De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-04-2009, 08:29
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Schrapresultaten zorgen er voor dat seizoenen beslist worden op de rekentafel ipv op de baan, iets wat ik vrij onwenselijk vind in de autosport.
Persoonlijk denk ik er hetzelfde over.
Old 16-04-2009, 09:12
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by klopklop1 View Post
Is het niet wat cru gesteld om te zeggen dat je met een schrapresultaat de sport amputeert. Het kan gebeuren dat je iets (onvoorzien) tegenkomt maar het zou toch spijtig zijn dat daardoor je ambities dienen gehypoticeerd te worden. Als je meermaals iets tegenkomt dan is het normaal dat je hierdoor kosterlijk puntenverlies lijdtwat inderdaad onderdeel van de sport is maar vind je nu zelf niet dat 1 schrapresultaat kan
Nee, dat vind ik niet. Autosport dient te worden beslist op de baan, niet achter de rekenmachine.
Reply With Quote
Old 16-04-2009, 09:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik moet Bramzel gelijk geven. Mechaniek is nu éénmaal een onderdeel van de autosport. Het is net een kunst om uit te blinken in snelheid én betrouwbaarheid. Dat maakt het boeltje nu net zo spannend.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 16-04-2009, 09:52
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Vandaag staat in hbvl te lezen dat Van De Ven de Belgian GT niet gaat overnemen.
Old 16-04-2009, 12:24
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Voor mij als buitenstaander is het allemaal nogal verwarrend. DSMEC, BGT en BTCS, het lijkt allemaal heel hard op mekaar. En blijkbaar ben ik niet de enige die daar last mee heeft. Ik zag vorige week PitstopTV met de openingsrace van de DSMEC en er zat niet eens 2 man en een paardekop in de tribunes. Nu, het zal Van De Ven worst wezen want zijn businessmodel werkt niet met publieksaandacht, maar het geeft wel aan hoe populair (of net niet) circuit nog is in België.

Ik hoor Lahaye uitpakken met veel toeschouwers voor de BTCS, maar die komen ook alleen maar omdat het gratis is. Triest. Heel triest.

Sorry, maar dan was de procar toch een beter concept.
Reply With Quote
Old 16-04-2009, 12:38
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

De meeste zitten dan ook niet in de tribunes en ik denk als er 10.000 man op spa rondloopt, dat dit niet "echt" opvalt als 10.000.

Reply With Quote
Old 16-04-2009, 18:42
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by S. Claeys View Post
De meeste zitten dan ook niet in de tribunes en ik denk als er 10.000 man op spa rondloopt, dat dit niet "echt" opvalt als 10.000.
2 weken terug was er geen volk ,het was dan ook een mager programma naast de dsmec.Zondag was er toch wel redelijk wat volk in francorchamps op de tribunes en aan de draad.Programma was ook interressanter met dutch,btcs en funcup.
Reply With Quote
Old 16-04-2009, 19:27
joost joost is offline
De Paddock Regular

Op racingworld staat een prachtig artikel te lezen: http://www.racingworld.be/nieuws/609...s-opnieuw.html.

Ik ben ontzettend blij dat een jonge journalist man en paard durft te noemen en bepaalde zaken op de korrel durft te nemen, vooral het verspreiden van foute info en het draaien van de spreekwoordelijke kar.

Proficiat Mark, well done.

van harte en op een mooi raceseizoen!

Joost

Last edited by joost; 16-04-2009 at 19:38.
Reply With Quote
Old 16-04-2009, 21:18
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Dan ben ik toch niet alleen vindt dat "bepaalde sites" , moeten stoppen met kritiek . Terwijl de eerste race nog niet eens is geweest.
Reply With Quote
Old 17-04-2009, 11:58
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by joost View Post
Op racingworld staat een prachtig artikel te lezen: http://www.racingworld.be/nieuws/609...s-opnieuw.html.

Ik ben ontzettend blij dat een jonge journalist man en paard durft te noemen en bepaalde zaken op de korrel durft te nemen, vooral het verspreiden van foute info en het draaien van de spreekwoordelijke kar.

Proficiat Mark, well done.

van harte en op een mooi raceseizoen!

Joost
Inderdaad bijzonder dapper dat Mark zoiets durft te schrijven.
Nu maar hopen dat de info en de bronnen waarover hij beschikt juist zijn en daadwerkelijk ook door Mark gecheckt zijn. Zou bijzonder zonde zijn voor het imago van Racingworld moest deze slag onder de gordel naar een bepaald medium uiteindelijk toch onjuist blijken te zijn.

Naast de bevestiging van de TV deals zijn er ook al andere zaken bevestigd geweest de laatste weken die onjuist waren, tot Patricia het interview gaf in DH en één en ander aan het licht kwam.

We zullen zien hoeveel er aan de start staan, en ik persoonlijk als autosportliefhebber, ik hoop op zoveel mogelijk!

Over de financiële situatie spreek ik mij niet uit, is ook niet aan ons denk ik. Indien anderen dat wel doen dan is dat hun volste recht en indien een journalist iets schrijft, dan dient deze zich hierover te informeren. Anderzijds, ik zou niet graag in de schoenen staan van bv Michelin vandaag de dag. Enig idee wat het is om te tenderen voor 2 jaar op een bepaald aantal wagens en deze dan niet te kunnen servicen? Een idee over de boeteclausules?
Ik bespaar jullie de details, maar reken gerust even uit wat Michelin misloopt aan omzetten.

GT3-GT4 samen? Zitten we dan niet met de grote snelheidsverschillen? GT4 had dit jaar in België moeten bollen en niet in Nederland, zo simpel is dat. Dat van die kaas en den boterham weet je...
GT3, knap om naar te kijken, leuk voor publiek, maar te duur.

Dat wat betreft de superweekends en de toekomst klopt als een bus. Daaraan moeten we beginnen vandaag en niet in november. Of daar plaats is voor de BGTC (GT3 of GT4) zal afhangen van bepaalde factoren. Je kan wagens hebben maar geen sponsors of wel sponsors maar geen wagens. De sponsors die er nu zijn anno 2009 zullen 2010 alles behoorlijk terugschroeven. Negatief zijn? Neen, gewoon realistisch. Indien je partners wil overtuigen mee in zee te stappen voor 2010-2011-2012 dan dient 2009 iets te bieden. Laat dit nu net een mogelijk hekelpunt zijn en je weet waarom het er niet zo rooskleurig uitziet voor de toekomst.

Alle GT4 teams kregen al een mail dat ze gratis mochten komen rijden. Bepaalde GT3 teams kregen die bewuste mail ook. Mag ik dan vragen wie die dure tracktime gaat betalen? Het potje van Michelin en Van Dyck zal zo heel snel opgebruikt zijn, en dan?...

Mag ik mij als autosportliefhebber ook die vraag stellen over de toekomst?

PS: zoals gezegd Mark, een leuk artikel, maar ik denk niet dat de bewuste jounalist die je bedoelt er zo ver naast zit. Ik had ipv dat verslagje van jou eigenlijk liever een preview gelezen van de BGTC Belgian Race Kick Off met alle bevestigde deelnemers en de bijhorende wagens Er staan 16 piloten op de website van SRO, max. dus goed voor 8 wagens. Kunnen inderdaad wel 8 verschillende merken zijn, en die zullen hopelijk close racing brengen, maar is dit wat we willen?

Mvg Dries

Last edited by BSOT; 17-04-2009 at 15:47.
Reply With Quote
Old 17-04-2009, 12:11
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Te vinden op autosport.be (aub Joost)

Christian Lahaye heeft eerder deze week een vruchtbaar gesprek met Stéphane Ratel in Parijs gehad, maar "we willen bijkomende garanties en wachten nu op het antwoord van SRO", antwoordt Lahaye aan autosport.be op de vraag wat de stand van zaken is.
"We zouden uiteraard snel tot een overeenkomst willen komen, om een vlotte doorstart van het Belgium GT Championship mogelijk te maken en het publiek, teams en rijders een mooi kampioenschap te garanderen. Ik hoop morgen of ten laatste maandag een antwoord te krijgen."

Inderdaad, die bijkomende garanties! Daar draait het om.
Diegene die het overneemt heeft 2 opdrachten: GT3 en GT4 wagens zoeken + enkele stevige financiële partners.
Reply With Quote
Old 17-04-2009, 12:20
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Er staan 16 piloten op de website van SRO, max. dus goed voor 8 wagens.

Mvg Dries
Vraag me af waarom Longin niet in die lijst staat... En Vosse/Renard.

Last edited by Belle; 17-04-2009 at 12:21.
Reply With Quote
Old 17-04-2009, 12:23
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
GT3-GT4 samen? Zitten we dan niet met de grote snelheidsverschillen?
Tijdens de komende 24 Hours of Spa laten ze GT1, GT2, GT3 & GT4 samenrijden. Zijn nog grotere snelheidsverschillen tussen de GT1's & de GT4's.
Old 17-04-2009, 17:18
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Vraag me af waarom Longin niet in die lijst staat... En Vosse/Renard.
Ik heb het gerucht opgevangen dat Vosse - Renard eventueel in Engeland willen blijven racen in de GT3. En daarbij maar enkele manches in het BGTC.

Ofdat dit klopt dat is nog maar de vraag!

Mvg
Reply With Quote
Old 17-04-2009, 17:27
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

In week zeg ik nog om te lachen: 'Hopelijk zijn we nu de Aston GT3 niet kwijt aan de Britse GT'. Zou het wel jammer vinden indien ze geen BGTC rijden, ik was net blij dat er terug een DBRS9 zou meerijden!

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules