De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-09-2003, 08:42
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Andy,

dat klinkt prima in de oren. Goed gevuld.
Ook goed dat het volgend jaar al in februari start.

race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 18-09-2003, 17:47
maverick's Avatar
maverick maverick is offline
De Paddock Rookie

Yo Racefan ...

Nu het licht weer op groen staat voor de manta ... kunnen we dat beestje weer eens laten brullen ... alleen maar te hopen dat het droog blijft ... zoniet ... blijft er inderdaad nog altijd als optie over : .... "de fiets" ....(misschien een goede les voor "W"... oooh) kwestie van het parcour eens goed te kunnen 'bekijken' .. lijkt me ook eens leuk .... lol

C U
Maverick
Reply With Quote
Old 19-09-2003, 00:05
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Ik ben er nie ... mijn vrouw heeft een last-minute geboekt en omdat zij eigenlijk wel mijn grootste sponsor is moet ik wel mee
Maar op zondag 28 is er een manche van de Historic Cup op het circuit(-tje) van Croix-en-Ternois.

maar zal er wel zijn op de laatste open circuit day (van 2003).

A.J. ... het kalender voor 2004 ziet er echt goed uit .
zeker die 2 dagen op Spa
Old 19-09-2003, 09:41
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by maverick
Yo Racefan ...

Nu het licht weer op groen staat voor de manta ... kunnen we dat beestje weer eens laten brullen ... alleen maar te hopen dat het droog blijft ... zoniet ... blijft er inderdaad nog altijd als optie over : .... "de fiets" ....(misschien een goede les voor "W"... oooh) kwestie van het parcour eens goed te kunnen 'bekijken' .. lijkt me ook eens leuk .... lol

C U
Maverick
Yo buddy,
De Manta zal tegen volgende week in orde zijn en laten we hopen dat het weer zal meevallen zoals gisteren. Btw, sinds gisteren ben ik een ervaring rijker...De Corvette in mijne spiegel...alleen het duurde niet lang
Reply With Quote
Old 19-09-2003, 11:52
maverick's Avatar
De Paddock Rookie

wat gaan we doen met "W" ... ?
Reply With Quote
Old 19-09-2003, 11:57
RaceFan's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by maverick
wat gaan we doen met "W" ... ?
Ik stuur je privé een mail, want we gaan hier serieus
Reply With Quote
Old 20-09-2003, 12:13
maverick's Avatar
De Paddock Rookie

Hey racefanaten,

Kan er mij misschien eens iemand verklaren hoe de geluidsmeting in z'n werking gaat ...

In augustus waren we zoals gewoonlijk met 2 wagens op het circuit ; een lotus elise en een opel manta...
Nu de eerste sessie kregen wij na "een drietal uren" plots een zwarte vlag voor + 95 dB ... we reden zowat voorheen alléén voorbij "de meetpost" net voor de zwarte vlag waren we leuk aan het spelen met een andere deelnemer ... rarara plots de zwarte vlag ... de manta kreeg die sessie geen zwarte vlag voor + 95 dB...

Een volgende racedag waren we er wederom met de 2 wagens en nu kreeg de manta de zwarte vlag en de elise niet ... ?? er is tussen deze 2 sessie's niets aan de wagens gewijzigd ... ??

greetzzz
Reply With Quote
Old 21-09-2003, 16:50
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Ik kan er alleszins geen verklaring voor geven, maar het is zeker een ongelofelijke klucht...
Ze hebben mij vorig jaar tijdens de RPN in een van de eerste ronden een zwarte vlag gegeven voor teveel DB's, terwijl ik er 200% zeker van ben dat ik geen enkele keer alleen aan de meetpost gepasseerd ben... da mogen ze mij ook nekeer uitleggen...
Uiteindelijk kunt ge u er enkel maar bij neerleggen...!!

Last edited by B.V.S.; 21-09-2003 at 16:56.
Reply With Quote
Old 22-09-2003, 12:56
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

Besten, er worden 2 metingen gedaan op zolder. eentje na de bianchi-bocht en eentje bij het hospitaal.

Deze laatste wordt wel gemeten maar mag niet als referentie gebruikt worden. Even inhouden na de bianchi is dus de boodschap voor randgevallen.

