|
|
||||
|
||||
En nog wat foto's :
Last edited by Sennake; 19-02-2006 at 00:02. |
|
||||
|
||||
dat geeft wel een zeer mooi resultaat
knap gezien in mijn sparebox zitten helaas geen zo'n overschotten van een Hasegawa bouwdoos enkel velgen en banden eens kijken of ik geen stukhe pvc nog over heb
|
||||
|
||||
Geweldig, alleen de lippenstift van die mannen is ni zooooo precies é. Met de lippenstift moet ge nog wa oefenen sennake
Voor de rest blijf ik die focus ne fascinerende auto vinden...
|
||||
|
||||
ik ben de laatste om commentaar te mogen geven op figuren aangezien ik nog altijd zal moeten bewijzen dat ik er deftige kan maken aangezien ik me er nog nooit aan gewaagd heb. (zal de komende maanden wel veranderen met de 206 en Impreza 2002 in huis). Toch even volgende suggesties, of beter, dingen die ik anders zal trachten te doen.
Gordels: Ik ben van plan om deze te verwijderen, de figurine bij te werken en dan de "gewone" aftermarket gordels erover te leggen. Da's natuurlijk een pak meer werk, dat besef ik, en als ge onder tijdsdruk van een "gigantische nog te bouwen stock" staat, kan ik het compromis hier begrijpen. De zwarte omranding lijkt me iets te sterk geaccentueerd, zeker omdat ze ter hoogte van de schouders plots abrupt stopt. Figurines: Kunnen ze er nog uit? Indien niet, dan vermoed ik dat je ze wel ok vind? Dan is er voor mij geen enkel probleem. Wat ik uit de vele gesprekken met de "figurinisten" geleerd heb, is dat je met een iets donkerdere tint vertrekt om dan al 'dry-brushend" naar de uiteindelijke tint te komen. Met op de uitsteeksels afronden met een beetje wit. Dat is toch hoe ik ze ga doen. De overalls zien er een beetje te vlak, te flets uit (ter hoogte van de armen en vingers bijv.) Allez, verstaat ge wat ik wil zeggen? Ook de lippen lijken me iets te vol en te rood. De houding is wel perfect en komt exact overeen met de positie van de wielen. Ook de tinten in het gezicht zijn zeer mooi. Opnieuw, ik heb eigenlijk geen recht van spreken, vind het een knappe prestatie op zich, er aan durven beginnen is wellicht de grootste prestatie! Het kan natuurlijk zijn dat ze nog niet klaar zijn en in dat geval heb ik absoluut niks gezegd. Last edited by Guido; 28-12-2003 at 01:24. |
|
||||
|
||||
sennake die figuurtjes komen uitzonderlijk mooi uit ik heb er al een paar gemaakt en die kunnen niet tippen aan die van u
toch wel jammer dat die lippen daar zo fel in uit komen maar anders is er geen enkele opmerking die figuurtjes is zeker niet te onderschatten om dit volledig perfect na te maken proficiat
|
||||
|
||||
Ze zitten erin en zitten vast. Nu is het wel zo dat ik de techniek van het figurine-schilderen niet zo dikwijls oefen, alhoewel ik bekend ben met de tips die Huudo zonet gaf. Voor figuren die "buiten" staan werk ik ook wel met die drybrush-methode, en geef ik de schaduwpartijen een donkere tint en wordt daarna alles nog eens gedrybrust met een licht tot witte tint.
MAAR... al dat werk om er later bijna niets meer van te zien (als de ruiten erin staan wordt het in de auto sowieso erg donker) en daarmee gepaard gaand de druk van nog 600 andere modellen te moeten bouwen, hebben me inderdaad tot dat compromis gedreven. Wat niet betekent dat ik de lippen nog kan veranderen, ik ga ze een iets donkerdere tint geven. Maar toch wil ik ook hier benadrukken dat jullie de foto's zien die in feite minstens 2 keer zo groot zijn als het werkelijke model is, en dat het in realiteit veel minder opvalt. Dat geldt ook voor de schaduw van de gordels, Huudo, de foto's accentueren dit geweldig en in het echt valt het niet op. Je zal wel zien maandag... |
|
||||
|
||||
ik versta het compromis perfect. Met de 10x keer lichtere druk waaronder ik werk (slechts een 60 "op stock") kunt ge wel verstaan dat wanneer ik eraan begin, er het uiterste zal proberen uit persen.
En het is natuurlijk zo dat we dmv uw altijd zeer goede foto's er met onze neus pal opzitten. En nog eens chapeau want ge zijt er al verder mee dan ik. *off-topic* De D2 C-Class DTM is ook af, en ik ben er niet content mee . Zal hem ook meebrengen. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
tip voor de lichten vooraan
hallo
Ik heb mij namelijk ook de doos van de blauwe Focus van duval aangeschaft en heb de lichten vooraan kunnen ver krijgen in resine (afgegoten) via een modelbouw site voor 4€ namelijk bij deze site http://ansmodelisme.topcities.com/SECOND/cars/focusbleueduval.htm moet eens een bezoekje brengen is de moeite waard.Maar vind jouw model ook al super amaai goe bezig daag |
|
||||
|
||||
Re: tip voor de lichten vooraan
Quote:
Kijk hier eens voor een volledig overzicht van de auto's gebouwd door hun clubleden. Ans Modèlisme |
|
||||
|
||||
hier op het paddock forum zitten veel straffere mannen
zoals sennake en huudo knap wat ik van jullie hebben gezien ik doe mijn best om er bij te horen maar dat zal nog niet voor morgen zijn vrees ik
|
||||
|
||||
Re: Re: tip voor de lichten vooraan
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
En hoe zo, ik doe mijn best om erbij te horen? Je hoort erbij! Punt uit. Ook wij zijn ergens moeten beginnen en hebben al doende geleerd. En als ik mijn ervaring kan delen met anderen, heel graag zelfs. En een plaats als deze is de meest uitgelezen plaats daarvoor! |
|
||||
|
||||
Dit zijn de laatste foto's van de Focus' interieur (voordat de deurpanelen bevestigd worden, want dan zie je maar de helft meer van het "schoon weer". De pilotengezichten werden aangepast aan de hand van de opmerkingen en tips die ik mocht ontvangen. En ik moet toegeven dat het er nu een stuk beter uit ziet, waarvoor dus mijn dank.
Nu gaan de deurpanelen erop, en dan begin ik aan de eindfase : het afwerken van de carosserie, ruiten, en alles wat aan de buitenzijde bevestigd wordt. Foto's hiervan volgen later. Last edited by Sennake; 19-02-2006 at 00:05. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|