![]() |
|
|
||||
|
||||
[QUOTE]Originally posted by JPMontoya
[B]Ik vind 7 wedstrijden misschien wat weinig. Maar voor een endurance kampioenschap mag je er ook niet heel veel meer doen. 4x zolder, 2x Spa, en 1x Nurburgring dit jaar. Ik had liever meer Spa én minder Zolder. maarja, je kan er nu eenmaal niet rond dat de Belcar in hoofdzaak een Vlaams wereldje is. Een 24h race voor een kampioenschap als Belcar, daar heb ik me al dikwijls de vraag bijgesteld... Maar tevens is zo'n 24h van levensbelang voor elk Vlaams team. Voor sponsering is er niets beter dan 3 dagen mensen kunnen ontvangen. Persoonlijk had ik graag een race minder in Francorchamps gezien en eentje meer in Zolder. Zolder is veel gezelliger. Vergeet ook niet dat de roots van de Belcar in Zolder liggen (VAS Endurance, BBL Cup, Carglass Cup) en dat de Belcar daar steunt op een jarenlange traditie waarvan de 24 Uren steeds het hoogtepunt geweest zijn. De Belcar zonder de 24 Uren van Zolder, dat kan ik me echt niet voorstellen. En een Vlaams wereldje, ook dat is juist, maar wat is daar verkeerd mee? Je mag gerust stellen : Belcar = Vlaams = Zolder. |
|
||||
|
||||
Ik ben het volledig akkoord met JP in deze kwestie
Een oplossing voor Francorchamps zou misschien kunnen zijn om bv een iets langere race daar te houden per seizoen. Bv een 6uren race! Dat lijkt me nog een betere voorbereiding te kunnen geven op de 24u van Zolder. In Francorchamps heb je ook langere races nodig om het circuit te voet rond te gaan en ook nog even in de paddock te vertoeven. Ooit al eens op Kemmel gezeten als de Vipers passeren? hetzelfde voor Blanchimont? Man man man, dat is pas kicken! Maar juist die twee punten liggen zeer ver uit mekaar op wandelafstand! Ik rijd zelf in de Fun Cup en dat is uiteraard een pak lager als de Belcar, maar die extra kost die zulke races met zich meebrengen, is die zóó groot? Wij huren zowel voor Francorchamps als voor de buitenlandse races een mobilhome, dus het is gewoon extra tijd die je verliest om daar te geraken. Grote teams zitten in Francorchamps, toch ook op hotel/bungalow of in de camion of caravan? Ok, in vgl met zolder, dat zal sowieso goedkoper blijven voor vlaamse teams omdat die 's avonds over en weer kunnen, maar om nu te zeggen dat het zoveel duurder is in het buitenland? je zal wel een meerkost hebben, maar je moet ook niet altijd met je volledige team op pad gaan ... althans zo doen wij dat!
|
||||
|
||||
Wij fans willen misschien wel meer races in het buitenland of meer races op Spa. Het zal vooral bij willen blijven.
Racen is niets anders dan zakendoen, waarin de Belcar verkoper is en de teams de klanten zijn. Als ik iets aanbied waar geen vraag naar is c.q. geen budget, dan kan ik nog zoiets moois aanbieden alleen verdien ik niks want er is geen vraag naar! Als verkoper moet je datgene aanbieden waar de klant op zit te wachten, kijk dan verkoop je wat. Mag ik stellen dat de organisatie Belcar een voortreffelijk verkoper is voor seizoen 2004? Ja, heel hard ja. Als we om eens heen kijken heeft zowat elk kampioenschap te lijden aan een dalend aantal deelnemers en de kwaliteit van hetgeen er af en toe rondt rijdt is ook discutabel te noemen. De Belcar heeft in 2004 (althans bij de start van het seizoen) zijn deelnemers aantal weten vast te houden, daarnaast hebben we een grote impuls gezien op het gebied van kwaliteit. De Belcar heeft dus eigenlijk twee keer een verkoop plus laten zien. Iemand die "winst" maakt heeft altijd gelijk ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
En nog voor de snellere wagens in Zolder moeten deze altijd door de trage deelnemers laveren. Iets wat bij de Ickx chicane regelmatig tot zeer warme situatie leidt. In Spa heb je zon problemen toch veel minder daar kunnen snellere wagens makkelijk gewoon op snelheid een andere wagen voorbij. Als rijder van een snellere wagen moet Spa toch wel een verademing zijn daar kan je tenminste is echt lekker full trottle gaan. Idd zoals Maarten zegt, Heerlijk dat geluid... Dat Belcar Vlaams is is gewoon een vaststelling niet meer niet minder.
|
||||
|
||||
Ik kan Marshal niet anders dan gelijk geven, alhoewel een extra race op Francorchamps ook volgens mij zeker geen slecht gedacht zou zijn.
In plaats van 2 races in het buitenland, waarvoor hier soms geopperd wordt, denk ik dat het beter is een extra race op Francorchamps te organiseren; prachtig circuit en ideaal om de snellere wagens eens voluit te laten gaan. Ook financieel is dit interessanter voor de teams; kleinere verplaatsing en je blijft in België rijden, wat voor de sponsors interessanter is dan een extra race in Frankrijk, Duitsland of Nederland.
|
|||
|
|||
Vergeet niet dat de 24 uren van zolder de budgetten van het jaar bepaald. Als je deze weglaat kan je gerust 10 wedstrijden rijden en heb je waarschijnlijk nog budget over.
|
|
||||
|
||||
Klopt, maar met de 24h heb je volgens mij ook de grootste return naar sponsors toe; start en aankomst live op tv, meer volk dan tijdens gewone belcar-races, veel promotie rond de 24 h enz, enz ...
|
||||
|
||||
Een race van de Belcar in Nederland (Zandvoort) lijkt me ook wel iets interessant. Aangezien de belcar enkele Nederlandse teams en piloten heeft en aangezien de Belcar ook zeer bekend is bij onze Noorderburen.
Dit zou er wel eens kunnen voor zorgen dat we nog wat meer Nederlanders in de belcar gaan hebben. (Misschien kan het Euser overtuigen om terug naar de belcar te komen... , want een Belcar grid zonder een Marcos, daar ontbreekt toch wel iets aan vind ik.) |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
De laatste keer zandovvrt in '99 was het geen geluidsdag.
|
||||
|
||||
Quote:
Ze verkochten namelijk in Zandvoort zelf dempers.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|