|
|
||||
|
||||
De enigste oplossing is dan wit decal papier, dit met de nodige zaken bedrukken, sealen met je product en dan in de juiste contour uitsnijden.
Als je geen wit kan printer (maar heel weinig machines kunnen dat) moet je met een witte ondergrond werken, en da's dan wit decal papier.
|
|||
|
|||
hoi,
ik heb nog een vraagje over de gordels van rallyauto's: welk setje gebreuken jullie ervoor? ik heb er eentje van crazymodeler maar er zit geen handleiding bij en ik heb dan maar iets geprobeert om wat te plooien maar dat lukte ook niet dus welk setje en met wat materiaal? alvast bedankt voor de moeite joris |
|
|||
|
|||
met welk materiaal bedoel ik met wat jullie de kleine dingetjes uit het raam haalt en met wat jullie die dingetjes plooien, ook of jullie een vergrootglas gebruiken
joris |
|
||||
|
||||
Is het mogelijk om een wagen mat zwart te spuiten en daarover dan gloss vernis aan te brengen ? of geeft dit problemen qua uitzicht ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Die is gespoten met Zero Paints (die per definitie in het mat komt). Daarna is er een laag Zero Paints clear over gespoten. Dus: matte onderlagen met gloss vernis is geen probleem. Ik zou zelfs durven zeggen: gebruik best matte kleuren (voor zover dat mogelijk is qua kleurstelling natuurlijk) als eerste kleurlaag, omwille van de betere dekking die de matte verf heeft.
|
||||
|
||||
Quote:
Plooien van PE-onderdelen doe je met een Hold-and-fold toestelletje. Dat ziet er zo uit (een lijste van verschillende modellen waar ik trouwens de mijne ook heb gekocht): http://thesmallshop.com/index.php?ma...=index&cPath=2 Zo een hold-and-fold is niet goedkoop, maar zijn geld dubbel en dik waard vind ik. Trouwens, mits wat handigheid zijn ze ook zelf te maken. Hier en daar vind je op het net richtlijnen hoe zelf één te maken. Surf maar eens wat rond.
|
|||
|
|||
hoi,
merci he ziet er goe uit joris |
|
|||
|
|||
Mss een rare vraag maar: om vergeelde decals terug normaal te krijgen: helpt dit ook als de decals achter glas in de zon liggen? Of moet je ze daadwerkelijk buiten blootstellen??
WRC-prono 2006 kampioen IRC-prono 2009 kampioen Last edited by vanni; 04-05-2010 at 23:58. |
|
||||
|
||||
Ik heb ze altijd achter het glas gelegd, gewoon op de vensterbank binnen dus.
|
|
|||
|
|||
Thx Guido.
Wss is het "ontgelen" niet in 1-2-3 gedaan?
|
||||
|
||||
Laat ze maar een paar dagen "zonnen" , je ziet het gelige als het ware verdwijnen.
|
||||
|
||||
Quote:
Manu |
|
||||
|
||||
'k ben niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt? Als de volledige decal vergeelt is, is het dan niet de bedoeling dat hij helemaal "ontgeelt"?
|
|
|||
|
|||
Ik denk dat Manu zich het zelfde afvraagd als mezelf, namelijk of dat, naast het wit terug ontgeelt, de andere kleuren niet verbleken of vervagen?
|
|
||||
|
||||
Quote:
- wanneer een wit vlak vergeeld is, bestaat de kans ook dat je decal dragerfilm, dat is het doorzichtige gedeelte rond de decals, ook enigszins vergeeld is. De kans is daarbij groot dat je deze vergeling niet ziet, tot op het moment dat je decal plaats. Dus op het moment dat het te laat is. Dus best altijd de gehele decal sheet in de zon leggen, - het blootstellen aan zonlicht is iets wat je geen weken moet doen. De ervaring leert dat indien de vergeling na enkele dagen niet weg is, je niet langer hoeft aan te dringen. Met andere woorden: decals zijn niet meer te 'ontgelen'. Vuistregel is dat je decals weer redelijk ok horen te zijn na een dag of 3. Het risico dat de andere decals dan van kleur gaan veranderen is naar mijn weten onbestaande. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests) | |
|
|