|
|
||||
|
||||
Oplossingen vraag 27 en 28
Hier zijn de oplossingen van vraag 27 en 28 : Vraag 27 :
Tip : Oplossing : we zien hier een afbeelding van “Tanguy en Laverdure”, de hoofdrolspelers uit de gelijknamige strip (en TV-serie) over deze gevechtspiloten in de Franse luchtmacht, die voornamelijk hun avonturen beleven aan boord van hun Mirages. Die naam moest je op het spoor brengen van de gelijknamige wagen... De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit : |
|
||||
|
||||
Vraag 28 :
Oplossing : we zien hier de Duitse vlag, die zowel op de DTM-serie wijst waaruit deze wagens stammen, als op de herkomst van alle 5 afgebeelde wagens. De originele, onbewerkte foto’s van deze vraag zagen er trouwens zo uit : Dit levert dus de volgende tussenstand op :
In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 29 en 30! Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken. En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen Last edited by Sennake; 27-08-2007 at 18:18. |
|
||||
|
||||
Al bij al vielen de vragen nog redelijk mee. De DTM was een makkie. Het feit dat er niet voor alle foto's de volledige omschrijving diende gegeven te worden, maakte het nog extra makkelijk. (Mercedes & BMW)
Even zitten denken wat Tanguy & Laverdure nu te zoeken hadden met de foto, maar het werd toch duidelijk dat de link Mirage moest zijn. Niet dat daarmee de oplossing gevonden was, want die kwam er via een omwegje. Er is ook wat ruimte achter mij ontstaan in de tussenstand, waardoor ik niet meer zo vaak in de achteruitkijkspiegles zal moeten zitten loeren. Op naar de volgende. |
|
||||
|
||||
Pff van vraag 27 wist ik niets en ook niets gevonden. Dan maar Jacky ickx gegokt Vraag 28 was een makkie. 6/10 als mijn herexamen morgen ook zo gaat ben ik tevreden
|