![]() |
|
|
||||
|
||||
Renault R30:
![]() Williams FW32: ![]() |
|
||||
|
||||
ik vind die mercedes spuuglelijk
|
||||
|
||||
Volgens mij vergist Sauber zich schromelijk van competitie. Als je de neus van de nieuwe bolide bekijkt, kan je niet anders dan besluiten dat ze een tuig ontworpen hebben om tussen de pikdorsers, om 't er snelst een maïsveld af te maaien.
Meer in 't algemeen kunnen de staartvinnen mij niet bekoren, maar ja, mochten ze geen aerodynamisch voordeel opleveren, dan blijft het nog altijd financieel aantrekkelijk omwille van de vierkante meters beschikbaar voor publiciteit. |
|
||||
|
||||
jij gaat het nog lastig krijgen als endurancefan. ACO gaat ze verplichten op LMPs voor de aerodynamische stabiliteit.
|
||||
|
||||
ik vind die staartvinnen nog wel knap. enkel die van Mclaren ziet er wat vreemd uit
|
||||
|
||||
Damn, ik vind F1-wagens er echt op achteruit gaan wat de looks betreft. Ik heb het ook niet op die staartvinnen, jakkes...
|
|
||||
|
||||
De Mercedes GP motorkap is wel heel erg vreemd. Zo te zien is er gewoon een open ruimte onder de lucht inlaat van de motor, of vergis ik mij. Het is precies een los staande buis die de motor van lucht verziet, zo'n handvat dat aan een grote kookpot vastzit...
![]() De "Bitten Hisses" actige livery van de Renault vind ik wel iets hebben. Die gaan tenminste duidelijk herkenbaar zijn. Enkel de slang mankeert er nog op aan de zijkanten. Niet dat we deze vaak vooraan gaan zien, want in vergelijking met andere bolides, ziet deze er gewoon traag uit. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik zat te kijken naar de foto’s van de F1 tests op Valencia en daar zag ik dat vooral de Ferrari met een enorme zendmast rondrijden, de andere hebben wat kleinere voorbeelden ervan. Weet enig iemand wat dit goed oor zouden zijn?
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik vraag mij toch af welk doel dit heeft aan de achterkant van Renault? Die beschermkap.
Last edited by ICEMAN; 02-02-2010 at 15:19. |
|
||||
|
||||
Quote:
Die zendmasten zijn pitot buizen, die als referentiepunten dienen voor oa drukmetingen. Tijdens het seizoen staan die ook op de wagens, maar meestal ter hoogte van de neus en veel lager. Tijdens de testen wordt er een exemplaar hoog boven de wagen gezet om metingen te doen die niet beïnvloed worden door de luchtstromen rondom de wagen en dus als referentiepunt kunnen gebruikt worden. Pitot buizen worden ook in de luchtvaart gebruikt en zijn op elk vliegtuig te vinden. Bij straaljagers meestal "de punt" op de neus. |
|
||||
|
||||
Guido,
Bedankt voor de info, nu heb ik weer iets nieuws bijgeleerd. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Volgens mij gewoon een plakaat dat ze zodra ze kunnen er voor plaatsen om pottenkijkers weg te houden van hun dubbele diffuser. Tijdens het testen zelf zit die plaat er zeker niet: ![]()
..: www.marcgoossens.com :.. Last edited by Sennake; 02-02-2010 at 22:53. |
|
||||
|
||||
Idd, die bedoelde ik.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|