De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-04-2003, 11:02
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Het niveau lag ZEER hoog, en alle lof gaat naar de organisatie. Zoals Flugel al zij, het was een zeer toffe wedstrijd. Wij hebben de fout gemaakt om de klus te willen klaren met 2. Daar we niet komen trainen zijn waren we ons niet bewust van het feit dat het daar zo zwaar was. Blijkbaar hadden we naast onze fysieke tekorten ook gelachen met de stoeltjes. Ik zit hier gelijk een meeeken van 80 jaar nu stijf op mijnen stoel volledig uitgeblust. Om 13.00 vertrekken naar Herselt voor de wedstrijd van de Bokkenrijders.

Als we volgend jaar daar de 24H Belkarting willen organiseren zullen we toch een axtra laagje asfalt moeten leggen vrees ik

Goeie tactische zet van Misteryracing om constant snelle tijden te kunnen rijden met 5 piloten. Wij wilden stops uitsparen met 2 piloten maar uiteindelijk deden we er zelfs meer.

Voor herhaling vatbaar : Ja, maar niet te vroeg, of ze kunnen mij zo rechtstreeks afvoeren.
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 12:00
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Wedstrijdverslag Mistery Racing Team

Met goede moed vertrokken naar Wilrijk, en tevens met de intentie om daar in de eerste tien te rijden. Het team bestond uit Bart De Beule, Chris De Beule, Sonja Hensen, Geert Van Der Heyden en Jo Roosen. Bij aankomst verbleekten onze gezichten : de zowat de helft van de aanwezige piloten bleken competitierijders of ex-competitierijders te zijn...wat kwamen we hier eigenlijk zoeken ?
Dankzij Bart Couwberghs, de uitbater van Extreme Kart, beschikten we over een passende stoel, die we na de briefing in allerijl bevestigd hebben. Het bleek een goede oplossing. De kwalificaties verliepen ronduit rampzalig voor ons team en we bevonden ons met een 16de tijd dan ook achteraan op de startgrid. Dit is te wijten aan het feit dat drie van onze piloten nooit reden op dit circuit, en dat we hen dan ook de kans gaven om tijdens de kwalificaties het circuit wat te leren kennen.
En dan was het rekenen geblazen : 5 piloten, dus vier pitstops, maar ook drie tankbeurten... Gelukkig klopte de rekening perfect.
De start werd genomen door Chris De Beule. Die zich een weg naar voor baande tussen het dichte deelnemersveld (18 teams). Chris was supergoed gisteren : hij reed tussen de grote kanonnen zowaar de vierde snelste tijd van de wedstrijd : 45.85 ! Na zijn stint lagen we dan ook reeds op de zesde plaats. Een tankbeurt deed ons eventjes terugvallen tot de 8ste plaats, maar Sonja Hensen blijkt de laatste weken over de goede vorm te beschikken : ze bracht ons terug naar de zesde plaats en was met de tijden die ze reed een pak sneller dan vele van de mannelijke deelnemers. Ze voelde zich blijkbaar zo goed in haar sas, dat volgens haar de pitstop zelfs te vroeg kwam...Bij die pitstop nam Bart De Beule over. Hij slaagde er in naar de vijfde plaats te rijden, maar door een tankbeurt zakte hij eventjes terug naar positie zeven. Geen nood : Bart kon de positie houden en zelfs terugkomen tot de zesde plaats. Goede stint, vlekkeloos afgewerkt. Nieuwkomer Jo Roosen was het grote vraagteken binnen het Mistery Racing Team. En Jo had wat tijd nodig om zijn ritme te vinden, zakte tot plaats negen, maar vocht zich daarna terug tot op de zevende stelling. Met een reeks vlakke tijden kon hij die positie vasthouden tot aan zijn tankbeurt, waarna hij het stuur aan Geert Van Der Heyden gaf. Nog zowat een uurtje te rijden, en nu moest onze strategie gaan lonen : we hadden al onze wissels gehad, evenals onze laatste tankbeurt. We konden dus eigenlijk nog zowat 58 minuten ongehinderd rijden...En onze strategie bleek te kloppen ! Geert reed snelle tijden, en kon deze ook aanhouden tot aan de finish. Een knappe beurt van Geert, die ook hier bewees uit het goede hout te zijn gesneden. Hij finishte als vijfde, veel dichter dan we ooit gehoopt hadden. Een tevreden team dus, dat nogmaals bewees dat homogeniteit en strategie zeer belangrijk zijn. Bij de prijsuitreiking kregen we dan ook de eervolle vermelding dat we het enigste team waren die het aandurfde om een dame in te schrijven. Maar blijkbaar kennen ze ons nog niet daar : die dame bleek verdorie sneller te zijn als het gros van de mannen !

