|
|
||||
|
||||
de bmw van moore is zodanig beschadigd dat ze waarschijnlijk niet zulle terug keren met deze bmw hoe ze het seizoen verder zulle zetten is momenteel nog niet bekend
|
|
||||
|
||||
Bij deze wil ik toch enkele kritische noten kraken
Quote:
Wat betreft de teams die wel verlichting hadden, het was weer hommeles. In het donker zijn de nummers simpelweg niet te herkennen. Het duurde toch eventjes voordat men wist dat de wagen van Rene Snel in het grind stond. Een onschuldig gevalletje maar wat als het eens een keer goed mis is? Op die manier kan je vitale seconden verspelen. SRT, NGT en GS Motorsport hebben het wel begrepen. Nummers waren zeer duidelijk te zien. Overigens hadden ze bij GS nog van die mooie blauwe wielen voorzien Beetje in de traditie van de Nordschleife, wel leuk om te zien. Echter is het voor de organisatie nu eens niet mogelijk om het op dit punt eens een keer goed aan te pakken? Zal het eigen werk van die blauwe blazers ook makkelijker maken. Op dit punt blijven het regelrechte amateurs. Iets wat ik niet snap is dat tijdens het einde van de eerste safetycar-procedure de tweede groep eerder het groen kreeg dan de eerste groep waar de leider in zat. Dit voor zover de praktische uitvoering. Tijdens de Euro Race mochten we in totaal 50 wagens verwelkomen. Mooi getal zo op het eerste gezicht maar als je deelnemers gaat analyseren is er maar sprake van 40 structurele deelnemers die we het hele jaar terug zien. Er zaten heel wat gasten tussen. Ben dus zeer benieuwd met hoeveel wagens men in Brands Hatch van start gaat. Enkele van die structurele deelnemers hebben zware schade opgelopen, het is nog maar de vraag bij sommigen of we ze dit jaar nog terugzien. Als ik dan iets verder denk dan konden we weleens een (zeer) mager startveld hebben voor de 24 uur van Zolder. Van die 40 vaste wagens zijn er een aantal die niet deelnemen aan de 24 uur. Teams die de bemanningen van twee wagens samensmelten tot de crew van één wagen. Teams die simpelweg niet deelnemen vanwege de hoge budgetten voor een 24 uurs race. Er zullen wel enkele gasten verschijnen maar ik moet het nog maar zien of we de 40 gaan halen. Daarnaast is de kwaliteit van het deelnemersveld ook niet meer wat het geweest is. De afdeling Toerisme vertoonde gisteren toch wel een triest beeld. Maar drie wagens aan de finish, geen van de drie wagens kende een probleemloze race...........en dan toch het podium halen? Dat zegt heel veel, dit doet niets af aan de individuele prestatie van de deelnemers zelf maar het geeft wel denken over de kwaliteit van de Belcar anno 2005. Het tij zal moeten keren want de dalende tendens is nu toch wel duidelijk zichtbaar. Is alles dan negatief? Nee, tuurlijk niet maar af en toe de zaken kritisch benaderen kan geen kwaad Er waren gisteren toch wel leuke dingen te zien. Het eerste uurtje tussen Hart en Longin was mooi om te zien, Menten die goed kon volgen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 12-06-2005 at 16:36. |
|
|||
|
|||
Mark het is heel simpel waarom de tweede groep eerder groen kreeg dan de eerste. Dit is om te zorgen dat ze veel sneller terug kunnen aansluiten bij groep één en zo de kloof kleiner houden.
Mvg |
|
|||
|
|||
Ik heb gisteren de laatste 10 minuten van de race gezien via live stream. Vanwege de duisternis was er niet veel aan. Waarom start men de race niet 2 uur eerder? Het is toch mooier voor het publiek als de race met wat meer licht finished?
|
|
|||
|
|||
De race is nu op VRT
|
|
||||
|
||||
Wat voor zin heeft een avond/ nachtrace als je ze laat starten om 9 uur s'ochtends...???
