De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-04-2009, 20:03
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Maar 2 keer francorchamps
Reply With Quote
Old 13-04-2009, 20:03
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Hey FIRE,

Bij mijn weten loop je toch ook al enkele jaren op circuit, hierbij enkele redenen waarom schrapresultaten een goede zaak zijn:

- Een organisator kan zijn risico verdelen over meerdere weekends
- Een team of piloot kan een wedstrijd links laten liggen indien dit niet past in het tijdsschema (bv vakantie)
- In geval van uitvallen is het seizoen niet direct compleet naar de vaantjes
- Je kan 8 maand lang 1 wedstrijd aanbieden en niet 3 op 1 maand en dan 2 maand niks
- Je kan iedereen (zoals je bovenstaand misschien hebt gezien) een pak tracktime geven, wat zowel de piloten als het publiek ten goede komt.

Bij een voetbalseizoen heb je 34 wedstrijden. Een slecht wedstrijd betekend nog geen slecht seizoen. Bij 6 wedstrijden zonder schrapresultaat betekend dit onmiddellijk het einde van een goede klassering.

8 wedstrijden zonder schrapresultaat brengt ons geen stap verder, enkel en alleen dat het voor iedereen duurder zal worden.
Reply With Quote
Old 13-04-2009, 20:05
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by tarzancorner View Post
Maar 2 keer francorchamps
Contractueel moeten we 5 maal Zolder, maar het mogen er wat mij betreft meer zijn
Reply With Quote
Old 14-04-2009, 16:30
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Is er eigenlijk al een timing beschikbaar voor de First Race? Op de DSMEC site vind ik één terug maar de andere disciplines staan er niet tussen.

Ik blijf nog steeds hopen dat de BGTC-races doorgaan...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 14-04-2009, 17:19
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Tuurlijk zullen ze doorgaan.
SRO heeft ook contracten lopen die moeten worden nageleefd.
Maar de vraag is wat gebeurt er volgend jaar?
Reply With Quote
Old 14-04-2009, 18:06
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Is er eigenlijk al een timing beschikbaar voor de First Race? ...
TIMING voor BGTC:

Donderdag 23/04/2009 – Test Day
09.05 -> 11.55 Exclusief voor wagens uit het Belgian GT Championship
13.05 -> 16.55 Ook open voor andere wagens

Zaterdag 25/04/2009

09.05 -> 10.05 : Free Practice
13.05 -> 13.35 : Qualifying 1
15.20 -> 15.50 : Qualifying 2

Zondag 26/04/2009

11.05 -> 12.05 : Race 1
14.00 -> 15.00 : Race 2

Bron:
SRO-Belgium
Reply With Quote
Old 14-04-2009, 18:30
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Mercikes!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 14-04-2009, 18:44
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Timing ziet er zeker niet slecht uit.

Mvg
Reply With Quote
Old 14-04-2009, 19:03
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

en het randprogramma?
Old 14-04-2009, 19:28
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Brl,desmc,?
Reply With Quote
Old 15-04-2009, 11:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by dunlop belux View Post
hey fire,

bij mijn weten loop je toch ook al enkele jaren op circuit, hierbij enkele redenen waarom schrapresultaten een goede zaak zijn:

1 - een organisator kan zijn risico verdelen over meerdere weekends
2 - een team of piloot kan een wedstrijd links laten liggen indien dit niet past in het tijdsschema (bv vakantie)
3 - in geval van uitvallen is het seizoen niet direct compleet naar de vaantjes
4 - je kan 8 maand lang 1 wedstrijd aanbieden en niet 3 op 1 maand en dan 2 maand niks
5 - je kan iedereen (zoals je bovenstaand misschien hebt gezien) een pak tracktime geven, wat zowel de piloten als het publiek ten goede komt.

6 Bij een voetbalseizoen heb je 34 wedstrijden. Een slecht wedstrijd betekend nog geen slecht seizoen. Bij 6 wedstrijden zonder schrapresultaat betekend dit onmiddellijk het einde van een goede klassering.

8 wedstrijden zonder schrapresultaat brengt ons geen stap verder, enkel en alleen dat het voor iedereen duurder zal worden.
2.. Zorg dat kalender vroeg beschikbaar is zodat betrokkenen vakanties kunnen plannen. Maar goed je hebt natuurlijk veel met mensen te maken met een eigen bedrijf dus die kunnen zakelijke afspraken hebben die racen in de weg staan dus ik snap dit argument.

