De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-08-2010, 16:04
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat ze Vettel dan maar uitroepen tot meest idiote en roekeloze piloot van de klas. Hij zal weer geen wereldkampioen worden dit seizoen, net als vorig seizoen, en net als vorig seizoen is het alleen zijn eigen fout. Dat manneke denkt echt dat iedereen maar uit de weg moet gaan als hij eraan komt. .
In dit voorval had Vettel niet echt veel schuld, hij verloor gewoon de controle over de wagen, en je zag duidelijk al wat regen op de lens.
Er wordt na bijna elke GP gejammerd dat er te weinig wordt ingehaald, Dsu we mogen dankbaar zijn dat we nog een Hamilton, Vettel, Kobayashi,.. hebben
Oké er is soms wat risico, maar daar draait het toch allemaal om.

Quote:
Nu rijdt hij eens niet zijn eigen ploegmaat uit de race, maar wel de WK-leider. En uiteindelijk zichzelf ook, want hij reed zichzelf in een verloren positie.
Tiens, ik dacht dat Webber de WK leider was voor dit weekend

Quote:
Ik ben eens benieuwd of de FIA nog iets voor hem in petto heeft, want eerlijk is eerlijk: Schumacher krijgt een 10-positie-straf voor een bijna-ongeval, Vettel krijgt een drive-through voor een serieuze crash en nog wat andere incidenten met schade er boven op.
Hij heeft een nul score dit weekend, voor een race incident. Die straf lijkt me al sterk genoeg.
Reply With Quote
Old 29-08-2010, 16:22
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Zo op TV te zien was er een zeer grote publieke belangstelling; toch wat anders als al die GP´s in het Midden oosten, China, Turkije etc. waar de tribunes bijna leeg zijn.

Uit Auto Hebdo: Renault Genii zit binnenkort op droog zaad en moet (zoals Williams) de vetpot van Bernie, welke normaal eerst op het einde van het jaar uitbetaald wordt, in functie van de behaalde punten, nu reeds aanspreken. Enkele miljoenen beloofde roebels zijn nooit gekomen.
Reply With Quote
Old 29-08-2010, 18:01
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Net zoals Sennake al aanhaalde, mag Vettel ook van mij de de titel van idioot van het jaar krijgen. Wat betreft het ongeval met Button, je zag het van ver aankomen dat er iets ging gebeuren. Hij was gewoon ongeduldig. Als ik me niet vergis zijn er 3 onderzoeken geweest naar incidenten waarbij Vettel betrokken was, Button, Alonso en Liuzzi als ik me niet vergis.

En zoals Smiley al aanhaalde; er was regen te zien op de lens. Awel, er was al regen te zien in de eerste bocht direct na de start, dus Vettel wist perfect dat het nat was, zeker nadat er in de busstop in de voorgaande rondes al een crash was geweest met oa Barrichello en Alonso.

Vettel kan beter een voorbeeld nemen aan Webber, deze reed een slimme koers zeker nadat hij wist dat Hamilton sneller was. Webber nam immers geen risico's en ging voor plaats 2. Van geduld gesproken.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 30-08-2010, 10:47
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Vettel kan beter een voorbeeld nemen aan Webber, deze reed een slimme koers zeker nadat hij wist dat Hamilton sneller was. Webber nam immers geen risico's en ging voor plaats 2. Van geduld gesproken.

Hij heeft dan ook pakken meer ervarig hé
Vettel zal dit ook wel nog leren, hij zal wel moeten als hij ooit eens wereldkampioen wil worden...
Persoonlijk vind ik dat er met 2 maten en 2 gewichten gewerkt wordt bij de stewards. Vroeger keken ze zo niet op de piloten hun vingers en kregen we veel meer straffere inhaalacties. Nu steken ze nog maar hun neus naast een andere wagen en het is al 'under envestigation' ...

Reply With Quote
Old 30-08-2010, 12:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
In dit voorval had Vettel niet echt veel schuld, hij verloor gewoon de controle over de wagen, en je zag duidelijk al wat regen op de lens.
De controle over je stuur verliezen doe je nooit met opzet; het inschatten van de omstandigheden vooraleer je aan zo'n manoeuver begint, daar gaat het om. En het feit dat Vettel dit seizoen al wel 10 keer betrokken geweest is in zo'n incident zet hem meteen op nr 1 qua stommiteiten. Als hij zou gewacht hebben tot een betere mogelijkheid (de koers was nog lang niet gedaan) zou hij wellicht wèl punten gepakt hebben. Daar gaat het volgens mij om.

Quote:
Tiens, ik dacht dat Webber de WK leider was voor dit weekend
Ok, ik druk me verkeerd uit: ik bedoelde degene die virtueel WK-leider was vóór de crash.

Quote:
Hij heeft een nul score dit weekend, voor een race incident. Die straf lijkt me al sterk genoeg.
Als dat de maatstaf wordt kunnen we nog wel wat crashes verwachten: je mag erop los knallen, zolang je zelf geen punten haalt word je niet gestraft

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 30-08-2010, 13:03
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
De controle over je stuur verliezen doe je nooit met opzet; het inschatten van de omstandigheden vooraleer je aan zo'n manoeuver begint, daar gaat het om. En het feit dat Vettel dit seizoen al wel 10 keer betrokken geweest is in zo'n incident zet hem meteen op nr 1 qua stommiteiten. Als hij zou gewacht hebben tot een betere mogelijkheid (de koers was nog lang niet gedaan) zou hij wellicht wèl punten gepakt hebben. Daar gaat het volgens mij om.
Oké, ik begrijp jou mening, en gedeelelijk deel ik hem ook.
Vettel moet leren wat meer geduld te hebben en moet leren wat slimmer te racen.
Maar van de andere kant hou ik wel van zijn agresieve manier van handelen. Hij wilt echt alles op zijn naam hebben... pole, winst en snelste ronde.
Juist daarom vind ik hem een echte racer.
Reply With Quote
Old 30-08-2010, 13:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Juist daarom vind ik hem een echte racer.
Daar ben ik ook mee akkoord. En echte racers kunnen ook wereldkampioen worden, Senna (en Schumacher, pfff, néh, ik heb het eruit gekregen) zijn daar wat mij betreft het beste voorbeeld van. Maar anderzijds ken ik veel echte racers die net daarom geen WK werden: een beetje teveel 'guts' en net een beetje te weinig 'koppie-koppie'. Gilles Villeneuve had ook wereldkampioen kunnen worden mits wat meer beredeneerd te rijden, maar net omwille van zijn spectaculaire rijstijl was hij mijn favoriet. Dus ik kan je gevoel echt wel begrijpen. En als we het lijstje met wereldkampioenen aflopen zien we eigenlijk meer piloten op nr 1 staan die niets liever deden dan beredeneerd rijden; denk maar aan Lauda, Prost, Stewart, enz... Blijkbaar is die rijstijl dan toch efficiënter om WK te worden. Misschien is dat wel jammer, maar zo zit het reglement in elkaar...

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-08-2010 at 13:55.
Reply With Quote
Old 30-08-2010, 17:02
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Je zou het kunnen stellen dat een wereldkampioen moet kunnen oordelen en durven een 'nederlaag' te ondergaan om later hiervan te kunnen leren.

"La France a perdu une bataille, mais la France n'a pas perdu la guerre. ..." heeft De Gaulle ooit gezegd na de inval en nederlaag bij Duinkerken in 1940.
Hij kreeg 5 jaar later gelijk. Gelukkig heeft Vettel ook nog enkele jaren te gaan .

Wat niet wil zeggen dat Vettel zich momenteel moet gedragen als een te agressieve kleuter met nieuw speelgoed. Talent en 'guts' met hopen, hij moet het wel leren te beheersen. Deze actie was dom en onnodig. Met wat geluk had hij enkele ronden moeten wachten en dan waarschijnlijk beter zijn kans gekregen (gezien de lichte schade aan de Mc Laren). Hij kon dan met een goede pitstrategie perfect voor P2 gaan . Daarmee had hij dan wel punten gehad én stond hij voor zijn 'vriend' en teammaat. Nu kan hij 2° viool gaan spelen voor de rest van het seizoen vrees ik.

Ik denk ook niet dat dit verhaal al een eind heeft genomen. Mc Laren liet op BBC na de race voorzichtig verstaan dat ze nu nog geen klacht gingen indienen maar dat ze wel ervan uitgingen dat de stewards nog wat werk hadden om dit incident passend te beoordelen. Kans dus dat er toch nog een klacht volgt indien er niks meer zou komen van de kant van de stewards. Eigenlijk ook een beetje terecht; Vettel schakelt zichzelf uit voor punten maar zorgt er ook wel mooi voor dat een concurrent zijn ambities ook moet opbergen.
In basketbal noemen zo zoiets een vrijwillige fout. Je vliegt er dan uit maar tegelijk krijgt de tegenstander ook ineens wel vrijworpen ter compensatie.

Wat betreft het inhalen en 'investigations' tijdens de races. Men moet er wel idd een hand in houden, maar halve zelfmoordacties hoeven we toch echt niet te zien. ER zijn al genoeg dode F1 helden.
Ik heb gisteren enkele mooie en propere acties gezien van Liuzzi en Rosberg. Niet bang van een grote naam om toch hun voet te zetten. Het kan dus zeker proper, veilig en spectaculair zijn.
Reply With Quote
Old 31-08-2010, 10:33
Rob Rob is offline
De Paddock Rookie

k heb de wedstrijd helaas niet gezien, mijn oordeel is dus enkel gebaseerd op de beelden van sportweekend. Vettel betreft hier toch niet zoveel schuld. Hij zat er vlak achter en had de kans om buitenom zich erlangst te zetten. Vettel heeft geprobeerd en de pech gehad dat hij de controle over het stuur verloor, Button heeft daarbij dubbel pech gehad dat hij geraakt werd door een rondtollende Vettel.

We mogen blij zijn dat er nog Vettels in de F1 zitten, mannen die niet wachten tot aan de pitstop om dat iemand in te halen, maar die proberen op de baan iemand voorbij te gaan. Als je een risico neemt kan het goed uitdraaien, maar ook slecht, logish ook dat als je dikwijls een risico neemt je ook vaker mislukt.

Als iedereen zou wachten tot de pitstops kunnen we beter met zen allen op een bankje in het station gaan zitten daar rijden ze ook treintje.
Reply With Quote
Old 31-08-2010, 23:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Heb de wedstrijd maar gedeeltelijk gezien, maar zag wel hoe Vettel Buttons kansen verprutste...

Schumacher krijgt 10 plaatsen straf voor een berekend manoeuvre waarbij hij zijn positie verloor. Vettel krijgt een "DT" omdat hij iemand anders zijn race verkloot en diens bijhorende punten - de kans dat Button punten ging pakken leek me vrij reeël te zijn - de vuilbak inkiepert.

Inschattingsfout van een beginner? Op het hoogste niveau is er geen plaats voor inschattingsfouten. Hij is al lang geen rookie meer.. voor mij heeft hij definitief afgedaan. Voor mijn part wordt hij nooit geen WK.

De FIA werkt nog altijd met 2 maten en gewichten.
Reply With Quote
Old 01-09-2010, 00:00
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Schumacher zijn "incident" was doelbewust.
Vettel was gewoon lomp.

Als jij morgen per ongeluk een ongeluk hebt, wil je ook niet dezelfde straf als iemand die een ander bewust van de baan rijdt.
Old 01-09-2010, 08:10
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Inschattingsfout van een beginner? Op het hoogste niveau is er geen plaats voor inschattingsfouten. Hij is al lang geen rookie meer.. voor mij heeft hij definitief afgedaan. Voor mijn part wordt hij nooit geen WK.
Maar alle racepiloten maken wel eens (een) inschattingsfout(en). Zelfs de allergrootsten.
Old 01-09-2010, 19:43
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie

En waarom wordt er (hopelijk voorlopig) nog geen woord gerept over de startpositie van Massa? Een halve meter te ver stoppen is toch wel heel erg overdreven...
Old 01-09-2010, 23:00
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by McLarenboy View Post
En waarom wordt er (hopelijk voorlopig) nog geen woord gerept over de startpositie van Massa? Een halve meter te ver stoppen is toch wel heel erg overdreven...
Helemaal gelijk hier zijn beelden van massa's geweldige startopstelling.

http://www.youtube.com/watch?v=CfyHfXhYeBQ
Reply With Quote
Old 03-09-2010, 17:02
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by McLarenboy View Post
Mogelijke verklaring is dat het systeem dat moet registreren enkel een jump start registreerd en niet de start positie op de grid. Volgens die beelden maakt Massa waarschijnlijk geen jumpstart.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules