De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-05-2010, 22:55
klopklop1 klopklop1 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Simpele boer als ik ben denk dan: Een SC staat gelijk aan een gele vlag. Zolang die op de baan is dienen de baanposten ook geel te geven. Als die mannen met groen hebben gezwaaid lijkt me dat gewoon een fout. Ik kan me niet herinneren in de afgelopen 10 jaar dat ik ooit met een groene vlag heb staan te zwaaien zolang de SC op baan was, ook al was het de laatste ronde.
Allemaal goed en wel maar de safety car was binnen en dus mocht de race al racend beëindigd worden, dat de groene vlag werd gezwaaid was dus terrecht en dus interprettert een rijder toch dat hij een inhaalmanoeuvre mag proberen, Alonso kwam nu toevallig slecht weg uit deze bocht en dus had Schummi zeker het recht om te proberen, Niet ?
Reply With Quote
Old 17-05-2010, 23:20
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post

Maar kijk en oordeel zelf: is dit nu een groene vlag of een gele?

eerlijk? ik zie nergens een vlag...

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Op een wazige foto is dit inderdaad moeilijk te zien.
Maar op de bewegende beelden is het duidelijk groen.
Rechts onder zie je de groene vlag afentoe paseren. ook het licht boven het circuit flikkert groen.

http://www.youtube.com/watch?v=LGbnOCif9lE

Dus foute beoordeling van de stewarts.. Welke oud rijder was er deze race ook al weer bij ? Hill.. ?
er zijn 4 ex-piloten bij de stewards, die samen beslissen. voor hetzelfde geld heeft Hill voor géén bestraffing gestemd.

Last edited by marcel; 17-05-2010 at 23:22.
Reply With Quote
Old 17-05-2010, 23:52
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by klopklop1 View Post
Allemaal goed en wel maar de safety car was binnen en dus mocht de race al racend beëindigd worden, dat de groene vlag werd gezwaaid was dus terrecht en dus interprettert een rijder toch dat hij een inhaalmanoeuvre mag proberen, Alonso kwam nu toevallig slecht weg uit deze bocht en dus had Schummi zeker het recht om te proberen, Niet ?
Sorry, het FIA reglement mag dan ongelukkig opgesteld zijn en sommige regels wellicht absurd, artikel 40.13 stelt echt wel duidelijk wat er in dergelijke situatie toegelaten is: mooi in volgorde naar de finishlijn rijden, niet racen. Een ouwe rot in het vak als Schumi hoort dit te weten.
En akkoord, die eventuele groene vlaggen zullen ongetwijfeld voor verwarring gezorgd hebben, het verandert niets aan het reglement. Trouwens, de piloten zullen echt wel via de teamradio vernomen hebben dat de race ten einde was.

@Marcel: volgens mij heeft dat oranje kereltje rechts in beeld een geelgroene vod in z'n handen En als ik er blijf op staren zie ik zelfs de letters SC staan
Reply With Quote
Old 18-05-2010, 06:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Trouwens, de piloten zullen echt wel via de teamradio vernomen hebben dat de race ten einde was.
100% zeker ben ik niet maar behalve de communicatie via de teamradio heeft elke F1-wagen ook een "lampen-systeem" in de wagen dat gelijkt loopt met het gele vlag signaal dat je ziet op de TV-beelden. Op TV zie je meteen de rondeteller van grijs naar geel veranderen als er iets hand is, eventueel voorzien van de code SC. Dat signaal krijgen de coureurs ook in de wagen te zien.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-05-2010, 11:31
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:

@Marcel: volgens mij heeft dat oranje kereltje rechts in beeld een geelgroene vod in z'n handen En als ik er blijf op staren zie ik zelfs de letters SC staan
volgens mij is dat gewoon gras. op zo'n moment hoor je volgens mij met zo'n vlag te zwaaien. deze marshall heeft beide armen gewoon naast zich hangen.
waar je de letters SC ziet, is mij al een compleet raadsel, er hangt nergens een bordje
Old 18-05-2010, 12:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
volgens mij is dat gewoon gras. op zo'n moment hoor je volgens mij met zo'n vlag te zwaaien. deze marshall heeft beide armen gewoon naast zich hangen.
waar je de letters SC ziet, is mij al een compleet raadsel, er hangt nergens een bordje
't was niet de bedoeling dat je deze commentaar ernstig nam, 'k wou gewoon even in de verf zetten dat die foto helemaal geen duidelijkheid schept en je erin kan zien wat je erin wil zien.

Mensen toch, wat die Schumacher allemaal kan teweegbrengen
Hij verschijnt voor de eerste keer dit jaar een beetje op de voorgrond, en er is al meteen stof voor discussie
Reply With Quote
Old 18-05-2010, 17:44
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb maar om even duidelijk te zijn, in die bocht was het groen, en dan heb ik het niet over 'gras' zoals in dat bericht hier boven me.

Een ouwe rot als Schumi weet volgens mij goed genoeg dat hij niet mag inhalen onder SC. Maar helaas, zoals duidelijk te zien, kwam er langs alle kanten groen van de marshals.

Wie hier nu precies in fout is weet ik niet maar de Duitser valt deze keer niets te verwijten. Groen = racen.

Race control moet een beetje beter opletten. Zelfs de straf is buiten proportie gezien de verwarring compleet begrijpelijk is.

Last edited by Savi; 18-05-2010 at 17:47.
Reply With Quote
Old 18-05-2010, 18:01
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Savi View Post
Race control moet een beetje beter opletten. Zelfs de straf is buiten proportie gezien de verwarring compleet begrijpelijk is.
Dat vind ik er ook van. Als er zoveel verwarring rond heerst, vind ik niet dat er een straf mag uitgesproken worden.

Als ze dan toch een straf wilden geven, hadden ze gewoon Alonso zijn plekje kunnen teruggeven en Schumi op P7 zetten. Maar dit vind ik er gewoonweg over.

Al die verwarring had kunnen vermeden worden indien de SC gewoon de SF-lijn was overgegaan. Maar nu rijdt ie 500 m voor het einde de pit in en zwaaien de marshals met groene vlaggen. Ik zou dan ook 'in race-modus' schieten in zijn plaats.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 18-05-2010 at 18:02.
Reply With Quote
Old 18-05-2010, 19:12
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Hij verschijnt voor de eerste keer dit jaar een beetje op de voorgrond, en er is al meteen stof voor discussie
Business as usual

Op naar de volgende koers

Mercedes heeft trouwens hun beroep terug ingetrokken.
Reply With Quote
Old 19-05-2010, 00:19
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

én de FIA gaat regel 40.13 bekijken en nadenken over de straf die erbij hoort. ze vinden hetzelf namelijk nogal zotjes tegenover de feiten die gebeurd zijn
Old 19-05-2010, 10:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Een goede analyse van het hele incident: http://www.jamesallenonf1.com/2010/0...macher-appeal/
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules