|
|
||||
|
||||
Nissan Cube EX - 1/24 - Fujimi - 036496
Voor de inhoud van de kit: klikkerdeklik
Ik ben een tijdje geleden al begonnen met de verlaging van de nissan-kubus. Tijdens mijn zoektocht op het wereldwijde web naar getunede Cubes, viel mijn oog op deze mooie maar toch simpele uitvoering: Ik moest dus op zoek naar de geschikte velgen, en dat werden deze 17 inch BBS RG van Fujimi. De bandjes echter waren me wat te dik, dus ging ik eens neuzen in mijne bandenstapel. Daar tussen werd een velgenset van Pegasus aangetroffen waarvan de bandjes wel de juiste dikte hadden en is dit het resultaat: Ik ben toen dadelijk begonnen met het aanpassen van de achterkant. Omdat de wagen lager komt te liggen, verdwenen de wielhuizen van het chassis, werd er aan de binnenkant een gleuf gevijld waarin een "achteras" werd gelijmd. Zo ziet dat er langs de binnenkant uit: En zo langs achteren:
|
||||
|
||||
En zo ziet dat eruit langs de onderkant:
De as valt bijna niet op, zeker niet als alles zwart gespoten wordt. Ondertussen de interieurkuip gedry-fitted en wat blijkt, alles past uitstekend: De voorste bumper werd aan de carrosserie vastgelijmd: Een dry-fit met chassis en carrosserie, de voorste wielen staan hier nog los:
|
||||
|
||||
Dit weekend heb ik me even bezig gehouden met de voorkant. De voorste wielen moesten nog op hun plaats komen. Daarvoor werden de meegegoten aandrijfassen verwijderd en werd er een gat geboord in de versnellingsbak. Alles werd ook wat op maat gevijld.
Hier wordt dan een metalen aandrijfas in gelijmd waarop de wielen bevestigd worden. Na wat pas- en vijlwerk steekt de nieuwe aandrijfas op zijn plaats. Hij moet alleen nog op maat gezaagd worden. Mijn excuses voor de ietwat onscherpe foto:
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 12-05-2013 at 01:03. |
|
||||
|
||||
De voorkant stond op deze manier een ietsiepietsie hoger dan de achterkant, dus moest het geheel nog wat verlaagd worden.
De voorste bevestigingspunten werden verwijderd: En nieuwe bevestingspunten werden aangebracht wat een verlaging van zo'n 1,5 mm opleverde: En zo ziet het geheel er op dit moment uit: Tot een volgende update. Wanneer ? Dat weet ik nog niet
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 29-11-2020 at 21:50. |
|
||||
|
||||
Hallo nismo,
Toen ik de kit eerst zag dacht ik, oh nee, daar krijg je niets van, maar met een mooi stel velgen is dit al geheel iets anders! De BBS velgen maken het wel af. Ga je de stand van de velgen ook aanhouden zoals op de foto? Ik krijg ook wel eens zin om zo'n tuning model te maken! Succes, groetjes, Joka-1 |
|
||||
|
||||
Quote:
Zo staat mijne "getunede kubus" er momenteel bij: En zo ziet de onderkant er uit;
|
||||
|
||||
Ok, ik heb besloten om deze eindelijk eens verder onder handen te nemen, nu de Mini op zijn laatste eindjes loopt.
Ondanks dat de doorkijk van de velgen miniem is, ga ik er toch een set remschijven aan toevoegen. Dryfitten Ook de achterste ophangingsarmen werden wat aangepast
|
||||
|
||||
Uitlaat wordt ook aangepast naar een iets dikker uiteinde, zeg maar type kachelpijp.
Panellines worden uit gekrast voor meer diepte, linkerzijde moet nog gebeuren.
|
||||
|
||||
Hier staan enkele onderdelen al in hun kleurtje;
Remschijven in Semi-Gloss Bright Gun-Metal Uitlaat in Gun-Metal, ophangingsonderdeel en chassis in Semi-Gloss-Black
|
||||
|
||||
Panellines zijn uitgekrast, primer gespoten en nu gaan we eens controleren of er nog wat herstellingswerken dienen uitgevoerd moeten worden.
En wat blijkt, hier en daar moet een kleine uitschuiver weg gewerkt worden.
|
||||
|
||||
De remschijven vielen wat te donker uit, dus een nieuw kleurke kwam er aan te pas, Zijdeglans-zilver van Gamma(705)
De uitlaat werd ook afgewerkt ondertussen staat de body terug in de primer
|
||||
|
||||
En toen, toen werd de 1ste kleurlaag aangebracht, TS-98 (pure-orange).
Mooie eerste laag, maar ik was niet tevreden. Het was TE oranje en eigelijk geen verschil met het gewone oranje dat ik altijd gebruik voor de Jägermeistermodellen. In de verste verte niet in de buurt van mijn voorbeeld. Dus ging ik wat experimenteren; een oude body uit de reserve-onderdelen gehaald en een gedeelte voorzien van TS-98. Even laten drogen, gaat rap bij opgewarmde spuitbussen. Daarna heb ik links het model overspoten met TS-56( Brilliant orange) en rechts met TS-92 (Metallic orange) Nu was mijn keuze rap gemaakt, het werd TS-92. En na een eerste laag, ziet dat er zo uit Tot een volgende update
|
||||
|
||||
Na een 3-tal lagen TS-92 (Metallic-Orange) ziet de Cube er zo uit;
Nu laten uitharden, daarna BMF aanbrengen als achtergrond voor de achterlichten en dan vernissen.
|
||||
|
||||
Vrijdag geprofiteerd van wat mooier en zachter weer en de "Kubus" voorzien van 2 lagen vernis (Gunze Mr Super Clear)
|
||||
|
||||
Bij momenten doet men al eens aan modelbouw, zodoende een korte update van de gedane werken.
Na uitharden werden de verschillende compounds bovengehaald; Binnenkant werd zwart geschilderd, voorkant werd ook zijdeglans-zwart gespoten, panellines ingekleurd en een begin gemaakt van de raamomlijsting.
|