![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Er staat iets als "Pectro" of zo. De foto toont ook het lettertype. Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Dacht dat er : EUROPEAN RALLYCHAMPIONSCHIP stond in de blauwe lijn
Last edited by Big attack; 27-08-2015 at 14:40. |
|
|||
|
|||
allemaal, bedankt alvast voor de input...
Blauwe lijn als gewoon blauwe lijn: blijf ik toch wel twijfelachtig vinden, zeker ook na de foto door nisma gepost. Als ik in die foto de 'blauwe lijn' bekijk, vind ik die niet egaal genoeg om gewoon blauwe lijn te zijn. Trouwens, blauwe lijn past ook grafisch totaal niet in het plaatje. tekst: European Rallychampionship, zou juist kunnen zijn voor 1984, ik had vroeger namelijk ook al deze foto gevonden: Maar... heb geen referentie gevonden dat haspengouw rally meetelde voor 1985 versie. Nu, ik heb liever dat een tekst die ik doe fout is, dan een blauwe lijn die fout is ;-)) Andere logo: Pectro, zou dat Pedro kunnen zijn? Vind nl niks terug ivm Pectro. Ook quasi niet ivm Pedro trouwens, lol. Wel 'petrorally', een link via youtube: https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...u-8BD3SzoHjhMA Maar verder is dat ook doodlopend spoor... We zoeken verder. Wim edit: foto is blijkbaar verwijderd door autosportforum.be. Sorry 'mannen van autosportforum'. Wie wil kijken, hij staat nog in hun thread, hier (halverwege de pagina): http://www.autosportforum.be/showthr...m-1986/page452 Hopelijk mag dit wel van 'mannen van autosportforum' Last edited by bestbalsakits; 27-08-2015 at 16:45. |
|
|||
|
|||
ik ben er trouwens ook niet van overtuigd dat de BELGA Team logos een zwarte omlijning hebben...
Die zwarte lijn is er niet op de pakjes cigaretten zelf, en ze zit ook niet op de (promotie) stickers uit die tijd. Volgens mij zijn die er maar gekomen doordat de afbeeldingen die als .jpg worden aangeboden op internet, allemaal een compressie hebben ondergaan, en om bij een beperkt aantal bytes het contrast tussen rode achtergrond en witte tekst groot genoeg te maken/houden, trekt die compressie het contrast tussen de voor- en achtergrondkleuren op door een meer contrastrijke, donkere kleur toe te voegen. En dan lijkt het dat er een zwarte lijn rondom zit, maar het is niet zo. Hetzelfde heb ik ook al gezien bij foto's van de Vaillant Porsche 934. Sommigen zweren dat de Vaillant logo's een zwarte omlijning hebben, maar ik heb duidelijke foto's waaruit blijkt dat dit niet het geval is. Mijn Vaillant decals hebben die zwarte lijn dan dus ook niet. Ik denk dat ik ze bij de Belga logos ook niet zal toevoegen. Maar dit allemaal terzijde natuurlijk ;-)) Wim |
|
||||
|
||||
Die Pedro is eigenlijk een grapje van Renaissance. Het is namelijk de handtekening van Pedro,die de decals getekend heeft. Waarschijnlijk wist hij ook niet wat er op stond. In andere jaren stond er trouwens european rallychampionship
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Boucles de Spa Haspengouwrally 24 uur van Ieper Lotto Bianchi Rally Condroz Rally Haspengouw was er dus wel degelijk bij ![]() Bron : http://www.ewrc-results.com Last edited by Sennake; 27-08-2015 at 22:03. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
l'union fait la force ;-)
Merci allemaal om mee te zoeken... Blauwe lijn zou dus inderdaad: EUROPEAN RALLYCHAMPIONSHIP, kunnen zijn (merci Guy om te vinden dat Haspengouw deel uitmaakte vand eze competitie in 1985. Wikipedia had dat zo niet begrepen, en ik had niet verder gezocht), en dus zal ik die tekst gebruiken in het decal. 'Big attack' gaf de voorzet, 'Sennake' kopte 'em erin. Het Gr. B - decal, zal zonder 'Pedro' komen. Mss moet ik er 'Starmodel' of 'Patrick' boven zetten ;-) En idd, belga logos lijken zwarte lijn te hebben, al heb ik ook foto waar dat niet zo duidelijk is. En ik vind het vreemd dat een logo op een wagen andere kleur krijgt dan standaard. Mss druk ik op het decal de zwarte lijn wel apart, zodat gebruiker kan kiezen tussen wel of niet zwarte lijn te gebruiken rondom het belga logo. Ik kan nu verder met het decal. Er is nog wel wat werk aan... Moet dan nog de velgen voor en achter 3D tekenen, en dan printen. Maar dat zal wel meevallen denk ik, ze zien er nogal rechtoe-rechtaan uit. En er zal nog wel werk zijn waar ik nu niet zo direct aan denk. Interieur ga ik niet doen denk ik, er zal dus moeten gescratched worden als je dit een beetje juist wil maken. Ook nog: in mijn initïele post noemde is 'Nismo' per ongeluk 'nisma'. Blijkbaar kan ik dat niet meer corrigeren, dus bij deze dan mijn excuses & rechtzetting. Nogmaals, allen merci. Et... en avant maintenant Wim |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|