3. Snap ik ook, echter bij racen is betrouwbaarheid van de techniek ook een onderdeel, zeker bij kampioenschappen met een endurance karakter dus ik zou dan voor 1 i.p.v. 2 schrapresultaten kiezen.

Bij 1, 4 en 5 zie ik het verband niet met schrapresultaten. Al vind ik 4 wel belangrijk omdat bij een onregelmatige kalender het lastig is om interesse bij het publiek vast te houden (althans bij mij is dat het geval).

6. Vergelijking met voetbal is vanwege de reden die je geeft inderdaad niet helemaal juist maar ik vind 2 schrapresultaten te veel.

Dus ik snap waarom je voor schrapresultaten kiest maar dat betekend niet dat ik het leuk of een goede keuze vind. Is vooral een gevoel van mij en heeft dus weinig met feiten of argumenten te maken.

Last edited by FIRE; 15-04-2009 at 11:26.
Reply With Quote
Old 15-04-2009, 11:32
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Schrapresultaten zorgen er voor dat seizoenen beslist worden op de rekentafel ipv op de baan, iets wat ik vrij onwenselijk vind in de autosport.
Reply With Quote
Old 15-04-2009, 20:00
klopklop1 klopklop1 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Schrapresultaten zorgen er voor dat seizoenen beslist worden op de rekentafel ipv op de baan, iets wat ik vrij onwenselijk vind in de autosport.
Vind je nu zelf niet dat autosport duur genoeg is om niet meteen je hele seizoen naar de vaantjes te doen door bv. mechanische pech. Ik vind dat er 1 schrapresultaat moet komen, iedereen komt wel eens iets tegen in de loop van het seizoen en zo wordt toch alles op de baan beslist
Reply With Quote
Old 15-04-2009, 23:53
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by klopklop1 View Post
Vind je nu zelf niet dat autosport duur genoeg is om niet meteen je hele seizoen naar de vaantjes te doen door bv. mechanische pech. Ik vind dat er 1 schrapresultaat moet komen, iedereen komt wel eens iets tegen in de loop van het seizoen en zo wordt toch alles op de baan beslist
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Er zijn goedkopere kampioenschappen, en als je voor het kampioenschap mee wilt doen dan kost dat wat. Iedereen komt wel eens wat tegen tijdens een seizoen ja, dat hoort bij de sport. Net zoals dat het een onderdeel van de sport is om dat soort zaken zoveel mogelijk te minimaliseren. Goede preparatie, geen risico's nemen, etc. En als je dan pech hebt, dan heb je pech, ook dat hoort er bij. Het is stomweg onderdeel van de sport, simple as that. Dat moet je niet gaan wegmoffelen door mensen hun slechtste resultaat te laten negeren, dan amputeer je gewoon een onderdeel van de sport dat al sinds het begin aanwezig was.

Last edited by Bramzel; 15-04-2009 at 23:54.
Reply With Quote
Old 16-04-2009, 07:35
klopklop1 klopklop1 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Er zijn goedkopere kampioenschappen, en als je voor het kampioenschap mee wilt doen dan kost dat wat. Iedereen komt wel eens wat tegen tijdens een seizoen ja, dat hoort bij de sport. Net zoals dat het een onderdeel van de sport is om dat soort zaken zoveel mogelijk te minimaliseren. Goede preparatie, geen risico's nemen, etc. En als je dan pech hebt, dan heb je pech, ook dat hoort er bij. Het is stomweg onderdeel van de sport, simple as that. Dat moet je niet gaan wegmoffelen door mensen hun slechtste resultaat te laten negeren, dan amputeer je gewoon een onderdeel van de sport dat al sinds het begin aanwezig was.
Is het niet wat cru gesteld om te zeggen dat je met een schrapresultaat de sport amputeert. Het kan gebeuren dat je iets (onvoorzien) tegenkomt maar het zou toch spijtig zijn dat daardoor je ambities dienen gehypoticeerd te worden. Als je meermaals iets tegenkomt dan is het normaal dat je hierdoor kosterlijk puntenverlies lijdtwat inderdaad onderdeel van de sport is maar vind je nu zelf niet dat 1 schrapresultaat kan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules