![]() |
|
|
||||
|
||||
Maar 2 keer francorchamps
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Hey FIRE,
Bij mijn weten loop je toch ook al enkele jaren op circuit, hierbij enkele redenen waarom schrapresultaten een goede zaak zijn: - Een organisator kan zijn risico verdelen over meerdere weekends - Een team of piloot kan een wedstrijd links laten liggen indien dit niet past in het tijdsschema (bv vakantie) - In geval van uitvallen is het seizoen niet direct compleet naar de vaantjes - Je kan 8 maand lang 1 wedstrijd aanbieden en niet 3 op 1 maand en dan 2 maand niks - Je kan iedereen (zoals je bovenstaand misschien hebt gezien) een pak tracktime geven, wat zowel de piloten als het publiek ten goede komt. Bij een voetbalseizoen heb je 34 wedstrijden. Een slecht wedstrijd betekend nog geen slecht seizoen. Bij 6 wedstrijden zonder schrapresultaat betekend dit onmiddellijk het einde van een goede klassering. 8 wedstrijden zonder schrapresultaat brengt ons geen stap verder, enkel en alleen dat het voor iedereen duurder zal worden. |
|
||||
|
||||
Contractueel moeten we 5 maal Zolder, maar het mogen er wat mij betreft meer zijn
![]() |
|
||||
|
||||
Is er eigenlijk al een timing beschikbaar voor de First Race? Op de DSMEC site vind ik één terug maar de andere disciplines staan er niet tussen.
Ik blijf nog steeds hopen dat de BGTC-races doorgaan... |
|
||||
|
||||
Tuurlijk zullen ze doorgaan.
SRO heeft ook contracten lopen die moeten worden nageleefd. Maar de vraag is wat gebeurt er volgend jaar? |
|
||||
|
||||
TIMING voor BGTC:
Donderdag 23/04/2009 – Test Day 09.05 -> 11.55 Exclusief voor wagens uit het Belgian GT Championship 13.05 -> 16.55 Ook open voor andere wagens Zaterdag 25/04/2009 09.05 -> 10.05 : Free Practice 13.05 -> 13.35 : Qualifying 1 15.20 -> 15.50 : Qualifying 2 Zondag 26/04/2009 11.05 -> 12.05 : Race 1 14.00 -> 15.00 : Race 2 Bron: SRO-Belgium |
|
||||
|
||||
Mercikes!
|
|
|||
|
|||
Timing ziet er zeker niet slecht uit.
Mvg |
|
||||
|
||||
en het randprogramma?
|
||||
|
||||
Brl,desmc,?
|
|
|||
|
|||
Quote:
3. Snap ik ook, echter bij racen is betrouwbaarheid van de techniek ook een onderdeel, zeker bij kampioenschappen met een endurance karakter dus ik zou dan voor 1 i.p.v. 2 schrapresultaten kiezen. Bij 1, 4 en 5 zie ik het verband niet met schrapresultaten. Al vind ik 4 wel belangrijk omdat bij een onregelmatige kalender het lastig is om interesse bij het publiek vast te houden (althans bij mij is dat het geval). 6. Vergelijking met voetbal is vanwege de reden die je geeft inderdaad niet helemaal juist maar ik vind 2 schrapresultaten te veel. Dus ik snap waarom je voor schrapresultaten kiest maar dat betekend niet dat ik het leuk of een goede keuze vind. Is vooral een gevoel van mij en heeft dus weinig met feiten of argumenten te maken. Last edited by FIRE; 15-04-2009 at 11:26. |
|
||||
|
||||
Schrapresultaten zorgen er voor dat seizoenen beslist worden op de rekentafel ipv op de baan, iets wat ik vrij onwenselijk vind in de autosport.
|
|
|||
|
|||
Vind je nu zelf niet dat autosport duur genoeg is om niet meteen je hele seizoen naar de vaantjes te doen door bv. mechanische pech. Ik vind dat er 1 schrapresultaat moet komen, iedereen komt wel eens iets tegen in de loop van het seizoen en zo wordt toch alles op de baan beslist
|
|
||||
|
||||
Quote:
Last edited by Bramzel; 15-04-2009 at 23:54. |
|
|||
|
|||
Quote: