De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-05-2007, 21:43
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie

dikke dikke proficiat aan Qvicki en co.!!!!

Als voormalig teamlid van Qvick motors racing ben ik trots op de prestatie's van mijn vroegere team .... back to the roots ... terug naar de wagen waar wij 10 jaar terug mee starten... en direct schitterende resultaten !!! SCHITTEREND jongens, doe zo voort en laat ze maar lekker judder poeptje rieken vele groeten en sucses van de vinnie
Old 08-05-2007, 04:17
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Als ik het zo lees is er nogal een heftige klapper geweest in race 1 tussen twee Meganes en de Alfa van Paddocker Bart VDB.
Tot velen hun verbazing zijn er bij deze klap geen gewonden gevallen en bleef het bij de rijders beperkt tot wat kneuzingen. Hoedje af voor David Hallyday, die het snelst uit zijn verhakkelde wagen kwam en onmiddellijk naar Bart VDB toesnelde om te checken of ook hij OK was. Over de attitude van de heer Schroyen zullen we het maar niet hebben...

Het circuit van Dijon-Prenois beschikt over een verouderd camerasysteem (een soort 'bewakingscamera', met geknipte beelden), dus de beelden die werden geregistreerd en ter beschikking werden gesteld door de verantwoordelijken van de veiligheid brengen weinig relaas. De klap zelf is er niet op te zien. Wel zie je op die beelden dat de Mégane #8 net voor de aanrijding compleet buiten de witte lijn rijdt , terwijl de Alfa de ideale lijn volgt en de Mégane #7 geen risico's neemt bij de inhaalbeweging buitenom.

Aangezien cameraman Fred Maniquet er zowat met zijn neus op stond, zullen er de komende dagen TV beelden uitgebracht worden in de uitzendingen van o.a. 'Speed Action' en 'Moteurs'. Ter info: met Bart VDB gaat het fysiek goed, op een koppel blauwe schouders (druk van het HANS systeem, dat hem van enig nekletsel behoedde) en wat stramme spieren na... Met de Alfa Romeo 147 GTA van Traxx Racing is het echter erger gesteld

De website van Turbo Magazine toont bij het artikel over de BTCS races in Dijon een fotoreeks over de crash. ( www.turbomagazine.be - Foto's van Autopress/Thomas Nulens)

Last edited by Dries DS; 08-05-2007 at 04:21.
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 09:59
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Vraag mij af of er bij dit soort acties geen sancties kunnen volgen...
Wie gaat dit allemaal betalen??? Voor een amateurteam is dit een regelrechte ramp... Hopelijk krijgen Bart en Chris hun wagen nog terug in orde.
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 11:21
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by serge View Post
Wie gaat dit allemaal betalen??? Voor een amateurteam is dit een regelrechte ramp...
Dat is nu éénmaal het risico dat je loopt wanneer je gaat racen vrees ik. Dus Schroyen zal alleszins hun rekening niet gepresenteerd krijgen. Een sanctie mocht wel getroffen worden vind ik.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 12:53
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Uiteraard zal Schroyen de rekening niet krijgen en het is inderdaad het risico van het racen. Het is enkel spijtig om te zien hoe sommigen met weinig respect voor de concurrenten de baan op gaan.
Zoals ik al zei, voor een amateurteam is dit een ramp. Voor Schroyen zal er tegen de volgende wedstrijd wel een nieuwe auto staan blinken...
Hopelijk leert hij eruit.
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 17:18
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Wie gaat dit allemaal betalen??? Voor een amateurteam is dit een regelrechte ramp... Hopelijk krijgen Bart en Chris hun wagen nog terug in orde.
Zoals het er op het eerste zicht naar uit zag, zal de wagen op schroothoop belanden. Echter hoop ik van niet.

Mvg...
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 18:23
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

De wagen wordt de komende weken ontleed, maar't ziet er naar uit dat er best uitgekeken wordt naar een nieuwe/gebruikte kas... Mechanisch gedeelte wordt dan overgebouwd . Alle zoekkanalen zijn in werking gezet(N-tec, Engstler, Madeno, Antonelli, fora, etc.), maar elke hint is welkom ! Een complete auto in mindere (mechanische) staat komt ook in aanmerking uiteraard en 156 of Gt(met kooi niet evident) zijn evt. ook mogelijk voor een harttransplantatie .
Uiteraard een serieuze streep door de rekening voor Chris Voet en gelukkig is Bart nog een van de weinige mensen in het financieel verdorven wereldje die z'n maat niet in de steek laat .
Julien Schroyen zet misschien ook 'ns best 'n steunbetuiging in werking...
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 18:31
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Bugalfa View Post
Julien Schroyen zet misschien ook 'ns best 'n steunbetuiging in werking...
Onze heer Schroyen is zelf zijn verontschuldigingen nog niet komen aanbieden.

Dus een steunbetuiging mogen we ook niet verwachten.

