|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
komen er ook stickers op het roadbook
|
||||
|
||||
Sennake, op één van uw bakskes zie ik een labeltje staan "kneedbaar hout", wat mag dat wel zijn ?
Last edited by Sennake; 19-02-2006 at 00:14. |
|
||||
|
||||
dat is wat het zegt dat het is... een pasta, die je goed moet kneden, en als ze uitdroogt, lijkt het hout...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Op deze foto zou je het moeten kunnen zien : Last edited by Sennake; 19-02-2006 at 00:15. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
ik heb nog een vraagje, welke soort lijm gebruik jij om uw ruiten te plakken, en hoe neem jij ze vast zonder veel vlekken te maken, ik heb daar altijd problemen mee, vooral van de focus.
en gebruik jij ook soms maskol (van humbrol, zo een paars gedoe)? steven |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar de ruiten van deze Focus werden toch met secondenlijm gekleefd omdat de lijmoppervlakken zo klein zijn. Om de uitbloei te vermijden gebruik ik zo absoluut weinig lijm als mogelijk. Dit gaat als volgt : de carosserie wordt ondersteboven gelegd, de vooruit wordt op zijn plaats gezet en met wat tape ter plaatse gehouden, en dan doe ik een heel klein beetje secondenlijm aan een tandenstoker. Hiermee laat een een minuscuul beetje lijm tussen de binnenzijde van het dak en de ruit lopen. En verder nog eens hetzelfde tussen de binnenzijde van de motorkap en de ruit. Indien nodig nog eens aan de 2 zijstijlen ook en klaar is kees. Je ruit zal niet meer gaan lopen. Eventuele minimale uitbloei kan nog weggeveegd worden met een met thinner bevochtigde doek. Maskol gebruik ik tegenwoordig niet meer, vroeger wel. Maar ik gebruikte het verkeerd. Ik dacht dat dat diende om af te plakken delen mee af te dekken (wat ook zo is) maar dan moet je nog steeds de rechte rand afplakken met tape, en de Maskol alleen gebruiken om wat achter de tape komt (grote delen dus) mee af te dekken. Maar dat doe ik gewoon met brede tape. |
|
||||
|
||||
Ze verkopen ook speciale lijm voor heldere delen. Dit is clearfix dit is goede lijm en zorgt ervoor dat de ruiten niet mat worden best wel goed.
|
|
||||
|
||||
Een ander product om ruiten mee te bevestigen is Crystal Clear van Microscale. Ik heb dat altijd gebruikt tot mijn potje leeg was. Sedertdien gebruik ik houtlijm. Secondenlijm is veel te 'tricky' voor mij.
Maskol heb ik wel, maar ik gebruik het zelden of nooit. Is meer bedoeld voor vliegtuigmodelbouw denk ik, om cockpit randen enzo mee te doen, dus het kleinere werk, typisch voor schalen 1/72ste en 1/48ste. Soms gebruik ik het wel om achterlichten te doen, maar meestal vertrouw ik op mijn vaste hand voor dit. |
|
||||
|
||||
Voila, hij is af. 1 foto nog snel gemaakt maar morgen ga ik er een serie maken in daglicht. Dan kan je ze in de loop van de dag verwachten...
Last edited by Sennake; 19-02-2006 at 00:16. |
|
||||
|
||||
Ziet er chique uit nice and shiny alleen spijtig dat hij zo donker is een tint lichter had miss beter geweest maar toch knap werk
|
|
||||
|
||||
Dat blijkt een probleem te zijn van het Tamiya TS-51 Telefonica Blue : hoe meer lagen je spuit, hoe donkerder de tint wordt. Maar minder lagen was niet mogelijk omdat de verf niet goed "dekt" : daarom moest ik wel 3 lagen spuiten...
Maar je zal zien dat de buitenopnamen wel een pak lichter uitvallen hoor... |
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|