Zulke wedstrijden zijn er en hebben hun charme. Flauwekul om zoiets af te schaffen. Een 24 uur rij je ook niet tussen 9 en 19 uur.... Je kan natuurlijk ook ter plaatse komen en gewoon genieten van de sfeer/ commentaar die de wedstrijdradio geeft. Zo komt er eindelijk ook nog eens volk (gisteren gratis toegang en toch gewoon lege tribunes...) en kan je daarenboven tussendoor goed lachen met de speakers. BTW, die journalist die beweert een "saaie race" te hebben gezien... die was waarschijnlijk (zoals het merendeel van de pers) al om 19.00 naar huis voor de "patatjes...". OK, het was geen grote wedstrijd, maar er zat beweging in tot op het laatste. Misschien niet voor plaats 1 en 2, maar zeker wel in het achterveld. Als was het maar alleen om de inspanningen van de aftakelende wagens naar het eidne toe op te volgen. Een race houdt niet op bij het podium. Wat erachter komt is soms veel spannender om volgen, al staan die mannen niet met de bloemen te zwaaien, ze hebben er toch iets voor over om zich te tonen (al zie je dan niet veel in het donker...) |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ook al zijn het er maar 5, het is meer dan helemaal geen. Maar een verslag van 10 minuten vind ik toch ook wel erg kort voor een race van 6 uur. Wat minder motorcross zou geen kwaad kunnen
Waar zijn er ergens foto's te vinden van de Mini en Moore BMW na hun crash? Ik was gisteren in Spa en heb me geen moment verveeld, ik had het alleen maar koud... Van een saaie race was geen sprake, ondanks het magere deelnemersaantal tegen het einde van de race. |
|
||||
|
||||
Ik heb daarjuist op sporza de samenvatting van de wedstrijd gezien.
Eigenlijk mogen we al blij zijn dat ze iets uitzenden maar toch, hun commentaar was soms toch vrij ondermaats. Zo rijdt er op de 2e viper Vosse en kWismanen en bij de crash konden zij zien wie het was, terwijl men enkel de hoofden van de marshals zag en 1 band zag liggen. Maar vond het toch goed dat ze iets hebben uitgezonden.
|
|||
|
|||
En zeggen ze weer een aantal namen van piloten en wagens fout. Zoals Corvette werd uitgesproken tot de laatste e. Dus cor-vet-te. Zijn er geen andere die 't dan wel te goei kunnen?
Mvg |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik was ter plekke en voor dat handvol toeschouwers hadden ze geen vervroegd startuur moeten nemen. Belcar blijkt enkel interessant als het in Zolder doorgaat (wegens VIP toestanden, mensen die geen zin hebben om tot Francorchamps te komen) en bovendien is Belcar in Wallonie niet nodig. Ze hebben dat al : BTCS !! Waarom ziet niemand in dat er een golfbeweging is tussen beide series. Belcar verliest deelnemers aan BTCS, gasten als Bovy hebben dat door, die rijden nu al in BTCS. Het deelnemersveld volgende week (12 uren) zou rond de 90 autos zijn. Benieuwd hoeveel we in Zolder aan de start krijgen... Eens men vooraan met een wapenwedloop begint (Vipers, Corvette,ea.) haken de kleintjes af en zoeken een alternatief. Als dat alternatief dan een heel tof en mediageniek evenement wordt, dan komen de grote ook meedoen. De kosten swingen weer de pan uit, en iedereen vlucht terug naar de Belcar. Dus in 2015 een 24 uren van Zolder met 80 auto's ... |
|
||||
|
||||
Ja mag solliciteren... info@vrt.be
Verslag was idd kort. Podium 1,2,3. Maar er bestaan ook nog de divisies GTA, GTB, TA, TB. Zoals ik al zei. Het achterveld doet ook mee en strijdt voor de ereplaatsen. Op dat punt toch een voorspraak voor Peter Baert. Die heeft in zijn reportages wel oog voor de divisies. Maar alles beter dan niets. |
|
||||
|
||||
Quote:
Een toffe race, veel spektakel en bovendien mooie wagens. Als echte racefan weet ik dat er velen ons deze races benijden. Zolang men ermee doorgaat blijf ik ervan genieten en zaag niet over het feit dat men 5 minuten laat zien op tv en of er al of niet veel volk naar komt kijken. Alles kan altijd beter, maar ... enjoy while you can |
|
|||
|
|||
heb je de wagens al na de wedstrijd gezien ?? ik wel !! ze zien der allebij slecht uit bij moore is de rolkooi krom en bij de mini zoiets alles wat los en vast hangt !!
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|