Je krijgt trouwens een tweede akns nadat je een zwarte vlag hebt gekregen.

mvg,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 22-09-2003, 13:06
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik kan jullie enkel aanraden om het geluidsniveau van uw wagen tot maximum 92 decibel te beperken. Dan ga je nooit problemen hebben, zelfs als een beetje te hoog in toeren gaat ofzo blijf je dan onder het niveau. Iedereen kan tijdens de dag of na het afvlaggen op het sekretariaat de gemeten waarden gaan afhalen om zo te zien hoeveel geluid u gemaakt hebt. Het gas lossen is geen oplossing want er wordt ook buiten het circuit gemeten. Op het rustplein mag er slechts 60 db gemaakt worden. Dus als iedereen die in overtreding is gewoon gas lost aan de meter en de rest van het circuit teveel lawaai maakt zal de 60 db duidelijk overschreden worden. Als dit te veel gebeurt gaat men ons sanctioneren door ons te verbieden om te organiseren en dat zou toch voor niemand interessant zijn.
DUS : Zorg ervoor dat je wagen niet boven de 92db komt! Als men tegenwoordig in de Touring Cup rijdt met slechts enkele overtredingen per dag moet dat bij ons ook kunnen. Daar draaien de toppers 1'43" zonder lawaai : Lawaai is echt niet nodig om snel te rijden
Old 22-09-2003, 15:24
Jo Smets's Avatar
De Paddock Regular

OK, volkomen gelijk met deze uitspraken,

maar je moet maar eens op zolder aankomen met 96dB en dan niet kunnen rijden. Best irritant lijkt me. Het wat rustiger aan doen lijkt me dan de beste oplossing.

mvg,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 16:15
pieterp.be pieterp.be is offline
De Paddock Rookie

Ik heb nog enkele vraagjes:
1. Hoe zit het met de lunch? Kunnen we daar iets krijgen of breng je best zelf iets mee?
2. Hoe zit het met meenemen van passagiers? Kan dit tijdens de sessies vrij rijden (natuurlijk niet tijdens de cursus)?
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 16:25
RaceFan's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by pieterp.be
Ik heb nog enkele vraagjes:
1. Hoe zit het met de lunch? Kunnen we daar iets krijgen of breng je best zelf iets mee?
2. Hoe zit het met meenemen van passagiers? Kan dit tijdens de sessies vrij rijden (natuurlijk niet tijdens de cursus)?
1/ De ottobar en ditto keuken is geopend. Wij hebben er al een gewoonte van gemaakt om elke keer een goei curry worst met fruut te eten

2/ Deze moeten zich ook inschrijven (afstand van verhaal) waarna ze een toelatingsbandje krijgen. Let wel !! GEEN kinderen onder de 16 jaar en ik denk niet dat je met een bus passagiers kunt afkomen. Alhoewel, wat mij betreft als het de autosport maar ten goede komt, maar dat laat ik aan A.J. over. Ik ben een gelukkige deelnemer, geen organisator.

See ya tomorrow PM!!
Gert
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 17:05
pieterp.be pieterp.be is offline
De Paddock Rookie

Okee, dacht wel dat we konden lunchen in de Ottobar.

En ik heb heus geen horde supporters, maar wel een enkele goede vriend en gefascineerde die een keertje mee wil bollen. Ik houd het liever low profile

Tot morgen dan (hopelijk blijft het droog), begin is toch om half acht niet?
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 17:11
RaceFan's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by pieterp.be
Okee, dacht wel dat we konden lunchen in de Ottobar.

En ik heb heus geen horde supporters, maar wel een enkele goede vriend en gefascineerde die een keertje mee wil bollen. Ik houd het liever low profile

Tot morgen dan (hopelijk blijft het droog), begin is toch om half acht niet?
Dagindeling (zie: www.Eranracing.be)
7u begin inschrijvingen
8u theorie
9u instructeur begeleiding op circuit
10u pace-car rondes
11u vrij rijden cursisten
12u pauze
13u vrij rijden cursisten
14u einde cursus circuit experience

Succes & have fun!!!
Gert
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules