![]() |
|
|
||||
|
||||
Volgens The Financial Times zou Toyota baas Akio Toyoda vandaag reeds het vertrek uit de F1 aankondigen. Dat is natuurlijk jammer, maar ergens hoop ik dat ze nu de focus gaan richten op Le Mans.
|
|
||||
|
||||
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80003
't is officieel, Toyota stopt.
|
||||
|
||||
Spijtig om weer een groot team te zien vertrekken. Maar van de andere kant heeft toyota in al die jaren nooit echt iets weten te presteren, dus hun exit is wel te begrijpen.
|
|
|||
|
|||
Dit betekent dus dat de opvolger van BMW Sauber (Qadbak Investments) op de grid zal staan in 2010.
Ik hoop ook dat Toyota nu terug keert naar Le Mans. Bv. volgend jaar als motorleverancier voor Dome en vanaf 2011 met eigen wagen. Benieuwd wat Renault gaat doen. Volgen zij het voorbeeld van Honda, BMW en Toyota of blijven ze in F1? Last edited by gwyllion; 04-11-2009 at 17:58. |
|
||||
|
||||
Toyota zit wel vast aan het concorde akkoord dat ze getekend hebben.
Normaal moeten ze op de grid staan volgend jaar. Of het kost hen veel geld. Qadbak is dus nog niet zeker van zijn plaatske op de F1 grid. Normaal is het plaatske voor de opkoper van het Toyota F1 team. Die hebben het concorde akkoord immers al getekend en zijn zeker van hun plaatske. Qadbak heeft dus niet getekend..... Er gaan ook nog geruchten dat ook Renault zich zou terugtrekken, De grid zal volgend jaar alleszins heel wat nieuwe namen tellen : Campos, Lotus, USF1, Manor, Qadbak........ |
|
||||
|
||||
Quote:
EDIT: Lees net dit op Formule1 fb-pagina: Quote:
Last edited by Belle; 04-11-2009 at 19:38. |
|
|||
|
|||
2009 Geen Honda meer
2010 Geen Toyota meer 2011 Geen Bridgestone meer 2012 Geen enkele Japanse vertegenwoordiger in F1? |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat de fabrikanten niet voor eeuwig aanwezig zouden zijn in de F1 was te verwachten maar dat het zo snel gaat? Het lijkt wel domino day. Met het vertrek van BMW, Honda en Toyota is de uitdaging van Renault ook weg. Welke gevolgen gaat dit hebben voor de junior single seater klassen? Ook al die opleidings programma's van de fabrikanten zien het einde naderen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Buiten de naam Lotus is er inderdaad niets overgebleven.
Die blaaskaak van een Gascoigne komt nog niet aan de enkels van de engineers van het vroegere Lotus ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Bridgestone stopt ermee.
Tja, nog een van de gevolgen van het optreden van Mosley; Om Michelin te straffen (zie Indianapolis) van hun majesteitsschennis, werd beslist om nog 1 leverancier toe te laten. En nu??? Ik heb nog een 120 tal banden liggen; is wel niet de juiste maat, maar kom, nu de opgeblazen ballon aan het leeglopen is zijn alle reddingsmiddelen welkom. Is dit circuit ook door Tilke uitgetekend geweest??? Indien wel, dan heeft hij zich overtroffen. Ik vond het indrukwekkend. Maar toch nog altijd enkele trappen lager dan Francorchamps. Alleen de wedstrijd zelf was opnieuw om te huilen; De laatste 4 na EEN RONDE reeds op 5 seconden!!!!! En het verschil bleef constant, want na 5 ronden op ongeveer 30 seconden. En ik vrees dat het er volgend jaar niet beter op gaat worden met enkele nieuwe teams en verschillende nobele onbekenden erbij. Trouwens hoe zijn Algue....etc en Grosjean aan hun superlicentie gekomen??? Of ze gaan regelmatig wat EPO in de benzine moeten doen zoals bij India Force in Francorchamps (of was het al de anderen een paar honderd rpm afpakken? In elk geval toch wel zeer vreemd. Was Flavio eigenlijk dan nog niet in de ban van FIA geslagen?? Misschien kan hij hierover nog een boekje open doen). |
|
||||
|
||||
Quote:
Alguersuari 2008 Brits F3 kampioen, en dus recht op superlicentie. Grosjean hoeft voor mij zeker geen F1 meer te rijden, tenzij hij toch het 2e Renault zitje kan behouden, zie ik hem ook geen F1 meer rijden. Hij heeft een redelijk mooi palmares bijeen gereden voor de F1, maar toch heeft hij me lang niet kunnen overtuigen dit jaar. En sinds hij in Spa Button van de baan reed, moet ik er niks meer van hebben ![]() Alguersuari heeft het toch redelijk gedaan in de F1 races dit jaar vind ik. Hij zal volgend jaar nog wel (dankzij Repsol) bij Torro Rosso rijden. De meest indrukwekkende debutant was zeker Kobayashi. Verbazend genoeg weinig laten zien in de voorbije 2 jaar GP2, ondanks dat hij GP2 Asia kampioen was de voorbije winter. Maar met het vertrek van Toyota, ziet het er heel somber uit voor Kamui.
|
|||
|
|||
Renault beslist voor het einde van dit jaar over de deelname aan F1.
Bron: Renault delays decision on F1 future |
|
|||
|
|||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|