Een pluim voor Kartgrid : de organisatie was goed. Proficiat !

Last edited by Mistery; 06-04-2003 at 12:06.
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 12:05
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

proficiat !!!

Prachtig resultaat !
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 15:02
redfox redfox is offline
De Paddock Rookie

de foto's van Mistery racing team staan online,
met dank aan allen die foto's genomen hebben.
spijtig van de groepsfoto,
ik hoop dat flitser niet kart zoals hij foto's neemt.

alhoewel,de foto's van vorige wedstrijd waren verre van schitterend,maar daar zal carnaval wel voor iets tussen gezeten hebben.

hoe dan ook,gisteren ging alles bijna perfect,met dank aan onze teamchef.

en aan kartgrid, chapeau gasten.

http://home.tiscali.be/redfox01
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 15:03
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mistery
Wedstrijdverslag Mistery Racing Team

Met goede moed vertrokken naar Wilrijk, en tevens met de intentie om daar in de eerste tien te rijden. Het team bestond uit Bart De Beule, Chris De Beule, Sonja Hensen, Geert Van Der Heyden en Jo Roosen. Bij aankomst verbleekten onze gezichten : de zowat de helft van de aanwezige piloten bleken competitierijders of ex-competitierijders te zijn...wat kwamen we hier eigenlijk zoeken ?

Chris was supergoed gisteren : hij reed tussen de grote kanonnen zowaar de vierde snelste tijd van de wedstrijd : 45.85
Da eerste dacht ik ook toen iedereen daar rondliep me hun overalls en sparco's. Maar als ge ne 45.85 kunt rijden, zijt ge toch goe ze, ik geraak nie eens in de 47.
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 19:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by redfox

is idd ne 'vrij flashy' foto
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:04
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

den uitslag

Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:17
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Effe een opmerkingtje: mn team was dan wel voorlaatste, maar wel me twee ronden achterstand op extreme rookies en twee ronden voorsprong op njr.
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 09:40
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Thumbs up

Allemaal heel hard bedakt voor de lof, het doet werkelijk deugd te horen dat jullie ervan genoten hebben.

Ik wil er alvast bijvertellen dat dit de eerste maar zeker niet de laatste editie was, weliswaar op nieuw asfalt volgend jaar als Antwerp Karting zijn belofte houdt.

We hebben zelf ook enorm genoten van de mooie duels en inhaalacties al moet ik er ook bijvertellen dat ik persoonlijk heel wat respect heb verworven voor de marhalls nu ik aan de lijve heb ondervonden dat het niet zo evident is om te weten wie nu een blauwe vlag moet krijgen en wie niet.
Zelf merken we uiteraard best wat voor verbetering vatbaar is maar als ik het zo overal lees is iedereen blijkbaar zeer blij met de organisatie die avond

De kwalificatietijden:
45.860 High Voltage
46.140 JGK-Team
46.660 Pc Talent
46.900 Duck Racing
47.010 NJR
47.090 WesT
47.150 M&M
47.280 BRI-Autosport.be
47.340 G&A Kartteam
47.340 SRT
47.390 Cornelis Racing Team
47.570 De Makkers
47.840 Pitbull Racing Team
47.990 Extreme Rookies
48.250 Geef Mutse
48.460 F1World.be
48.780 Mistery Racing Team
49.410 AmoRG

De uitslag:
1. High Voltage 303 laps (45.700) Knappe prestatie
2. JGK-Team 301 laps (45.740) Net niet snel genoeg maar niettemin; knappe race
3. M&M 300 laps (45.730) Spannende strijd gedurende eerste uur met JGK
4. SRT 298 laps (46.060) Mankement tijdens de kwalificaties en pech gedurende de race = pechprijs
5. Mistery Racing Team 297 laps (45.830) Mooie prestatie en als enige met een vrouw in het team
6. BRI - Autosport.be 296 laps (46.120) Enorm Fair-play gevoel gezien bij hen, het was dan ook kantje boordje voor die prijs; schitterend gereden
7. Duck Racing 296 laps (46.420) Verdomd snelle eenden en slechts 11 seconden achter BRI-Autosport.be
8. Pitbull Racing Team 295 laps (46.160) Survival of the fittest, Dragon GT was alvast kapot na 20 minuten maar toch mooie race gereden
9. De Makkers 295 laps (46.600) Amper 2 seconden achter op het voorgaande team
10. PC Talent 295 laps (45.760) Een team met een verdomd snelle piloot in hun gelederen
11. Cornelis Racing Team 294 laps (46.220) Hier zat meer in jongens, toch mooie race gereden, was ook één van de kanshebbers voor de Fair-play
12. G&A Kartteam 294 laps (46.580) Alles gegeven, nu nog nagenieten van de blessures
13. WesT 292 laps (46.660) Knap gereden BKRO'ers
14. AmoRG 290 laps (46.650) Twee piepjonge piloten en hun vader (y) schitterende wedstrijd jongens
15. Geef-Mutse 284 laps (47.250) Dit hadden ze zelf niet verwacht, een mooie 15e plaats
16. Extreme Rookies 283 laps (47.150) The rookies of the year die met de Fair-play prijs aan de haal gingen
17. F1World.be 281 laps (47.840) Goed op het circuit, alleen de pits leek hun niet te liggen
18. NJR 280 laps (46.310) 5e op de startgrid maar te roekeloos op het circuit

Ik hoop alles nog eens op mail te kunnen zetten in de loop van de week, het was gisteren mijn eerste vrije zondag in weken en ikheb er dan ook volledig gebruik van gemaakt om ... niets te doen
De foto's volgen ook in de loop van de week en wees gerust ze zijn beter getrokken dan die ene die ik getrokken heb
Ik vroeg nochthans of ik er niet nog één moest nemen omdat de flits niet was afgegaan... blijkbaar wilde men niet NOG een slechte foto

Nog eens bedankt mensen en hopelijk tot de volgende editie... al moeten jullie uiteraard niet zolang wachten om nog eens een Kartgrid-race mee te rijden

Last edited by Flitser; 07-04-2003 at 17:23.
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 09:47
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by redfox

alhoewel,de foto's van vorige wedstrijd waren verre van schitterend,maar daar zal carnaval wel voor iets tussen gezeten hebben.

hoe dan ook,gisteren ging alles bijna perfect,met dank aan onze teamchef.

en aan kartgrid, chapeau gasten.

http://home.tiscali.be/redfox01
Redfox, mogen we jouw foto's mee online zetten op een kartgrid-pagina?
We plaatsen al onze getrokken foto's online en vervolledigen die met alle foto's die getrokken zijn door andere deelnemers die ook op het web zitten.
Uiteraard krijgen de foto's en bijpassende bronvermelding, als je wil mag je zelf je watermerk toevoegen bovenaan de foto, dat vergemakkelijkt onze bewerking van de foto's.
Alvast bedankt.
Old 07-04-2003, 09:52
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by redje
Da eerste dacht ik ook toen iedereen daar rondliep me hun overalls en sparco's.
Het is niet omdat men een overall draagt dat men onverslaanbaar is hé.
Old 07-04-2003, 14:24
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Flitser
Het is niet omdat men een overall draagt dat men onverslaanbaar is hé.
Tuurlijk nie, maar t is wel gebeurd, mede door onze eigen stomme schuld 'zwarte vlag ' en een extra tankstop voor de veiligheid.
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 16:34
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Flitser

12. G&A Kartteam 294 laps (46.220) Alles gegeven, nu nog nagenieten van de blessures
ondanks het feit dat we het potentieel hebben om een 46.220 te rijden hebben we dit echter niet op zaterdag gedaan 46.580 is ook niet slecht
toch een bedankje voor de overschatting
Old 07-04-2003, 17:25
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Ik heb het al aangepast, ik had dezelfde tijd genomen als die van CRT Jullie lagen dan ook slechts 11 seconden achter op hen
Old 07-04-2003, 20:26
redfox redfox is offline
De Paddock Rookie

geen probleem didier,daarvoor staan ze online
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules