De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-09-2003, 19:35
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Passagiers kunnen inderdaad mee, na het ondertekenen van een afstand van verhaal. helm en gordel zijn verplicht.
Old 24-09-2003, 18:50
pieterp.be pieterp.be is offline
De Paddock Rookie

Ik heb me waanzinnig geamuseerd! Het was echt een leuke dag, heb weer wat bijgeleerd en het ging echt goed.

Mijn excuses nog dat ik de baan vol gras, zand en grind gegooid heb bij mijn exit in de chicane. Gelukkig is het allemaal zonder schade geëindigd (beetje kiezel tussen band en velg maar was snel opgelost).
Reply With Quote
Old 24-09-2003, 21:07
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Weer een mooie dag geweest. Dit jaar treffen we het echt met het weer. In de ochtendsessie hadden we een 32-tal nieuwe deelnemers. Van Porsche tot Alfa 147, van Maserati tot VW Corrado, of van VW Fun Cup (ken die auto van ergens) tot een Ferrari, alle types van wagens waren weer aanwezig. De groep viel heel goed mee en zo hebben we de circuit experience helemaal kunnen afwerken zonder ongevallen of schade, op een koppakking van een Alfa Romeo 75 na dan.
Tijdens de namiddag was er weer een grote opkomst. Ook hier een bonte bende BMW's, Porsches, Opels, Honda's, Subaru's. Sterk was de eerste circuit rit van Niels Cox, een jonge karter van nog geen 15, die binnenkort gaat deelnemen aan de RACB Formule Renault Academie.
Bedankt aan iedereen voor de dicipline want we konden de dag afsluiten zonder brokken. Alles verliep vlot en we kunnen ons weer opmaken voor de volgende Eran-dag op 31 oktober.
Old 24-09-2003, 22:07
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by A.J.
Sterk was de eerste circuit rit van Niels Cox, een jonge karter van nog geen 15, die binnenkort gaat deelnemen aan de RACB Formule Renault Academie.
yep yep... ik zat erbij en ik keek ernaar..!!
was inderdaad zeer sterk...
Reply With Quote
Old 25-09-2003, 09:34
maverick's Avatar
maverick maverick is offline
De Paddock Rookie

Andy,

Een dikke proficiat, wederom een leuke dag ! De manta heeft ons weer veel plezier doen beleven...
Toch één vraagje ... hoe zit dat nu met de inschrijvingsstrookjes ?? Aan de tafel zeggen ze bijhouden en jij zegt afgeven ?? (... kwestie van de charmante dames aan de inschrijvingstafel niet ontevreden te maken ... lol)

Thankx ... C U next time guys...

greetzzz
Tom
Reply With Quote
Old 25-09-2003, 10:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

De misverstanden met de strookjes worden opgelost.
Hoe zaten jullie trouwens met het geluid nu? Vorige keer waren er toch wat problemen geloof ik?
Old 25-09-2003, 10:08
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Besten,

schitterend weer, een goede sfeer, lekker scheuren op het circuit en goede commentaar krijgen van BVS, wat moet je nog meer hebben om je dag goed te maken.

Andy, en ERAN alweer proficiat met de inrichting deze leuke en leerrijke dag.

Toch heb ik nog een algemene vraag. Wat staat er nu precies op die geluidsmetingen? wat betekenen de haakjes rond de gemeten waarden en waar staan de "hits" voor??

nogmaals bedankt BVS

race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 25-09-2003, 10:18
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

De meeste geluidsmetingen worden niet in rekening genomen, en staan dus tussen haakjes want er mag 2,5 seconden voor u of na u geen andere wagen passeren. Indien wel wordt deze waarde niet gebruikt. Dus vaak zal je maar om de 7 à 8 ronden een vrije meting hebben. Het meten wordt door een toestel gedaan en staat in rechtstreekse verbinding met de computer op de toren. Er staat niemand meer bij de meters, want voor alle duidelijkheid : er staan meerdere meters langs het circuit.

Wat die hits betreft zal ik eens navragen.
Old 25-09-2003, 10:43
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by A.J.
Hoe zaten jullie trouwens met het geluid nu? Vorige keer waren er toch wat problemen geloof ik?
In het begin kregen we een waarschuwing aan onze broek, maar het bleef bij die ene keer. Als we de resultaten bekenen, zaten behoorlijk goed op enkele uitschieters na. Waarschijnlijk veroorzaakt door de backfires. We kunnen er helaas geen andere/grotere demper opzetten, want de wagen hangt te laag en bij gevolg schuurt de eerste demper soms tegen de grond. We gaan de Manta binnenkort voorzien van 16" velgen om grotere remschijven te steken en om hem hoger van grond te krijgen.
Er is wel een groot voordeel aan de geluidsmetingen...je krijgt er de laptimes bij. Btw, snelste ronde van de Manta was 2.01. Niet slecht zou 'k zeggen met standaard 13" schijven vooraan en trommels achteraan.
Ivm die "hits" dit is het aantal pulsen dat de receiver kreeg van de transponder ( da rood kaske) in de wagen.

/* "quote" syntax fout even rechtgezet, mvg, Bart */

Last edited by Bart; 28-09-2003 at 12:23.
Reply With Quote
Old 25-09-2003, 13:49
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Besten,

bedankt voor de info mbt geluid en hits.

PS als je om je geluidsmeting vraagt, vernoem dan niet dat er ook de tijden op staan, daar hadden we gisteren problemen mee. Het is namelijk niet de bedoeling dat je de tidjen via die transponder krijgt. De leuke dame deed vrij moeilijk daarover en dreigde de tijden eraf te halen.

PS ik draaide met een Saxo 1.4 VTS 75 pk standaard 2.19 en ik had zelfs metingen van 94.5 Db zal wel van passerende Manta geweest zijn

mvg,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 25-09-2003, 23:51
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Jo Smets

nogmaals bedankt BVS

graag gedaan....!!!
Reply With Quote
Old 26-09-2003, 08:40
M545i's Avatar
M545i M545i is offline
De Paddock Rookie

Hey "Manta-man", ik denk dat ik woensdag dikwijls in jouw buurt gereden heb. Zal me even voorstellen: Mijn naam is Mischa en ik rijd met een grijze BMW 323i E21 ofwel met een zwarte E28 met 3.4 turbo motor (revisie momenteel).

Ik zag inderdaad dat je uitlaat soms de grond raakt, geweldige bak trouwens! Sorry voor het vroege remmen maar ik had na 5 minuten al geen remdruk meer.

Schitterende dag geweest!
Reply With Quote
Old 26-09-2003, 09:18
maverick's Avatar
De Paddock Rookie

Hey M545i,

was jij dat in de Villeneuve chicane ?? tussen 17u30 en 18u00 ...
zo ja ... tja ... ik zag je gaan en dacht .... die haalt het niet ... lol
niks aan de hand ... leuke BMW trouwens ... C U next time ...
greetzzz... die stoot van die opel vectra vond ik iets minder geslaagd ... iemand gezien ??... wou me, in villeneuve, 'uitremmen' en zat "volledig" fout ... voor hetzelfde geld ..... crash ... niet lol ...

C U
Tom
Reply With Quote
Old 26-09-2003, 09:27
maverick's Avatar
De Paddock Rookie

Hey Kelly,

Met welke "bak" was jij je aan het amuseren ?? Ik dacht ..aha.. kelly is op het circuit ... instappen en go-go-go en achter ons Kelly aan ...maar je hebt niet lang gereden ... spijtig ... C U next time ...
Reply With Quote
Old 26-09-2003, 10:01
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Jo Smets

PS ik draaide met een Saxo 1.4 VTS 75 pk standaard 2.19

Whoow, naar mijn bescheiden mening is dat verre van slecht. Chapeau!!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules