De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-05-2005, 19:49
pipo's Avatar
pipo pipo is offline
De Paddock Rookie

De Standcommissarissen gaan in staking tijdens het DTM weekend te Spa!

zie deze link http://www.racingworld.be/nieuws/2190/
Reply With Quote
Old 14-05-2005, 21:10
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

De Standcommissarissen gaan in staking tijdens het DTM weekend te Spa!

Quote:
Het loopt al een tijdje spaak tussen sommige organisatoren en de standcommissarissen/baancommissarissen. Gisteren is de bom echter ontploft, nadat zowel standcommissarissen als marshalls in Francorchamps als een 'noodzakelijk kwaad' werden behandeld. Deze vrijwilligers, die vele uren van hun vrije tijd ophoesten om de autosport in leven te houden, werden op vrijdag door de organisatoren van het kastje naar de muur gestuurd. De kampeerplaatsen die hen toegewezen werden om te overnachten konden (mochten) niet bereikt worden met de wagen en beschikten over geen enkele sanitaire voorziening, noch elektriciteit of stromend water.
Meer informatie vind je hier.
Old 14-05-2005, 21:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Ik hoop toch dat iedereen goed de kleine lettertjes heeft gelezen en goed heeft nagedacht over de mogelijke gevolgen

Kijk als je een organisator, circuit of bond wilt laten weten dat je het niet eens bent met de behandelwijze kan je dat ook anders kenbaar maken. Hoe? Heel simpel, niet meer inschrijven voor een evenement of je licentie inleveren. Voor Spa-Francorchamps voer ik sinds 29-08-04 het volgende beleid qua inschrijven voor een evenement op dat circuit: Non-participation!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 11:50
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

En het wordt nog beter. De politie heeft het 'leger van de DTM' gewoon opgepakt nadat ze zelfs met pepperspray bedreigd werden.
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 12:33
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Dat het al een hele tijd spaak loopt met het behandelen van vrijwilligers in Francorchamps dat heb ik vorig jaar reeds ten kenne gegeven aan meneer Delettre, en volgens de tamtam is mij dat niet in dank afgenomen door hem, het zij zo.
Hieronder is de bewuste brief die ik verstuurd heb.
Of mij dit in dank wordt afgenomen om deze brief kenbaar te maken dat zal ik wel horen maar jullie mogen gerust weten hoe het daar aan toe gaat.
Geef mij dan maar Zolder, steeds alles tweetalig, hier verlaagd men zich niet en houdt men ook rekening met onze Waalse vrienden.
Zoals Mark al aangaf, elke inschrijving van Francorchamps stuur ik terug met de woorden "non participation".

Geachte Heren,

Zoals gevraagd door de Heer Pierre Delettre tijdens de briefing bij de F1 eind augustus laatstleden, ziehier enkele grieven over de situatie van de Baancommissarissen in Francorchamps.

Vooreerst een zeer heikel punt voor de Vlaamse Commissarissen.
In al die 28 jaren dat ik als Baancommissaris in Francorchamps functioneer, heeft nog nooit één Waalse Koersdirecteur of zijn Adjunct geprobeerd om één letter Nederlands te spreken en zeker niet op onze briefing. Nochtans wordt, naar mijn bescheiden mening, van een Belgische Koersdirecteur toch verwacht dat hij minstens de landstalen machtig is.
Af en toe, dankzij Tony Eyckmans en Johan Aerts, kregen we een vertaling in het Nederlands, waarvoor onze dank.
Bij de laatste F1 in Francorchamps was het weer eens "pour les Flamands la même chose".
Tellen wij, Vlaamse Baancommissarissen, eigenlijk niet mee?! Voor velen, niet alleen uit mijn ploeg maar ook uit andere Nederlandstalige ploegen, komen deze Heren als een stelletje "arrogante Walen" over. Kan deze situatie nu eindelijk eens, ten gronde, veranderen? Ten slotte werken we toch allemaal samen voor het welslagen van de autosport!

Parking Les Combes, wat een schande! We hebben alle begrip voor de omstandigheden veroorzaakt door het slechte weer, maar het is toch niet de eerste keer dat het regende in Francorchamps! Op onze vraag hierover tijdens de briefing werd ons botweg geantwoord dat we onze plan maar moesten trekken. We kregen echt het gevoel van "Zet de koeien van de Baancommissarissen daar maar in de modderwei. Hoe die 's avonds moeten weggeraken, interesseert ons geen moer."

Ten slotte, betreffende de sanitaire voorzieningen voor de Baancommissarissen. Nihil!
Neem nu vrijdag 27 augustus laatstleden bij de GP F1.
We stonden op post van 's morgens 7u00 tot 19u00 (vanwege het laattijdig doorlaten van de bussen). Dit zonder één voorziening in de omgeving waar een mens op een deftige manier naar het toilet kan gaan .... En dit in 2004!?

Voor mij persoonlijk is de maat vol. Ik vrees dat er heel wat (Nederlandstalige én Franstalige) Baancommissarissen zeggen: "Francorchamps, een magnifiek circuit, maar ge moogt het hebben!"
Mij zien ze er nooit meer. Spijtig, maar dit zit mij (en mijn ploegleden) al vele jaren hoog.

Met sportieve groeten,

Bob Vandenholt
A 642
PO ploeg 25
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 15:39
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Tis toch erg met die Walen.
Old 15-05-2005, 15:51
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular

Beste pompierke,

Je hebt volkomen gelijk.

Ik was verleden week op de Nurburgring en daar hebben alle posten een afgesloten eigen 'kotje' en een chemisch toilet + water in de buurt.
Dit is toch het minste maar wel broodnodig, denk ik zo.
Anderzijds is dit spelletje in Francorchamps al lang bezig en wordt het dus eigenlijk eens tijd dat die baancommissarissen op hun strepen staan.

Ik moet eerlijk zeggen, dat toen ik vroeger ook nog racede, ik meermaals gedacht heb: 'daar moet je toch echt gek voor zijn om dit te doen (alhoewel ik dit nog zou kunnen begrijpen....) MAAR toch bijna ondenkbaar vooral in deze meestal ondankbare en denigrerende omstandigheden.....

Veel sterkte en moed !
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 16:04
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Al maar goed dat de (meeste) piloten vriendelijk zwaaien na een wedstrijd, vooral by de TC. Dit geeft een heerlijk gevoel, wetende dat ze respect tonen voor hetgeen ge daar langs de baan staat te doen. We zoude echt eens "dringend" iets moeten doen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules