|
|
||||
|
||||
kheb een belangrijke vraag, kheb in leuven en hasselt zitten zoeken naar die carbon decals maar nergens hadden ze die. Persoonlijk heb ik geen auto dus kan ik ook niet gaan rondrijden. Nu is mijn vraag vooral aan de helpende mensen hier kan iemand mij die bevoorbeeld opsturen en dat ik dan geld op hun rekening stort want ik wil mijn Williams BMW echt op en top maken :$ Ik weet dat het misschien niet zo'n vriendelijke vraag is maar ik weet niet meer wat ik moet doen
|
|
||||
|
||||
Je kan ook gewoon bestellen in een winkel zoals Domino. Die sturen je pakje gewoon naar je thuisadres. Niets is makkelijker.
|
||||
|
||||
Gèrre,
Als je een Visakaart hebt, ligt de wereld aan je voeten ! (soms lig je er voor dezelfde reden ook wel eens bij ... ) Ga eens kijken bij de links. Je vindt er wel ergens wat je zoekt. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Aah ok dan zalk dat eens doen, met een overschrijving dan wel want visa heb ik niet allesinds zeer bedankt voor de tips
|
|
|||
|
|||
Quote:
zo'n petroleum vuurtje Zibro Kamin vandaar. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Heel even een vraagje omdat ik het toch zeker wil weten.
Zetten jullie alle onderdelen van de modellen in de primer? Dan bedoel ik niet alleen de grote stukken, maar ook bvb de hele ramen waar de onderdelen aan vast zitten... Natuurlijk niet de ruiten en doorzichtige delen... Ik dacht hieraan omdat ik bij mijn Trabantje problemen had met de zetels (ze stonden niet in de primer) Ik zou in het vervolg die onderdelenramen ook telkens een laagje (of 2) primer meegeven... Thanks... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Okey Thanks Huudo. Ik schilder altijd nadat ik de stukjes heb losgemaakt, net omdat je anders moet bijwerken na het schuren en vijlen. Groetjes !! |
|
|||
|
|||
Remolie
Een vraagje ivm bodies in de remolie leggen...
Ik ben bezig aan een paar pre-painted bmw's die in een ander kleurtje moeten. De eerste heb ik de stickers (ja echt stickers) afgeschuurd en zo... de lak opgeschuurd, weer primer erover, en twee lagen lak... met als gevolgd dat de verf er redelijk dit opligt. Een van de slotters heeft sinds gisteren ook voor het eerst gebruik gemaakt van afgedraaide remolie om een een lak- en primerlaag te verwijderen van een mislukt gespoten body. Mijn vraag is nu... zou ik die klaargelakte BMW met restjes van stickers en al in die olie zwieren? Dan hoef ik niet te schuren en kan ik echt van scratch beginnen. Gaan die vernislaag en die restjes van stickers ook van de body gaan? Gunther |
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum en ik moet toegeven dat ik hier al een paar hele mooie dingen gezien heb.Vooral het detailleren van het interieur vind ik fantastisch.Maar als beginnend modelbouwer heb ik enkele vraagjes: -wat is drybushen? -hoe maak je die "curly cables" die bijvoorbeeld van het stuur naar het dashboard lopen?of zijn die te verkrijgen in de winkel? -wat is de beste manier om de kuipzetels er zo realistisch mogelijk te laten uitzien? Ik ben er zeker van dat er mij hier iemand kan helpen want d'er zitten hier toch een aantal pro's op het forum waar ik al een aantal zaken van geleerd heb. |
|
|||
|
|||
blijkbaar n moeilijke vraag...
of is iedereen hier zijnen mp3 afgepakt... |
|
||||
|
||||
Beste Manta,
alle vragen worden hier ter hunner tijd beantwoord, en als het niet snel genoeg gaat naar je mening, wees dan maar gerust dat de mensen die er een antwoord kunnen/willen op geven en dat nog niet gedaan hebben, hier een goede reden voor hebben, wat niet betekent dat je vraag onbeantwoord blijft. Het terug naar boven gooien van een post door middel van het herhalen van de vraag is echter iets wat tegen onze etiquette-regels zondigt, dus in het vervolg even wat meer geduld oefenen en alles komt in orde. Dit gezegd zijnde, no hard feelings hoor, ik zie dat je nieuw bent hier dus heb je in elk geval krediet genoeg om je geen zorgen te hoeven maken En dan nu to the point : Eerst en vooral wil ik je toch wel zeggen dat de hieronder beschreven methode mijn werkmethodes zijn, en dat dat niet het Evangelie is. Iedereen werkt een beetje anders, maar grosso modo komt het hier wel op neer. Hier gaan we dus : Quote:
Hoe ga je tewerk? Wel, je neemt het onderdeel (dat al in de juiste basiskleur geschilderd werd) ter hand en je doet een heel weinig verf aan je penseel van een kleur die nauw aanleunt bij de besiskleur, maar enkele tinten lichter is. Bv bij zwarte onderdelen gebruik je grijs, bij blauwe onderdelen lichtblauw, bij gun metal onderdelen gebruik je zilver, enz... Nu, zelfs met dat heel klein beetje verf aan je penseel heb je nog veel te veel verf dus ga je dat penseel in een vod beginnen droogwrijven, tot er zo goed als geen verf meer aanhangt. Dat is het moment waarop je kan beginnen drybrushen : je gaat meermaals en heel lichtjes over het onderdeel en langzaam zal je zien dat de details beter zichtbaar worden. Héél subtiel tewerk gaan, want voor je het weet ben je te ver gegaan en moet je weer herbeginnen. Succes! Quote:
Daarna kan je de kabel over je staafje wegschuiven en na schilderen ziet het het echt uit als een curly cable. Quote:
Eens de achterzijde mooi bekleed is komt er een vernislaag overheen omdat die CF altijd glanst. Goed laten drogen, en daarna de voorzijde schilderen (of afplakken en spuiten) met de gewenste matte kleur, zoals zwart, blauw of rood. Meestal is het wel één van die kleuren. Als dat goed droog is komen er (eventueel) nog decals overheen (Sparco of weet ik welk merk), en daarna ga je over tot het hierboven uitgelegde drybrushen. Vergeet ook niet de openingen van de gordels uit te boren (dat doe je vooraf natuurlijk) zodat de veiligheidsgordels er door kunnen gevoerd worden. Dat is het zo'n beetje. Succes ermee! |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Gisteren ben ik de ruit te lijf gegaan met de witte petrolium zoals hier door Morgan aangeraden en het effect was echt goed. De lijm verdween snel en de ruit bleef onaangetast! Bedankt voor de uitstekende tip! G. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|