vervangen) Maar Montoya plakte deze race tegen Schumachers achtervleugel aan, dus hij heeft nog een dikke kans.
*Villeneuve: haalt plots 3 punten binnen. Dat zal hem deugd doen. Button kreeg weeral af te rekenen met pech. Die BAR is een rare bak.

Flop:
*ho jawel, McLaren. En dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar Raikkonen hoorde op z'n minst 3des te worden, binnen bereik van Montoya en Schumacher. Hij heeft mogelijk de ziel uit z'n lijf gereden, dus chapeau voor Kimi, maar die wagen wil niet mee....net op het moment waarop het moet.
*Alonso: Held in Hongarije, knoeiend op Monza. Kwalificatie nogal knullig gespind, bij de start om de een of andere reden op Verstappen geknald (lol) en dan toch nog 1 puntje meepakken. Misschien had ie nu gewoon dikke pech, kan gebeuren.
*Het gebruikelijke rijtje van dit seizoen: Jordan, Sauber, Minardi. Sauber lijkt altijd net buiten de punten te vallen. Baumgartner en Kiesa zijn duidelijk betalende coureurs en Verstappen kreeg een Renault op z'n Meurmans-achtervleugel.

Schumacher of Montoya ? Binnen een maand weten we het.
Old 15-09-2003, 15:29
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Is Trulli zijn bolide daar nu een ganse race blijven staan ?
Old 15-09-2003, 15:38
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mario
Ja.
Reply With Quote
Old 15-09-2003, 15:39
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk van wel. Op sommige filmpjes van http://www.ukf1.net/ zie je die Renault aan de kant staan (wanneer Button op diezelfde plaats het defect aan z'n BAR krijgt)
Op diezelfde site krijg je trouwens ook een mooi beeld van de startcrash van Alonso. Hij wordt op Verstappens achtervleugel de lucht in gelanceerd, raakt dan serieus onzacht terug op de begane grond, en uiteindelijk scoort Alonso met diezelfde wagen nog 1 punt !
Old 15-09-2003, 17:54
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Flop: regie.

Kijk wat die klungel gemist heeft.

Met andere woorden: Alonso's T-cam stond aan
Old 15-09-2003, 20:10
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie

Jawadde, sterke renault.
Rubens startte dan toch niet goed weg en inderdaad de eerste ronde was vrij spannend.
Nu ik vond het wel een spannende strijd. Montoya zat iedere keer vrij dicht tegen Schumacher.

Tussen de wedstijd door hebben we ons verplaatst naar de groot ouders en het laatste stukje nog kunnen zien.

Het kampioenschap is nog niet gedaan, knap werk van Ferrari.
Roll on Indy.
Reply With Quote
Old 15-09-2003, 22:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Mario
Jep, om de pace-car naar buiten te laten komen om de Renault te takelen, daar hadden de Italiaanse organisatoren het lef niet voor.

Aan de andere kant hinderde de Renault nu ook weer niet echt, dus het kon wel.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules