De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-12-2010, 13:52
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

De nieuwe Audi R18 voor volgend jaar zal een coupé zijn, met dak dus zoals de Peugeot.
Reply With Quote
Old 10-12-2010, 14:33
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
De nieuwe Audi R18 voor volgend jaar zal een coupé zijn, met dak dus zoals de Peugeot.
Yes! Ja, ik heb het voor de gesloten dakjes.

Zijn er nog geen kiekjes vrijgegeven? Waarschijnlijk nog te vroeg...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 10-12-2010, 17:53
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Vind ik ook veel beter, goed nieuws dus!
Reply With Quote
Old 10-12-2010, 23:48
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post

Zijn er nog geen kiekjes vrijgegeven? Waarschijnlijk nog te vroeg...
Hier de foto's:

http://www.planetlemans.com/2010/12/...-r18-lmp1-car/

Let op de enorme haaievin . De R18 debuteert in Spa, voor Sebring gebruiken ze nog de R15.
Reply With Quote
Old 11-12-2010, 00:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Wow, wat een bruut beest..........qua styling helemaal mijn ding.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-12-2010, 08:59
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Mooie wagen, alleen jammer van die haaienvin. Wordt het geen tijd dat fans, teams en fabrikanten daartegen in opstand komen?

Last edited by FIRE; 11-12-2010 at 09:01.
Reply With Quote
Old 11-12-2010, 23:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Audi ontgoochelt met nieuwe prototype + video

http://sport.turbomagazine.be/news_N...pe__video.html
Waarom ontgoocheling? Waarom zou een fabrikant vele miljoenen €'s investeren in hybride-technologie als FIA of ACO nog geen duidelijke reglementering hebben op dat gebied? Dat noem ik dan een ontgoocheling, beleidsbepalers die veel roepen maar puntje bij paaltje nog niet veel presteren. Een fabrikant gaat voor de marketing en de overwinning, dat rechtvaardigt zijn investering tegenover de raad van bestuur. Beursgenoteerde bedrijven denken alleen maar in rendementen, roic en noem maar op. Die gaan geen miljoentjes investeren in kreten van instanties die nog niet veel body hebben.

Heel wat mensen hebben de mond vol van groen en duurzaam maar uiteindelijk veranderd er (nog) niets. We gaan nog steeds voor de laagste prijs
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-12-2010, 23:47
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Ik ga volgend jaar voor het eerst naar de 1000km, lijkt me heel interessant met Audi, Peugeot en Aston in LMP1 en Ferrari, Porsche, Corvette, Aston, BMW enz in GT2!

Hopelijk regent het een keer niet boven Spa...
Reply With Quote
Old 12-12-2010, 12:15
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Ik ga volgend jaar voor het eerst naar de 1000km, lijkt me heel interessant met Audi, Peugeot en Aston in LMP1 en Ferrari, Porsche, Corvette, Aston, BMW enz in GT2!

Hopelijk regent het een keer niet boven Spa...
Waarschuwing: wees voorbereid op een extreem bevredigend raceweekend!

En laat die regen maar komen! (alleen niet constant, af en toe wat buitjes van verschillende gradaties maar niet langer dan een minuut of 10 aaneengesloten svp).
Reply With Quote
Old 12-12-2010, 15:50
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Audi behoudt zijn rijder voor de 24 uren van Le Mans. De 3 wagens zullen volgend jaar bestuurd worden door Mike Rockenfeller/Timo Bernhard/Romain Dumas, en Andre Lotterer/Marcel Fassler/Benoit Treluyer en Allan McNish/Tom Kristensen/Rinaldo Capello.
Reply With Quote
Old 12-12-2010, 15:53
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Porsche heeft zijn nieuwe GT2 voor volgend jaar voorgesteld. Voornamelijk aerodynamische update en 5 PK meer uit de motor.
http://www.planetlemans.com/2010/12/...e-911-gt3-rsr/
Reply With Quote
Old 12-12-2010, 19:24
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Porsche heeft zijn nieuwe GT2 voor volgend jaar voorgesteld. Voornamelijk aerodynamische update en 5 PK meer uit de motor.
http://www.planetlemans.com/2010/12/...e-911-gt3-rsr/
Ook wel een knap ding
Reply With Quote
Old 13-12-2010, 10:38
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wow, wat een bruut beest..........qua styling helemaal mijn ding.
Zo'n gedrongen duiveltje, dat gaat vonken geven. Met zo'n uitstraling kunnen de anderen niet anders dan opzij gaan Een beauty is het echter niet.
Reply With Quote
Old 13-12-2010, 17:00
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Ben eens nieuwsgierig wanneer Peugeot gaat reageren met details en meer foto's van hun nieuwe LMP1 wagen, en of zij wel voor Hybride motoren kiezen.

Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat: "Het meest verrassende nieuws is echter dat de wagen een klassieke V6 3.7 TDI meekrijgt, zonder enige vorm van hybride aandrijving. Audi baas Dr. Ullrich sluit de komst van energierecuperatie en hybride technologie voor de toekomst niet uit, maar voorlopig dus niets van dat alles."

Qua uitzicht vind ik het toch geen ontgoocheling.
Reply With Quote
Old 13-12-2010, 18:07
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat.
Het is gewoon onduidelijk of een hybride aandrijving wel de moeite is in Le Mans omdat er maar 6-7 remmomenten zijn om energie te recuperen, aldus Ullrich Baretzky in dit interview. Audi is gewoon wat conservatiever dan Peugeot die mogelijk wel een hybride diesel motor zullen gebruiken (misschien daarom dat de 90X al een tijdje intensief aan het testen is).

Er zijn trouwens maatregelen genomen om de R18 op termijn hybride te maken:
Quote:
The Audi R18 has been designed for progressive electrification, which Audi Sport is planning to drive forward step by step. "But efficiency is always the crucial factor for us,” says Dr. Wolfgang Ullrich. "No matter which form of energy recovery we may choose the key aspect for Audi – in motorsport as well as on the production side of the house – is that it provides a true advantage.”
Ik vind de R18 allesbehalve een ontgoocheling. De aero ziet zeer geavanceerd uit (alles extreem laag, overgang van haaivin in achtervleugel zeer elegant gedaan, ...), breder banden vooraan zoals de Acura ARX-2 en de motorconfiguratie is gedurfd (uitlaat en turbo binnen de V van de motor).

Last edited by gwyllion; 13-12-2010 at 18:10.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules