![]() |
|
|
View Poll Results: Denk je dat er dopingmisbruik is in de autosport ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 43.33% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 56.67% |
Voters: 30. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Jo ... jij zit er nog het dichtste bij ...
Fysiek kun je slechts op 2 manieren aanpakken ; Extensief = uithouding Intensief = snelkracht Wat je als piloot moet tegengaan is een vroegtijdige verzuring van de spieren ... deze aanmaak van 'lactaat' in het bloed kan je op 2 manieren uitstellen 1) je fysieke conditie algemeen verbeteren door extensief te trainen door 'duurlopen' te doen maar zeker niet door snelkracht te gaan trainen door 5u per week in de fitness in de spiegel te staan 'gapen'... + let op je voeding en drankgebruik ... (alle sportdrankjes zijn isotone dorstlessers op basis van ZOUT en houden je lichaam voorzien van vocht ... that's it !! 2) ervaren pilloten gaan ook minder snel verzuren doordat ze minder 'gespannen' in de wagen zitten en zich inspannen (=kracht) enkel wanneer het strikt nodig is... dus jongens en meisjes ... behandel je lichaam als een tempel en niet als een pretpark + goed trainen... lol greetzzz Tom |
|
|||
|
|||
Ik ben er zeker van dat er evenveel doping genomen wordt in de autosport als in andere takken van de sport.
Er staan hier wel degelijk enkele waarheden geschreven in verband met enkele producten zoals Captagon, amfetamines en betablokkers, maar je mag niet uit het oog verliezen dat topsporters zichzelf niet zomaar laten betrappen op het gebruik van verboden middellen. Een topsporter weet dat hij een verhoogde pakkans heeft wanneer hij na een wedstrijd een plasje moet afgeven. Ik weet niet of men na de finish bij een race dadelijk mee wordt genomen door een controleur, want als dit niet het geval is zijn er wel degelijk manieren om zelfs als je doping genomen hebt toch nog een negatief urinestaal af te leveren. Trouwens het is algemeen bekend dat het gebruik van doping tijdens de rustperiodes (winterseizoen) enorm in de hoogte gaat. De uitleg hiervoor is simpel. Wanneer je bv. steroiden gebruikt om meer kracht te krijgen dan blijft dit een behoorlijke tijd in je urine zichtbaar. Allemaal geen probleem want tijdens de winterperiodes zijn er bijna geen controles. Tijdens de zomerperiode dien je enkel je conditie en kracht op peil te houden. Je mag echter 1 ding niet uit het oog verliezen. VAN EEN BOEREPAARD KAN JE GEEN RACEPAARD MAKEN!! |
|
||||
|
||||
Quote:
een minimale fysieke conditie en het komt wel goed denk ik ![]() |
|
|||
|
|||
Ben je nu de autosport niet aan het onderschatten Flugel.
Ik denk om autosport op het topniveau te kunnen beoefenen je evenveel opofferingen en trainingen moet doorstaan als in ieder andere sport. Sorry voor de spreekwoorden maar hier telt dan weer het volgende. OM BETER TE WORDEN DAN JE CONCURRENT MOET JE STEEDS IETS MEER DOEN Tenzij je een supper talent bent zoals Jacky Ickx. |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat ik gewoon wou zeggen, er bestaat zeer veel doping, maar dat is dan meer gericht naar fysisch gerichte prestaties, je kan nu zeggen wat je wil, maar 200km op een fiets of 1u in een koersauto zeg nu zelf ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|