|
|
||||
|
||||
Dan werden er nog diverse onderdelen in hun basis kleur gespoten en ook verschillende in diverse alclad tinten:
Zoals je kan zien, heb ik niet stil gezeten. Vandaag gaat de body nog in de 2K. Daar volgen dit weekend foto's van. Tot de volgende update.
|
||||
|
||||
Hallo iedereen,
De body onderdelen zijn in de 2K vernis gezet: Ik ben content met het resultaat, maar ik moet wel polijsten, omdat ik paar stofje in de lak heb. Tot de volgende update.
|
||||
|
||||
Dit zal een knaller worden. Ziet er goed uit.
Binnenkort vernis ik ook een auto met 2K van Zero Paint. Wat zijn jou verhoudingen? Cedric |
|
||||
|
||||
Quote:
Eerst en vooral zijn er 2 verschillende soorten 2K vernis van Zero Paints. Je heb een gloss en een matte vernis. De verhoudingen tussen gloss en mat verschillen een beetje. Ik heb voorlopig enkel en alleen maar gloss gebruikt en gebruik de verhoudingen die op het etiket staan. Het gaat dus om 100% gloss vernis/50% verharder en 25% verdunning. Dit moet je wel spuiten met een 0,5mm naald, want door een fijnere naald krijg je dat er bijna niet door. De eerste laag is altijd een fijne mistlaag ter bescherming van de decals. Nadien zet ik een iets dikkere mistlaag en maak dat alle decals goed gedekt zijn. Nadien begin ik te verdunnen met de meegeleverde verdunner. Een paar druppels per laag is meer dan genoeg. Je kan zelf zien als de 2k goed is gespoten. Als de vernis zich uit zich zelf gelijk zet, dan moet je meteen stoppen, want teveel is te veel. Wat ook zeer belangrijk is bij het spuiten van 2K vernis, is een goede afzuiging, voldoende ventilatie en het belangrijkste een deftig spuitmasker. Ik gebruik deze: http://www.benl.ebay.be/itm/3M-Spray...01eec69&_uhb=1 je kan deze vinden in alle goeie doe het zelf zaken of in een winkel die autoonderdelen verkoopt. Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.
|
||||
|
||||
Dat is helemaal duidelijk Lesley, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
|
|
||||
|
||||
Hallo iedereen,
Tijd voor nog eens een update. De afgelopen week heb ik me vooral bezig gehouden met het aanbrengen van detail aan het interieur. Sommige dingen zijn nog maar juist in de verf, maar daar kan ik maandag ofzo met verder. het enigste wat ik nu als afgewerkt kan beschouwen is het dashboard. Ik heb de control panelen verwijdert en deze vervangen door plastic card, zodat ik er knopjes en schroefjes kon aan toevoegen. Hier is een foto van het afgewerkte dashboard: De carrosserie onderdelen werden gepolijst en staan voorlopig te drogen na een verfrissend badje met dreft om zo de polijstpasta restanten te verwijderen. Binnenkort hier meer over. Tot de volgende update.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik gebruik altijd een oude keukenhanddoek om mijn modellen af te drogen, deze laat geen stof achter.
|
||||
|
||||
Gewoon. Ik heb dat altijd al gedaan. Ik moet nu nog alleen de panellines invullen en nadien nog eens opblinken met modeling wax van Tamiya. En omdat ik dan ondertussen aan andere dingen kan verder werken.
|
||||
|
||||
Hallo iedereen,
Tijd voor nog eens een update. Het interieur en model is ondertussen zo goed als afgewerkt. Daarmee bedoel ik dat alles in elkaar zit, maar dat het model nog moet geweatherd worden. Ik heb namelijk per ongeluk de carrosserie laten vallen en heb dus besloten om de SLS te gaan weatheren, zodat de schade minder opvalt. Hier zijn enkele foto's van het afgewerkte interieur en model: Interieur: Afgewerkt model voor het weatheren: Dat was het weer voorlopig. De volgende foto's zullen verschijnen in mijn galerij.
|
||||
|
||||
Ik zie anders zo goed als geen 'valsporen' hoor, tenzij misschien rechtsachter onderaan? maar is dat niet meer bij te werken dan? Enfin, een mooi geweatherd model kan ook erg attractief zijn natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
Ja. Dat is de plaats waar het model gevallen is. Ik wou het eerst repareren, maar de schade aan dat stuk is te diep en kan het moeilijk repareren, dus ga ik voor een geweatherde look. Ne keer iets anders.
|
||||
|
||||
Mega gaaf project, model ziet er prachtig uit.
Rate This Thread | |
|
|