![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als Bridgestone of Ferrari zijnde lijkt het me heel logisch dat je tegen zulke praktijken van Michelin (naar de letter van de wet, maar niet naar de geest) klacht in dient bij de FIA. Als FIA zijnde moet je antwoorden op die klachten: - Ofwel "steun" je Ferrari en Bridgestone in hun klacht (naar de letter van de wet, maar niet naar de geest) - Ofwel doe je alsof je neus bloedt ..... Maar bij deze laatste houding moet je je wel beseffen dat het de deur openzet naar het gebruikt van andere gaten in het reglement. De FIA heeft in deze zaak gewoon geen keuze. Dat ze er nu mee komen lijkt me eerder een tactische zet van Bridgestone ... maar dat is helaas hun goed recht.
|
||||
|
||||
Quote:
Pierre Dupasquier is niet van gisteren ![]() Anderzijds .... tijdens een normale testweek staat er in iedere press-release van een team dat test .... "tyre-testing for the next GP"
|
||||
|
||||
Quote:
En als de situatie nu eens omgekeerd was, de Bridgestones die al een heel seizoen de regels aan het overtreden waren. Zou onze goede vriend Ron Dennis dan een oogje toegeknepen hebben ? Nee hoor, briefje naar de FIA en koekenbak. Quote:
![]() Ze hadden er al heel wat sneller bij moeten zijn. Of Ferrari hier achter zit, laat ik in het midden. Enkel vind ik het wel een beetje cru om bij elke FIA-beslissing uitspraken te moeten horen als 'Er staan 2 Michelins in de buurt van Schumacher en tis weer van dat' of onlangs nog, bij Ralfkes boete: 'tis weer een Schumacher, dus de FIA knijpt een oogje toe' Als je in zo'n beweringen gelooft, geloof je beter niet meer in de sport zelf. Dan ga je er namelijk van uit dat de FIA het wedstrijdverloop én het kampioenschap grotendeels bepaalt, en dat de uitslag pro forma al vastligt voor de race gereden is. En ik denk dat de FIA enkel geinteresseerd is in een reglementair F1-kampioenschap. Iedereen wees met een beschuldigende vinger naar Ferrari toen hun barge-boards in Maleisië 99 onreglementair waren. En toen zaten we ook tegen de voorlaatste race aan. Op de koop toe hadden ze die barge-boards niet het hele seizoen gehad, Michelin heeft al het hele kampioenschap voordeel van die band. Aanpassen die band, zou ik zo zeggen.
|
||||
|
||||
tzal wel weer een rechtzaak worden...
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Als ze nu in de komende GP de banden na de race gaan opmeten zonder een duidelijk omschreven procedure, dan is dat grote onzin. Heb je die banden al eens goed bekeken na de race: de helft van het circuit plakt erin. Bridgestone loopt evenveel kans op een 'onreglementair' loopvlak als Michelin |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
In Hongarije zijn de michelins al opgemeten na de race ..... Verschillende exemplaren werden te breed bevonden ..... Toch hebben ze geen sanctie gekregen .... Enkel een brief met de vraag om het aan te passen tegen de GP van Italië. Zelfs geen boete .... Quote:
Ferrari wordt na de race gewezen op de barge-boards die gebruik maken van een gat in de reglementering. ==> Geldboete + aanpassen tegen de volgende GP Ik zie echt niet in waaruit je kunt concluderen dat de FIA pro Ferrari is. ------------------------------------- Bovendien is de kans dat Bridgestone de regel niet haalt kleiner omdat die zowieso smallere voorbanden hebben.
|
||||
|
||||
De FIA beweerde dat die barge-boards van Ferrari vlak na de race door slechte meetapparatuur gemeten werden, er zou een afwijking geweest zijn in de afstelling. Bleek dat die barge-boards dus toch reglementair waren.
Als dit verhaal correct is, was Ferrari een onschuldig slachtoffer. Als dit verhaal niet correct is, is de FIA een corrupte, partijdige organisatie, die zich enkel bemoeit met de financiële belangen (waaronder het aantrekkelijk maken van een kampioenschap door het nemen van al dan niet dubieuze belissisingen). -Sorry voor dit deel offtopic- on topic dan: Quote:
|
||||
|
||||
De FIA kon geen boete opleggen, want de banden waren reglementair. Ze mogen die banden 100 keer opmeten na de race, als er enkel eisen gesteld worden aan de nieuwe band (en Michelin voldoet daaraan), dan kunnen ze enkel optreden als er een afwijking is voor de race.
Over het Maleisië incident: de bargeboards waren ok, maar stonden te laag bij de grond. Het was dus een kwestie van die bij de volgende race correct te monteren. Die banden ga je echter niet zomaar eventjes veranderen tegen de volgende GP hoor. |
|
||||
|
||||
dit kan bridgestone misschien al een race terug hebben opgemerkt, maar hebben ze het nu pas gezegd ... waarom? het kampioenschap gaat nu beslist worden en bridgestone heeft er alle baat bij als michelin met banden moet rijden die nog niet getest zijn geworden.
als je vals speelt krijg je een straf ... michelin nam het risico.... daarom misschien die suprematie van michelin? wie weet ... wie weet |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
bij de nieuwe banden staat een opsomming met -
zoals iemand op ons F1forum al aanhaalde, bij Furthermore staat geen opsommingsteken, dus lijkt het alsof de banden altijd binnen deze maatstaf moeten vallen. |
|
||||
|
||||
Quote:
't zijn ezels en het blijven ezels bij de FIA. Niets krijgen ze deftig georganiseerd en iedere serie waar ze zich mee bemoeien hebben ze,of zijn ze kapot aan het maken. De GPWC kan er voor mijn part niet snel genoeg komen. En dat Michelin samen met Williams en McLaren de rest van het seizoen maar boycotten voor mijn part. Dan is het direct gedaan met diene zever altijd. En de FIA geen keuze? Natuurlijk hebben ze een keuze. Ze hebben geen guts dat is het. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Als je in je post niet verder komt dan wat flamen naar de FIA, Schumacher of Ferrari ..... post dan gewoon niet. Ik begrijp überhaupt al niet wat die 2 laatsten plots misdaan hebben in deze discussie. Ik ben reuzebenieuwd van u te vernemen welke keuze de FIA dan wel heeft (buiten het standpunt dat ze nu innemen). Die uitleg is hopelijk iets boeiender dan bovenstaande ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Last edited by redje; 01-09-2003 at 14:40. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|