De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-12-2008, 21:15
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Graag gedaan.
Old 23-12-2008, 21:54
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Nog een kleine update, of eerder downdate... We gaan weer een stapje achteruit... Om dan een grote sprong voorwaarts te maken. Een aanloopje dus. Sommigen zullen het misschien overdreven vinden maar ik had er problemen mee.

Bij het oppoetsen van de body (Tamiya Compound course, fine & finnish) bleek ik op enkele plekken door de lak gegaan te zijn. Gelukkig enkel bij de motorkap. Iets wat ik gevreesd had want ik had er een laagje of twee minden op gezet dan op de body zelf. Kijk maar effe mee:

Om ze te doen opvallen, heb ik de plekjes even in geel gezet. De kap ligt al in de olie nu. Morgen kan ie herspoten worden...

En nu op naar de ophanging of de decals... Ik zie wel...

Grtzzz
Reply With Quote
Old 23-12-2008, 22:01
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Wat je hier allemaal tegenkomt als je 2 dagen niet aanwezig bent geweest.
Ter info: ik heb de posts rond de vermeende herkomst van de decals verplaatst naar andere oorden. De andere posts werden aangepast.

Laten we deze thread proper houden, en ons concentreren op hetgeen hier wordt gebouwd.
Old 24-12-2008, 14:25
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Wat je hier allemaal tegenkomt als je 2 dagen niet aanwezig bent geweest.
Ter info: ik heb de posts rond de vermeende herkomst van de decals verplaatst naar andere oorden. De andere posts werden aangepast.

Laten we deze thread proper houden, en ons concentreren op hetgeen hier wordt gebouwd.
THANKS !!!

En wat gedaan werd, is het volgende:

Ophanging verder uitlijnen. Het afzagen van een stukje ervan bracht dit op:

Ziet er goed uit. Alleen vooraan steekt de band en velg nog wat uit. Dus daar ga ik met een boormachine de binnenzijde van de velg aanpakken... Dan nog even nakijken of alle pootjes op de grond rusten en dan is de ophanging ook achter de rug.

De ontbrekende decals zijn ondertussen geprint en gesealed. Vandaag gaan ze er waarschijnlijk al op, net als enkele op de body. Hangt wat van de tijd af...

Zo ziet het afgewerkt chasis eruit. Mooi maagdelijk wit. Waarschijnlijk komen hier nog wat gebruikssporen op. Niet teveel, maar eerder subtiel. De wagen moet immers nog van start gaan in de Condrozrally... De beschermplaat moet er natuurlijk nog op he !!

En dit is een tussenstandfoto:

De motorkap kreeg ondertussen al zijn eerste primerlaag. Tegen vanavond zitten alle lagen erop en kan die volledig uitharden...

Nu naar het interieur. Juha, mag ik je weer lastig vallen? Ik zoek nog wat pics van de binnenkant. Zeker van de handrem en schakelbox maar ook van de gordelbevestiging. Mocht er niks zijn, dan ga ik me wat "dichterlijke vrijheid" geven. Alvast dank !!

Last edited by Loeten; 24-12-2008 at 14:27.
Reply With Quote
Old 24-12-2008, 15:27
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Zoiets?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	celica5.JPG
Views:	1051
Size:	137.2 KB
ID:	12135   Click image for larger version

Name:	celica6.JPG
Views:	1021
Size:	155.9 KB
ID:	12136   Click image for larger version

Name:	celica7.JPG
Views:	1052
Size:	169.2 KB
ID:	12137  
Old 24-12-2008, 15:41
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

De kwaliteit van de foto's moest toen nog aan gewerkt worden.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	celica1.JPG
Views:	1116
Size:	70.6 KB
ID:	12138   Click image for larger version

Name:	celica2.JPG
Views:	1049
Size:	58.3 KB
ID:	12139   Click image for larger version

Name:	celica3.JPG
Views:	1033
Size:	55.5 KB
ID:	12140  
Old 24-12-2008, 16:28
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Great Juha !!! Prachtige info hierzo !! En ik kan verder aan de slag, want der zitten nogal wat fouten in wat ik tot nu toe had. Niks ergs gelukkig, gewoon aanpassen...

Enne Loeten, in het vervolg, eerst rondvragen om pics en dan pas gaan bouwen...
Reply With Quote
Old 24-12-2008, 17:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Enne Loeten, in het vervolg, eerst rondvragen om pics en dan pas gaan bouwen...

Dat heb ik je nog al horen zeggen... Maar gelukkig ben je geen ezel, want die stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-12-2008, 17:29
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat heb ik je nog al horen zeggen...
Niet helemaal: toen luidde het dan ik eerst op zoek moest naar referentie voor ik begon. Nu heb ik er al wat uurtjes achter zitten zoeken en zelf niks gevonden... Wel enkele andere wagens. En omdat ik die volgde, bleek dat zwart wel te kloppen bvb. En de remklauwen zitten volgens handleiding juist, maar volgens de foto niet. 't Is eens wat anders he...

Trouwens, het zijn geen zware aanpassingen hoor. Binnen hier en een uurtje is dat al aangepast.

Enne 't is vakantie, wat zou ik anders doen...
Reply With Quote
Old 24-12-2008, 18:51
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Trouwens, het zijn geen zware aanpassingen hoor. Binnen hier en een uurtje is dat al aangepast.
Om mijn woorden even kracht bij te zetten... Hierbij de opgepoetste versie van het chassis. Zoals je ziet is dat matte zwart weg. Ik had geluk: enamel over het gespoten DupliColorwit geschilderd. Dus... Men neme:

En dan ga je aan het werk. Even indeppen, nat houden, afwrijven en telkens herhalen. Op tijd nieuw stokje nemen en geregeld eens afwisselen met... euhm... speeksel. Dan krijg je dit:

En in je vuilnisbak: (ja, 3 stokjes per deel)

Tussendoor nog even wat pics van de toestand in het interieur:

En een eerste zicht op de rolkooi...

Voila, nu nog een paar laagjes op de motorkap en dan is het feesten geblazen. Have fun allemaal en hou het safe !!
Reply With Quote
Old 27-12-2008, 19:33
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Decaltime... Ook wel %@# time...

Flame had deze decalset een naam gegeven, wel hij zit er niet zo ver naast. Even wat info hierover. De decals zijn stevig en sterk, maar vragen heel wat sol om zachter te worden. Eenmaal zacht, kun je doen wat je wil. precies een vrouw die je zat moet voeren... Doordat ze evenwel stevig zijn, kun je ze lang manipuleren, ook als er sol op zit. Wat is er dan slecht aan? De printkwaliteit en kleuren, neen, ook niet. Wel de precisie, de juistheid. Deze decals blinken uit in fouten. Fout lettertype, te groot of te klein of te vet lettertype, de groenrode striping zit fout en de decals voor op de motorkap draaien zelfs gewoon de verkeerde richting uit !! Er zit wel een correctiedecal hiervan bij maar dan hebben die ook nog eens een ander kleur... Ik heb er ooit 13 euro voor gegeven maar das bijna weggesmeten geld. Mijn eigen decals zijn verdikke van betere kwaliteit. Ik raad dan ook beginnende bouwers af om Jawidecals te kopen. Tenzij ze beter geworden zijn, maar dat vragen we beter aan Rallymen... Jawi heeft leuke, originele decals maar als er zoveel fouten op zitten, dan koop je beter de duurdere Renaissance of Studio27 denk ik... Behoor je tot de betere bouwers, dan kun je je er wel aan wagen maar bedenk dat er veel correctie nodig is om het er een beetje op te doen lijken...

Zo, straks weer verder afzien met die decals...
Reply With Quote
Old 27-12-2008, 20:00
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Helaas is het een bekend probleem bij de decals van JaWi dat ze niet altijd even correct zijn of zelfs delen missen. Ik moet zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar dit is wat ik van anderen heb gehoord...

Voor wat betreft je model; de decals lijker er netjes en strak op te liggen! chapeau!

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Old 27-12-2008, 20:09
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Helaas is het een bekend probleem bij de decals van JaWi dat ze niet altijd even correct zijn of zelfs delen missen.
Ik had er ook al van gehoord, maar dat het zo erg was. Ik heb net even zitten kijken en in een kleine 5 minuten al 10 gebreken kunnen vaststellen...

- Toyotalogo op dak is te vet
- P.HEEREN is niet wijd genoeg en te vet
- De roodgroene-decal boven de voorste wielkassen zijn te groot / te wijd
- Het nummer 3 is te vet
- Milo Coats op de spoiler is te klein
- Target op de achterzijde is te groot
- Decal onder de spoiler klopt niet
- Roodgroene decal boven de achterste wielkas is aan de linkerkant te kort en aan de rechterkant te breed in zijn bocht

Ik weet uit ervaring dat decals maken niet makkelijk is en dat je makkelijk kritiek kunt uiten op zo iemand maar als je je pofileert als een goede decalbouwer en als je groots wil gaan werken, dan moet je op zijn minst wat correcter zijn.

Ah ja, ik probeer er het beste van te maken. Deze decals dateren al van een paar jaar dus ik hoop voor Jawi-team dat ze ondertussen beter geworden zijn.
Reply With Quote
Old 28-12-2008, 00:06
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Het lettertype van het Lotto logo boven het nummer klopt niet. Met google is het goede logo op 3 seconden gevonden.
Old 28-12-2008, 00:32
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Juha View Post
Het lettertype van het Lotto logo boven het nummer klopt niet. Met google is het goede logo op 3 seconden gevonden.
Zoals je ziet, bom vol fouten. En dan doe je de moeite om de remklauwen op de juiste plaats te zetten, het chassis te corrigeren, het interieur correct te maken en de motor aan te passen. De goesting is serieus aan het wegvloeien. Misschiend at ik zelf enkele decals moet gaan aanpassen...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules