![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Dodelijk ongeval op Zandvoort, censuur op autosport.nl?
Het bericht: http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...__.html?p=20,1
Afgelopen donderdag heeft er een dodelijk onegval plaatsgevonden tijdens een race experience van Raceplanet/Bleekemolen. Aangezien het bericht op donderdag summier was op Telegraaf.nl dacht ik dat het verstandig was om een thread te openen op het forum van autosport.nl om meer te weten te komen. Enkele forummers wonen zowat op het circuit ![]() Lang heeft de pret niet mogen duren want binnen twee uur was mijn thread weg. Dit zonder melding van een moderator waarom deze thread is verwijderd, ik vind dat ronduit onbeschoft gedrag. Als iets niet kan of mag op een forum, maak er dan melding van naar de forummer. Wat betreft het bericht, ik kan werkelijk niet bedenken waarom er geen bericht mag worden gepost over een dodelijk ongeval. Of toch? De enige reden die ik kan bedenken is dat fastcompany/autosport.nl een van haar trouwe klanten in bescherming wil nemen. Raceplanet komt nogal vaak voor op autosport.nl. Als dat de reden is dan is er sprake van censuur of beperking van een vrije meningsuiting. Dan is autosport.nl een een waardeloos medium geworden. Want waar berichten ze nog niet meer over als er klanten betrokken zijn bij bepaalde gebeurtenissen? Echte journalistiek in autosportland is dus niet mogelijk. Wat betreft het dodelijk ongeval zelf? Daar komen wel enkele vragen om de hoek kijken. Hoe kan een FFordje in brand schieten? Slecht onderhoud? En waarom kan die man er niet uit? Waren er geen baanposten actief op het circuit die de man hadden kunnen helpen? Hoe lang heeft het geduurd voordat er hulp ter plekke was? Liggen de beelden van dit ongeval vast op het interne cameracircuit ? Mijn gevoel zegt me dat bepaalde dingen niet in de haak waren, benieuwd hoe dit verder gaat. Het komt toch wel op het internet terecht, al is het via een vrij belgisch forum ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Het is toch algemeen geweten dat er tijdens zo'n vrije circuit dagen een minimale bezetting is qua baanposten. In Zolder is dit zeker zo, herinner je nog de Gumpert Apollo van RS Racing die uitgebrand was tijdens een vrije training
omdat er aan de post waar geparkeerd werd geen baanposten stonden. http://www.racingworld.be/nieuws/2391/ Als je zoiets overkomt en je kan niet uit de wagen... misschien is dat op Zandvoort wel gebeurd. Ik hoor je zelf vaak vertellen Mark dat er tijdens echte raceweekends al te weinig baanposten zijn, wat moet het dan niet zijn op zo'n vrije dagen. Als die website waar je van spreekt gesponsord wordt door Raceplanet/Bleekemolen, dan moet je er inderdaad geen tekeningetje bijmaken waarom je topic geruisloos verdwijnt daar. Een spijtig voorval alleszins! Last edited by Neo-242; 31-07-2010 at 12:27. |
#3
|
|||
|
|||
Ik vond het al opmerkelijk dat er op autosport.nl en hun forum zelf helemaal niets over dit tragische ongeval te lezen is. Verbaasd ben ik niet omdat Bleekemolen ook adverteert op autosport.nl, Jeroen Bleekemolen schrijft columns (al zijn die stukjes de naam column niet waard
![]() Twee journalisten van autosport.nl waar ik veel bewondering voor heb: Willem J. Staat en René de Boer. Ik vraag me af wat beide van deze censuur vinden. Ik kan me niet voorstellen dat ze het hier mee eens zijn. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Nog een paar van die dodelijke ongevallen en je komt in een heel andere discussie terecht. Dan grijpt een (lokale) overheid in om dergelijke activiteiten te verbieden. Dan is de huurder weg van het circuit en heeft het circuit geen inkomsten meer. Langzaam maar zeker komen circuits in bepaalde negatieve spiraal terecht waar ze nooit meer uitkomen. Wat betreft de risico's tussen professionele piloten in een race of Jan Modaal die eens rondtuft op het circuit? Ik zie eigenlijk geen verschil.........eigenlijk loopt Jan Modaal veel meer risico's dan de jongens die weten waar ze mee bezig zijn. Anders gezegd in een sprekend voorbeeld: Marc Goossens die een Porsche tot het uiterste benut tijdens een prive training op het circuit met weinig bemanning langs de baan heeft een lagere risico factor dan Mark Reijnders die in een FFordje met 120 over het circuit tuft tijdens een race experience en eigenlijk geen idee heeft waar ie mee bezig is ![]() Wat betreft dit ongeval? Het ging om de 51 jarige Henk Schoorstra uit Jistrum. Hij had deze race experience bij Bleekemolen kado gekregen van zijn vrouw en kinderen vanwege zijn 50ste verjaardag. E.e.a. is te lezen in een groot artikel van de Telegraaf op 31 juli. We zullen eens een mail sturen naar autosport.nl voor nadere uitleg ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
|||
|
|||
------
Last edited by FIRE; 03-08-2010 at 20:03. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Wellicht is het in NL heel normaal om de naam van een slachtoffer in de krant te vermelden en in BE niet, dat is dan een cultuurverschil en dat dien je dan weer te respecteren ![]() Terug naar het onderwerp, wat vind jij van de houding van autosport.nl? Als vakjournalist moet dit toch de tenen krommen of niet?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
|||
|
|||
Autosport.nl heeft er helemaal geen aandacht aan besteed, terwijl het toch zowat de huiswebsite van het circuit is. Ik hoef geen namen en details te weten maar een kort bericht met wat er gebeurt is lijkt me logisch. Nu zwijgt men alsof het niet gebeurd is.
Last edited by FIRE; 03-08-2010 at 21:40. |
#9
|
||||
|
||||
Enkele links, en lees de commentaren onder de artikels s.v.p.:
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws...pdate%3A-video) Slecht onderhoud? Ouwe meuk? Dat zijn fikse aantijgingen aan het adres van Bleekemolen! En als ze waar zijn dan heeft CPZ ook een probleem, want zij staan dit dan weer toe. Als huurder heb je namelijk ook je plicht uit te voeren of melding te maken van bepaalde feiten. Bij ons op de zaak komen wel eens transporteurs met vrachtwagens om materiaal op te halen, in opdracht van onze klanten, die niet voldoen aan bepaalde eisen. Ze krijgen het materiaal niet mee in dat geval want als er iets gebeurd met zo'n vrachtwagen tijdens het outbound-transport dan worden wij alsnog op het matje geroepen door oom agent en bevriende instanties ![]() http://weww.nujij.nl/dodelijk-ongeva....9339161.lynkx Lees het verhaal van de ooggetuige en de voormalige medewerker, dat ziet er niet goed uit voor de Bleekjes.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#10
|
||||
|
||||
En deze nog:
http://www.f1today.nl/20100729/dodel...rt-update.html Als de commentaren kloppen van "life is music" dan heeft er iemand een echt probleem ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Dan heb je je niet echt goed geinformeerd lijkt me! En dat verwijt je mij dan weer in een andere thread
![]() In jou leefwereld misschien wel en in die van mij totaal niet. Zoveel mensen, zoveel meningen.......dat dienen we met zijn allen te respecteren en te waarderen. Quote:
Klopt het dus dat je walgt van een site zoals o.a. telegraaf.nl, racepress.nl? Want die berichten wel over dit feit.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 04-08-2010 at 20:56. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
En om op je andere opmerkingen te antwoorden, neen ik ben niet tegen DP, ik probeer zelfs als ik kan een antwoord op vragen van mensen te geven (cfr vandaag BMW), maar ik vind dat een forum een discussieplatform is (zie fora voor bijv Mac, waar mensen elkaar helpen bij problemen) en geen plaats waar continu alles en iedereen afgebroken moet worden. In de thread van 24U is het enige wat jij initieel aanhaalt, het verhaal van de ruit, niet dat je het een steengoede editie vond. Dat bedoel ik, uiteraard is rijden met zo'n ruit niet echt verstandig, maar daar valt en staat die race niet mee. Durf vooral eerst zeggen wat goed is. In dat opzicht vond ik Cheever en Waltrip op de persconferentie een voorbeeld. Met alle respect, maar de manier waarop jij overkomt, waarschijnlijk bedoel je het goed en anders, helpt niemand een stap vooruit. prettige avond |
#14
|
||||
|
||||
Dit is erg voor de familie en het slachtoffer
Eigenlijk zijn daar geen woorden voor , die familie heeft die man een supercadeau gegeven wat niet alledaags is om dan zoiets te overkomen . uit respect mijn innige deelneming |
#15
|
||||
|
||||
Echt vreselijk. Die man had het cadeau gekregen en dan gebeurt er zoiets.
Als die commentaren van "life is music" bij de post van http://www.f1today.nl/20100729/dodel...rt-update.html inderdaad kloppen, dan is dit wel een serieuze zaak voor de organisatie, en hij lijkt me oprecht en zeker niet de sensatie op te zoeken. We moeten niet heiliger zijn dan de paus, tijdens zo'n race experience zal je nooit moderne of nieuwe auto's onder je kont krijgen, maar je mag er toch wel vanuit gaan dat de auto's regelmatig deftig onderhoud krijgen? En zelfs als dat wel het geval was bij dit bedrijf, dan is het nog altijd onverantwoord om klanten in zo'n Formule wagens te laten stappen met je eigen kleren ipv brandwerende overalls. Wie beslist in godsnaam zoiets? Wat een drama voor de nabestaanden! Last edited by Neo-242; 06-08-2010 at 01:49. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|