De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 01-02-2010, 12:18
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Renault R30:


Williams FW32:
Reply With Quote
  #17  
Old 01-02-2010, 13:54
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik vind die mercedes spuuglelijk
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 01-02-2010, 15:01
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Volgens mij vergist Sauber zich schromelijk van competitie. Als je de neus van de nieuwe bolide bekijkt, kan je niet anders dan besluiten dat ze een tuig ontworpen hebben om tussen de pikdorsers, om 't er snelst een maïsveld af te maaien.

Meer in 't algemeen kunnen de staartvinnen mij niet bekoren, maar ja, mochten ze geen aerodynamisch voordeel opleveren, dan blijft het nog altijd financieel aantrekkelijk omwille van de vierkante meters beschikbaar voor publiciteit.
Reply With Quote
  #19  
Old 01-02-2010, 15:37
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Jan View Post

Meer in 't algemeen kunnen de staartvinnen mij niet bekoren,
jij gaat het nog lastig krijgen als endurancefan. ACO gaat ze verplichten op LMPs voor de aerodynamische stabiliteit.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #20  
Old 01-02-2010, 16:40
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik vind die staartvinnen nog wel knap. enkel die van Mclaren ziet er wat vreemd uit
__________________
Reply With Quote
  #21  
Old 01-02-2010, 17:57
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Damn, ik vind F1-wagens er echt op achteruit gaan wat de looks betreft. Ik heb het ook niet op die staartvinnen, jakkes...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #22  
Old 01-02-2010, 18:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De Mercedes GP motorkap is wel heel erg vreemd. Zo te zien is er gewoon een open ruimte onder de lucht inlaat van de motor, of vergis ik mij. Het is precies een los staande buis die de motor van lucht verziet, zo'n handvat dat aan een grote kookpot vastzit...

De "Bitten Hisses" actige livery van de Renault vind ik wel iets hebben. Die gaan tenminste duidelijk herkenbaar zijn. Enkel de slang mankeert er nog op aan de zijkanten. Niet dat we deze vaak vooraan gaan zien, want in vergelijking met andere bolides, ziet deze er gewoon traag uit.
Reply With Quote
  #23  
Old 01-02-2010, 18:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
De Mercedes GP motorkap is wel heel erg vreemd. Zo te zien is er gewoon een open ruimte onder de lucht inlaat van de motor, of vergis ik mij.
Ik vergis mij... er is geen in de breedte doorlopende opening, maar wel "een dubbele inlaat"... Zouden ze weer zo'n "geniale" oplossing bedacht hebben waar niemand anders op gekomen is?
Reply With Quote
  #24  
Old 02-02-2010, 12:54
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Ik zat te kijken naar de foto’s van de F1 tests op Valencia en daar zag ik dat vooral de Ferrari met een enorme zendmast rondrijden, de andere hebben wat kleinere voorbeelden ervan. Weet enig iemand wat dit goed oor zouden zijn?
Reply With Quote
  #25  
Old 02-02-2010, 15:10
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Trouwens, erg weinig €€ betalende stickers op die wagen te zien Geen best teken.
Er staan er toch al meer op dan op de Sauber
__________________
Reply With Quote
  #26  
Old 02-02-2010, 15:15
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Ik vraag mij toch af welk doel dit heeft aan de achterkant van Renault? Die beschermkap.
__________________

Last edited by ICEMAN; 02-02-2010 at 15:19.
Reply With Quote
  #27  
Old 02-02-2010, 16:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by valie View Post
Ik zat te kijken naar de foto’s van de F1 tests op Valencia en daar zag ik dat vooral de Ferrari met een enorme zendmast rondrijden, de andere hebben wat kleinere voorbeelden ervan. Weet enig iemand wat dit goed oor zouden zijn?
Naar ik meen:

Die zendmasten zijn pitot buizen, die als referentiepunten dienen voor oa drukmetingen. Tijdens het seizoen staan die ook op de wagens, maar meestal ter hoogte van de neus en veel lager. Tijdens de testen wordt er een exemplaar hoog boven de wagen gezet om metingen te doen die niet beïnvloed worden door de luchtstromen rondom de wagen en dus als referentiepunt kunnen gebruikt worden.

Pitot buizen worden ook in de luchtvaart gebruikt en zijn op elk vliegtuig te vinden. Bij straaljagers meestal "de punt" op de neus.
Reply With Quote
  #28  
Old 02-02-2010, 17:05
valie's Avatar
valie valie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Zwolle, Nederland
Posts: 84
Guido,

Bedankt voor de info, nu heb ik weer iets nieuws bijgeleerd.
Reply With Quote
  #29  
Old 02-02-2010, 22:21
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Ik vraag mij toch af welk doel dit heeft aan de achterkant van Renault? Die beschermkap.
Ge bedoelt waarschijnlijk die fluo plaat die ge in de pits wel ziet achterop de Renault:



Volgens mij gewoon een plakaat dat ze zodra ze kunnen er voor plaatsen om pottenkijkers weg te houden van hun dubbele diffuser.
Tijdens het testen zelf zit die plaat er zeker niet:

__________________
..: www.marcgoossens.com :..

Last edited by Sennake; 02-02-2010 at 22:53.
Reply With Quote
  #30  
Old 02-02-2010, 23:18
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Idd, die bedoelde ik. Aha, dat verklaart al veel. Dacht al, als die daarmee rondrijden... :P
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.