Mvg...
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 22:09
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Bestaat er ook niet zoiets als een verzekering voor race auto's ?
Ik dacht dat ik er in de Turbo Magaziene al een advertentie van heb gezien.
Old 08-05-2007, 22:14
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Je kan race auto's gewoon verzekeren. Soms niet de hele auto bij 1 maatschappij vanwege het risico, dan moet je onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen. De premies zijn zeker niet mals, dus daar zit wel een hoop geld in.
Reply With Quote
Old 08-05-2007, 22:24
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Bovendien is het meestal vanaf een bepaald bedrag dat je pas verzekerd wordt. Bijvoorbeeld, je hebt voor 6.000 euro schade en de eerste 1.500 euro is dan voor je eigen rekening.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 09-05-2007, 02:00
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Je kan race auto's gewoon verzekeren. Soms niet de hele auto bij 1 maatschappij vanwege het risico, dan moet je onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen. De premies zijn zeker niet mals, dus daar zit wel een hoop geld in.
Onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen kan toch niet .
Dit moet je toch eens verduidelijken , heb dit nog nooit gehoord .
Auto wordt altijd in zijn geheel verzekerd
Zoiets op papier zetten lijkt mij al bijna niet doenbaar .
Trouwens mechanische onderdelen zijn zowiezo niet verzekerbaar tenzij dit een gevolg is van het ongeval ( bv brand ) .
Bij een motorbreuk maar eens bewijzen als de motor stuk is ten gevolge een aanrijding

Mvg
Old 09-05-2007, 07:32
De Paddock Enthousiast

Naar wat ik dit weekend gehoort heb, was de Traxx Alfa niet verzekerd. Dit omdat men zo'n schade niet verwacht en je de eerste 10 000€ moet laten vallen.

Mvg...
Reply With Quote
Old 09-05-2007, 07:57
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Naar wat ik dit weekend gehoort heb, was de Traxx Alfa niet verzekerd. Dit omdat men zo'n schade niet verwacht en je de eerste 10 000€ moet laten vallen.

Mvg...
De wagen was inderdaad niet verzekerd.

De franchise (vrijstelling) is steeds in functie van het verzekerde bedrag, veelal bedraagt de franchise dus vele duizenden euro's. Mechanische onderdelen zijn quasi nooit inbegrepen in de verzekering voor racewagens (ergens logisch, zoniet kan elke pechfactor afgeschoven worden op de afgesloten verzekering), tenzij je zelf kan bewijzen dat de schade aan deze onderdelen het rechtstreekse gevolg is van een 'verzekerd' ongeval.

Motorschade, schade aan de versnellingsbak, schade aan velgen, etc... zijn in principe uitgesloten door de meeste verzekeringen. Deze schade kan wel aanvaard worden, indien je kan bewijzen dat deze het rechtstreekse gevolg is van een ongeval. En in hoeveel gevallen kan je dat bewijzen? Zeer zelden dus...

Een dergelijke verzekering is goed voor de carrosserieschade, die in vele gevallen niet de franchise overschrijdt. Dat is dan ook de reden waarom vele racewagens niet verzekerd zijn. In het voorkomend geval dat de franchise kleiner is dan de werkelijke schade volgt er meestal nog een lange administratieve strijd en een ingewikkelde procedure alvorens enkele euro's te kunnen recupereren.

Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen op deze 'regel', maar dan is de verzekeringspremie meestal dermate hoog dat veelal het sop de kolen niet waard is. Verzekeringsmaatschappijen zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen. Je zal immers zelden iets lezen/horen over een failissement van een verzekeringsmaatschappij. Zowat allen onder hen boeken jaar na jaar grotere winst... En ook in deze branche geldt de wet dat de 'groten' de 'kleinen' opslorpen, een wet die ondertussen zowat overal in het bedrijfswereldje als 'normaal' wordt beschouwd... Alsof onze bedrijfswereld nog als 'normaal' kan bestempeld worden. Zeker niet in relatie tot autosport ...

Mvg,
Dries DS

Last edited by Dries DS; 09-05-2007 at 08:00.
Reply With Quote
Old 09-05-2007, 12:29
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by yannick88 View Post
Onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen kan toch niet .
Dit moet je toch eens verduidelijken , heb dit nog nooit gehoord .
Auto wordt altijd in zijn geheel verzekerd
Zoiets op papier zetten lijkt mij al bijna niet doenbaar .
Trouwens mechanische onderdelen zijn zowiezo niet verzekerbaar tenzij dit een gevolg is van het ongeval ( bv brand ) .
Bij een motorbreuk maar eens bewijzen als de motor stuk is ten gevolge een aanrijding

Mvg
Dit is hoe men het deed toen Zwaans in het FIAGT reed met de Vipers. De wagens verzekeren bij 1 maatschappij was te duur, dus verzekerde men de risico-bodyparts bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. Denk hierbij aan de voorbumper, motorkap, achterbumper en deuren.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules