|
|
||||
|
||||
Quote:
Het lijkt me op dit moment nog een hiaat in de regelgeving voor 2010. Zo stommen zullen ze toch niet zijn bij de FIA? Klantenchassis? Volgens de laatste info moet iedereen zijn eigen chassis bakken en braden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
De klacht van Ferrari tegen de FIA werd vandaag door een rechtbank in Parijs weggewuifd...
|
|
|||
|
|||
Quote:
De FIA voert aan dat Ferrari in de World Council of Motorsport zetelt en ingeval van ongenoegen omtrent reglementswijzigingen dan maar eerder en vooraf een gefundeerd tegenvoorstel had moeten doen. We zijn dus ondertussen beland in een patstelling. Ik zie niet in hoe één van beide partijen nu nog kan terugkeren op zijn stappen zonder gezichtsverlies te lijden. Ferrari zal moeten kappen einde seizoen als zij recht in hun schoenen willen staan. De FIA kan niet toegeven zonder dat de F1 dan eigenlijk een "Formula Ferrari" wordt. Anyway, er zijn vroeger nog seizoenen geweest met nauwelijks deelnames van Ferrari. Er zijn vroeger honderden races gereden zonder inmenging van grote constructeurs. Sommigen van die races waren de beste en de spannendste die er ooit zijn gereden. Iedereen mag van mij zijn rekening maken en zijn conclusies er uit trekken. Die wil gaan moet maar gaan en wie blijft meespelen zal dat moeten doen volgens de regels die worden opgesteld voor dat kampioenschap. Het leven kan soms echt wel simpel zijn hoor! |
|
||||
|
||||
Dat was het al, ferrari had een vetorecht op de technische reglementen.
|
||||
|
||||
Nu gaat Ecclestone Ferrari weer voor de rechter slepen
Quote:
En waarom enkel Ferrari voor de rechter slepen, als ook Renault, Red Bull en Toyota zich niet willen inschrijven voor 2010. |
|
||||
|
||||
Omdat Ferrari wellicht iets van een "exclusief" concorde agreement heeft Ecclestone?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
contract is contract.
|
||||
|
||||
Mercedes komt met nieuw voorstel:
Haug's plan - the “Mercedes initiative” - allows the teams to spend no more than £100 million next season, in return for which they will offer help to new teams, in terms of cheap components and shared expertise. In addition, the teams will commit to Formula One until the end of 2012 and will agree to operate under a £40 million cap from 2011. Mosley lijkt dit een goed plan te vinden... http://www.timesonline.co.uk/tol/spo...cle6375005.ece
|
|||
|
|||
Dat ze nu pas op dit idee komen...
Het budget in stappen verlagen lijkt me sowieso logisch. |
|
||||
|
||||
Op het moment van tikken en openen reply-scherm is het 29 mei 22.24 uur. Volgens mij is(was) 29 mei een belangrijke dag in het bestaan van de F1. Geen nieuws op autosport.nl/autosport.be/pitstoptv.be/racexpress.nl over deze unieke dag! Tevens geen reacties op dit forum m.b.t. deze dag! Hallo, leeft de autosport nog wel in de Benelux?
Ga me niet vertellen dat alleen de telegraaf.nl hier melding van maakt: http://www.telegraaf.nl/telesport/au...__.html?p=19,2 op 29-05 om 15.24 uur. Een uurtje of twee nadat autosport.com begon met zijn berichtgeving over dit nieuws. Alle kindertjes hebben braaf een krabbeltje gezet onder de inschrijving voor 2010! Wel met her en der met een mits en een strategie om tijd te winnen maar in de basis trekken ze hun keutel in op slinkse wijze. Hulde aan Sir Frank Williams om het spel gewoon eerlijk te spelen! Zelfs blaatschaap Ferrari zet een krabbel! Geeft aan hoe hard Luca het spelletje wilde spelen..............not! Nieuwe teams die gaan vechten voor 3 plekjes? USF1, Lola, Prodrive, Campos en twijfels rondom Epsilon.... Of komen er meer plekken vrij? In diverse interviews van Mad Max proef ik heel duidelijk dat hij ( of zij, de FIA) rekening houden met het vetrek van 1 of 2 grote namen die de huidige en toekomstige regels als excuus gaan gebruiken om te vluchten uit de F1. (lees: Toyota) Zoals altijd, de soep was redelijk lauw toen men begon aan de maaltijd
|
||||
|
||||
Nog een nieuw team in aantocht, namelijk Litespeed! Nieuws is eigenlijk al redelijk oud maar nog nergens gelezen op de NL-websites. Bron van het nieuws is eigenlijk redelijk oud. Een A4-advertentie in de Autosport van 21 mei j.l. Er zijn op het eerste zicht 19 soorten vacatures in het hogere segment! Wie is gulle gever achter dit project?
Kennen we Litespeed? Voor de F3-puristen onder de ons: http://www.litespeedf3.com/ Weten jullie er meer van? Ja, ikzelf kende de naam Litespeed maar ook niet meer dan dat..........echte resultaten hebben ze geloof ik nog niet geboekt. Is dit weer zo'n groep mensen die gezamelijk een droom hebben en geloven in sprookjes?
|
||||
|
||||
En wat is daar mis mee? Brawn laat anders dit jaar zien dat geloven in sprookjes niet per sé onredelijk hoeft te zijn. Brawn een ander geval? Akkoord, maar het gaat om het principe van geloven in sprookjes. Vraag maar eens na bij Button.
|
|
||||
|
||||
Zeg ik dat dan? Stel alleen een vraag over dromen en sprookjes.
De volgende teams zijn in de running voor minimaal 3 plekjes, gevoelsmatig zeg ik dat er wel eens 4 nieuwe teams bij kunnen komen. De lijst zoals in de autosport van 28-05:
|
||||
|
||||
Als je jezelf afvraagt of dit weer zo'n groep mensen is, klinkt dat niet bijster positief. Dus, ivroeg ik me af wat daar dan mis mee zou zijn. Je had ook gewoon "niets" kunnen zeggen.
Dus als er volgens jou gevoel 4 teams kunnen bijkomen, mogen er naar mijn gevoel best ook enkele ontevredenen (lees Ferrari en consoorten) vertrekken. |
|
||||
|
||||
In de veronderstelling dat zowel Prodrive als Lola een serieuze kans maken om toegelaten te worden tot het clubje, vraag ik me toch wel af wat de weerslag zal zijn op het LMP programma van deze teams. Ik zie niet zo best in hoe Prodrive in beide kompetities tegelijkertijd succesvol zal kunnen zijn (centen, manpower.......).
Last edited by Jan; 30-05-2009 at 22:31. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|