De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-03-2004, 23:12
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Hier bestaat geen duidelijke reglementering rond. Maar ik kan iedereen aanraden om minstens een verzekering te hebben op gemotoriseerde voertuigen. Want al is men op prive domein zal men bij een ongeval toch moeten kunnen verantwoorden of willen jullie de schade uit eigen zak betalen.

En ja het is toegestaan om gebruik te maken van verschillende soorte vervoersmiddelen zolang men zich maar aan de regel gevind houd die geld binnen het domein. In zolder wil dit zeggen een snelheidslimiet van 20 km per uur in de paddock.
Old 17-03-2004, 00:04
gti-r's Avatar
gti-r gti-r is offline
De Paddock Rookie

thanx Wilmai,
het is omdat ik nog een trike staan heb maar het is een zuiver
cross motor dus zonder chassis nr of papieren wat wil zeggen dat ik daar geen verzekering voor kan krijgen.
Reply With Quote
Old 17-03-2004, 13:43
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Als je verzekerd moet zijn dan moet je dus ook minstens 16 jaar zijn. maar wat doen die klein "snotapen" dan in zolder op hun crossbrommertjes? Ze zouden gdvdmme uw broek nog uit rijden ook. Ik vindt dit niet verantwoord.
Ik kan begrijpen dat dit gebruikt wordt om tijdens endurance wedstrijden even te gaan kijken wat juist het probleem is met een gestrande wagen, maar ik denk dat die klein mannen niet bijzonder veel van techniek afweten.
Reply With Quote
Old 17-03-2004, 14:01
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by speedkicks
Als je verzekerd moet zijn dan moet je dus ook minstens 16 jaar zijn. maar wat doen die klein "snotapen" dan in zolder op hun crossbrommertjes? Ze zouden gdvdmme uw broek nog uit rijden ook. Ik vindt dit niet verantwoord.
Ik kan begrijpen dat dit gebruikt wordt om tijdens endurance wedstrijden even te gaan kijken wat juist het probleem is met een gestrande wagen, maar ik denk dat die klein mannen niet bijzonder veel van techniek afweten.
Ik heb ook een hekel aan die "snotapen", die dan ook nog denken dat ze belangrijk zijn...
Er moet voor de raceteams een mogelijkheid zijn om zich in de paddock snel te verplaatsen, maar dan ligt ook de verantwoordelijkheid bij hun om te bepalen wie er wel of niet met hun materiaal rondkrost...
Uiteraard hangt het niet alleen van de raceteams af... die hebben natuurlijk wel nuttiger dingen te doen... maar er kan toch door de organisatie wel een klein oogje in het zeil gehouden worden...
Old 17-03-2004, 14:14
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Sta ik ook 100% achter. Ik heb ook de kans al gehad om met onze quad van het team rond te rijden maar wil dit niet omdat ik het ten eerste nog niet gedaan heb en omdat ik als er veel volk is bang ben dat er iets gebeurd. Sommige zijn zo aan het rondcrossen dat ik vind dat er wel een sanctie ofzo op mag komen
Reply With Quote
Old 17-03-2004, 15:14
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik denk dat je niet zomaar kan rondrijden op het circuit met een brommer of dergelijke
ik ben al eens aan combes tegengehouden en moest een teamkaart laten zien.

Voor een fiets kan ik mij niet inbeelden dat dit noodzakelijk is, maar gemotoriseerde voertuigen moeten toch een teamkaart hebben om rond het circuit of toch zeker in de paddock rond te rijden

Vorig jaar tijdens de 25u heel er een jonge gast bij ons, met een onverzekerde quad een koprol gemaakt, waarbij de quad tegen enkele auto's is terechtgekomen en in zo een geval kan je beter een verzekering hebben. Ik weet niet hoe dit afgelopen is, de jongen lag zwaar gekwetst in het ziekenhuis, en op zo een momenten wordt alles wel in vraag gesteld natuurlijk mbt reglementeringen .... het was een vriend van de zoon van een mechanieker, ga het maar uitleggen dan hé ...
Old 17-03-2004, 15:29
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Maarten

.... het was een vriend van de zoon van een mechanieker, ga het maar uitleggen dan hé ...
voilà... da bedoelde ik nu sè...
Old 17-03-2004, 19:26
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Allé, hoor die mannen hier eens klagen... Wij, staan tijdens de F1 't zondags op rond 4:30, en sleuren dan de resten van de voorraad bierblikken van bovenaan het kruispunt aan de source richting Combes, zonder quad, velo of karreke... Autokes kijken = afzien... De laatste keer had ik zo een dertigtal maeskes mee + kodakske, andere elektronische boel en chocaladekoeken. Als ik me dan rond 6:45 op m'n stoeleke laat vallen in Combes kijkt mijn gebuur Duitser/Hollander precies alsof hij mij wil reanimeren...
Een fietske zou voor andere evenementen idd goed gerief zijn! Wij ergerden ons ook al wél aan die quad-gekken of aan gemotoriseerd crapuul onder de 12 jaar... Je zou soms denken dat de marshalls aan de verkeerde kant van "den draad" staan...

Last edited by krikke; 18-03-2004 at 15:37.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules