![]() |
|
|
View Poll Results: Denk je dat er dopingmisbruik is in de autosport ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 43.33% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 56.67% |
Voters: 30. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Als je niet onder de twee minuten rijdt tijdens de Masters op Zolder werk ik onder het motto:No cure, no pay........rij je echter onder de 2 minuten dan verdubbeld het tarief ![]() Discrete werkwijze ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
En nu gaan we terug naar de serieuze discussie.
|
||||
|
||||
Zelf rij ik geen wedstijden maar als ik mijn eigen tijden donderdag's op zolder nakijk dan zou ik zeggen dat iets dat de concentratie kan bevorderen op lange termijn waarschijnlijk het beste zou zijn. Voor mezelf geldt dat ik na 30-45 minuten voluit gemiddeld bijna een seconde langzamer begin te draaien ... en zelfs een pitstop van 15min brengt daar geen verandering in.
Ik KAN die orginele tijd terug halen maar moet daar dan VEEL MEER moeite voor doen, bijna alsof de lat ineens hoger ligt ...... hebben anderen dat ook? @Kelly ... there is more in life then reality ...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat weet ik ook wel Flugel ... maar zelfs 110% fysiek inorde zijn wil niet zeggen dat je lange tijd 110% geconcentreerd kan zijn. Sinds mijn eerste rondjes op circuit enkele jaren geleden is die concentratie periode best wel verbeterd ... 99% is geen probleem meer, die 100% is dat wel. ELKE ronde weer elke bocht juist aansnijden kan ik niet, heb ik nooit gekund en daarom begin ik ook niet met autosport ... een sprintkoers links of rechts lukt prima maar een 100mile doen tussen de beteren is voor mij niet weggelegd. Ik draai nu bij aanvang rondjes tussen 1'56 en 1'57 zonder veel variatie ... en toch kruipt die tijd na 45min of zo steeds op naar 1'57-1'58. Wat ik me afvraag is of "professionelen" dat ook hebben, maar dan na meerdere uren of zo ... ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ooits eens verhaal gelezen over de beste kerel, het ging erom waarom Schumacher de enige was die de "bedrijfslast" van een band in een bocht redelijk constant kon houden ..........en daardoor stukken sneller was. Even uitleggen: Laat remen: veel frontale G-krachten op de band, gevolg is "zonder gas" door de bocht en weinig zijdelingse G-krachten. Vroeg remmen: weinig frontale G-krachten echter de mogelijkheid om "met gas" door de bocht te gaan en dus veel zijdelingse G-krachten. Schumi was dus een zeldzaamheid om het beste uit deze twee mogelijkheden te halen. De reden die enkele experts gaven waarom Schumi wel en anderen dat niet konden lag voornamelijk in de fysieke gesteldheid van de atleet. Doordat Schumi zo fit was (en is) heeft ie niet alle geestelijke vemogens nodig om de wagen te kunnen besturen. De rest-capaciteit van zijn hersens kan ie dan gebruiken om over dit soort zaken na te denken. Het was destijds een vrij lang artikel in de Autosport (periode ergens in '95-'97), maar dit staat me daar nog van bij.
|
||||
|
||||
't is net dat dat ik wou zeggen, als je fysiek 100% in orde bent, zit je, denk ik, frisser achter het stuur, waardoor je dus langer geconcentreerd kan blijven... ook het verschil in wedstrijden speelt een grote rol, endurance races kan je vergelijken met uithoudingslopen, sprintraces met spurten... elke vorm van autosport vraagt een specifieke voorbereiding...
Vraag is dan of daar eigenlijk wel doping voor bestaat, je kan produkten nemen om rustiger te worden maar dan wordt het denk ik vrij gevaarlijk want hoe zit het dan met de concentratie... Zou daar eigenlijk al medisch onderzoek naar gebeurd zijn? Lijkt me toch vrij interesante materie |
|
||||
|
||||
Het is ook een kwestie van hoe relax je in je wagen zit, er zijn zelfs piloten die zonder fysieke conditie vlotte tijden kunnen draaaien... Kijk maar naar sommigen in de belcar er zijn veel toppers die er geen bal voor doen... Maar ze geraken er ook wel!!
Persoonlijk ben ik ook wel van de aanpak van flugel maar ik vrees jongen dat dat niet genoeg is 2u maar in de fitness???? Die 2u mag gerust 4 maal herhaald worden hoor als je perfect wil voorbereiden voor een koers van 24u. Persoonlijk denk ik niet dat er doping genomen wordt maar 1 ding is zeker die pep drankjes van PERFORMANCE zijn niet de oplossing want die peppen iets te hard op!!!
|
||||
|
||||
Quote:
Tja den auto gaat ook achteruit he, ale ik bedoel die is dan ook niet meer zo fris op het niveau van remmen en banden, met een race wagen duurt dat natuurlijk iets langer. Maar uiteindelijk speelt dat ook wel een rol mee.
|
||||
|
||||
okay, nu wil k het weten
X tijd geleden (waarin x staat voor enkele jaren) heb k een artikel gelezen over Le Mans. In dat artikel stond dat in devrachtwgens niet alleen wagens en onderdelen zaten, maar ook een serieuze voorraad cocaine. Cocaine zou de piloten gedurende hun stint op eht scherp van de snede laaten rijden. Ze zouden uiterste geconcentreerd zijn en zo verder na hun stint zouden verschillende teams ook enkele prostituees achter houden om de pilot zijn laatste aggresieve energie uit zijn lijf te kunne laten "werken" ... ik nam dit aan voor waarheid, maar misschien zijn hier mensen die dit kunne beamen of afdoen als urban legend...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Misschien een beetje goedgelovig ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Trouwens zijn zoon rijdt op dit moment in de F3 Euroseries, weet je meteen waar die Z. voor staat.
|
||||
|
||||
Besten,
zoals het bij alle fysieke sporten gaat zijn fitheid, uithouding, concentratie, overzicht, reflexen, etc.. factoren die zeer belangrijk zijn. Nog belangrijker is volgens mij zelfbeheersing en doorzettingsvermogen om de bovenstaande factoren te behalen. En daar zijn weer "hulpmiddelen" voor, of het nu training, doping of sex is. Dus zoals in alle sporten heb je de die-hards die het clean doen met een redbull voor de race, en de anderen... dus Ja, er wordt doping gebruikt. (PS: IK NIET) Dat denk ik ervan mvg, Jo Smets www.smetsminiracing.com www.jstechnologies.tk |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|