De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouwers Galerij > Sennake's galerij
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 13-07-2008, 15:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Honda CR 250 R - 1981 - Tamiya - 1/12

Ziezo, weer een model klaar. Dat brengt mijn totaal op 9 modellen dit jaar, wat volgens mijn planning pas eind september bereikt had moeten zijn. Maar in de verlofperiode gaan we ook een paar weken naar zee zodat ik wat voorsprong moest nemen

In elk geval was dit een erg leuk project. Veel crossmotors bestaan er niet in kitvorm en eigenlijk is dat onterecht. Je kan er werkelijk zeer realistische modellen van maken mits wat aandacht voor detail, zoals ik getracht heb te doen in de WIP-thread van deze Honda.

Wat ik nog verschuldigd ben zijn de foto's van het afgewerkte model. Hier komen ze, in 2 reeksen van 5...

Enjoy!









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_01.jpg
Views:	1734
Size:	338.0 KB
ID:	10508   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_02.jpg
Views:	1724
Size:	350.9 KB
ID:	10509   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_03.jpg
Views:	1725
Size:	327.6 KB
ID:	10510   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_04.jpg
Views:	1673
Size:	335.6 KB
ID:	10511   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_05.jpg
Views:	1739
Size:	344.2 KB
ID:	10512  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 13-07-2008 at 18:09.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-07-2008, 15:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
En nog eens 5 foto's, vanuit een iets lager perspectief...









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_06.jpg
Views:	1704
Size:	339.6 KB
ID:	10513   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_07.jpg
Views:	1728
Size:	361.8 KB
ID:	10514   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_08.jpg
Views:	1663
Size:	357.3 KB
ID:	10515   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_09.jpg
Views:	1720
Size:	376.4 KB
ID:	10516   Click image for larger version

Name:	1981_honda_cr250r_10.jpg
Views:	1719
Size:	364.8 KB
ID:	10517  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 13-07-2008 at 18:13.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-07-2008, 21:41
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Prachtig.

Maar ik heb 1 vraagje;
Waarom heb je aan de linkerkant onderaan het motorblok de letters "Honda" geschilderd en aan de rechterkant niet ?

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
..............................................





.................................................. ........................................
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-07-2008, 21:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Prachtig.

Maar ik heb 1 vraagje;
Waarom heb je aan de linkerkant onderaan het motorblok de letters "Honda" geschilderd en aan de rechterkant niet ?
Omdat de Honda die ik gebruik als referentie er ook zo uitziet.



__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 13-07-2008, 22:49
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Omdat de Honda die ik gebruik als referentie er ook zo uitziet.
.................................................. ........................................
Ach zo, maar ik had dan ook beter moeten weten, jij let dan ook op alle details.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-07-2008, 17:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Een suggestie voor een volgend model: bij het drybrushen werk(en) je (we) altijd van zwart over tinten grijs naar zo goed als wit. Je kan een proberen om in een van de laatste stadia iets beige achtigs te gebruiken (zand, huidskleur dat soort tinten) om dan de laatste tikjes met wit te geven. Dat geeft een nog realistischer effect.

Ik ben niet aan het zeggen dat het er nu niet realistisch zou uitzien, maar ik heb vastgesteld bij het interieur van de Prelude dat zulks nóg beter geeft. Je hoeft dit ook niet op alle plaatsen te doen, in dit geval zou je bijvoorbeeld enkel de handvaten zo kunnen doen. Het brengt nog iets meer kleur en variatie en daardoor meer leven in het model.

Voor het overige, eigenlijk voor gans het model geldt: chapeau, opnieuw een standaard kit omgetoverd tot een overtuigend model. Ben ook tevreden dat je dat darmpje wat realistischer gezet hebt dmv een stukje rod erin. Ziet er 100x beter uit.

Wat wordt de volgende?

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Ach zo, maar ik had dan ook beter moeten weten, jij let dan ook op alle details.
Niet helemaal, want dan hadden de moffen over de voorpoten niet mogen zitten...
Reply With Quote
  #7  
Old 15-07-2008, 18:22
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Niet helemaal, want dan hadden de moffen over de voorpoten niet mogen zitten...
En dan hadden de handvaten een ander kleurtje...


Okey wie ben ik om zo'n commentaar te geven, foei Loeten...

Het is alvast weer een prachtexemplaar geworden. Knap om al die details naar voor te brengen en ook netjes te scratchen. Gelukkig laat je ons dat ook zien. Door die zaken te doen, kriebelt het ook bij ons (allez, van mij toch) om ook geregeld wat aan de povere meegegoten details te doen. Soms gaat het mijn kunnen te boven, maar toch probeer ik. En als het binnen je kunnen is, dan ben je extra tevreden natuurlijk. Zo duwen we elkaar hogerop zonder al te gek te doen want ook een "gewone" OOTB wordt hier nog steeds gewaardeerd.

Owja, knap dat je je schema haalt van 12 op een jaar. Ik probeer ook, maar het wordt voorlopig niks... Tenzij ik een inhaalbeweging maak in de vakantie. Tijd zat (I know), maar niet als de wc nog maar eens helemaal verstopt zit en dit je een namiddagje zoet houdt...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #8  
Old 15-07-2008, 20:29
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Knap!
En dat betekent dat we op de volgende meeting 2 afgewerkte kits te zien krijgen? (schoon rendement voor een maandje modelbouwen )
Reply With Quote
  #9  
Old 15-07-2008, 21:02
Fanza's Avatar
Fanza Fanza is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Wevelgem
Posts: 252
Quote:
Originally Posted by HHugo View Post
Knap!
En dat betekent dat we op de volgende meeting 2 afgewerkte kits te zien krijgen? (schoon rendement voor een maandje modelbouwen )
Dit kan ook niet anders ... sennake is nu in (model)bouwverlof

Nog maar eens, een meer dan geslaagd model .
__________________
Grtz Fanza

Mijn Werkbank : Rally Cars
Reply With Quote
  #10  
Old 15-07-2008, 21:30
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by HHugo View Post
Knap!
En dat betekent dat we op de volgende meeting 2 afgewerkte kits te zien krijgen? (schoon rendement voor een maandje modelbouwen )
Wat gaat dat geven als hij ooit op pensioen gaat, zijne stock zal nogal minderen dan.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-07-2008, 20:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Een suggestie voor een volgend model: bij het drybrushen werk(en) je (we) altijd van zwart over tinten grijs naar zo goed als wit. Je kan een proberen om in een van de laatste stadia iets beige achtigs te gebruiken (zand, huidskleur dat soort tinten) om dan de laatste tikjes met wit te geven. Dat geeft een nog realistischer effect.
Dat zal ik dan een volgende keer eens proberen En dat brengt ons (las)naadloos bij de volgende vraag:

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Wat wordt de volgende?
Het zal je plezier doen te horen dat mijn HLJ-boek over de Yamaha na een midweekje zee nog niet aangekomen is, en dus heb ik besloten (ja ik weet het, ik ben helemaal in de ban van de tweewielers) om mijn Paddock-tombola-prijs te gaan bouwen, en laat dat nu toevallig weer een HONDA CX500 Turbo zijn

Deze dus:



Ik start er kortelings een WIP-thread over op...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 17-07-2008, 22:11
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
... en dus heb ik besloten (ja ik weet het, ik ben helemaal in de ban van de tweewielers) om mijn Paddock-tombola-prijs te gaan bouwen, en laat dat nu toevallig weer een HONDA CX500 Turbo zijn

Deze dus:



Ik start er kortelings een WIP-thread over op...
Dang, ik zal de mijne dan maar wat op de kast laten liggen
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-07-2008, 22:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat zal ik dan een volgende keer eens proberen En dat brengt ons (las)naadloos bij de volgende vraag:



Het zal je plezier doen te horen dat mijn HLJ-boek over de Yamaha na een midweekje zee nog niet aangekomen is, en dus heb ik besloten (ja ik weet het, ik ben helemaal in de ban van de tweewielers) om mijn Paddock-tombola-prijs te gaan bouwen, en laat dat nu toevallig weer een HONDA CX500 Turbo zijn

Deze dus:





Ik start er kortelings een WIP-thread over op...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.