|
|
||||
|
||||
Ford Focus WRC - Monte Carlo 99 - Joseph - Tamiya 1/24
Afwerkingsdatum : 09/11/2006
Over deze Focus ben ik zelf heel tevreden. Vooral omdat de wagen op meerdere plaatsen met rood moest voorzien worden. Dat was voor mij niet zo evident om dit af te plakken. Hier heb ik ook voor het eerst gebruik gemaakt van Sol op de grote decals. De uitvoering zoals ik ze gemaakt heb klopt eigenlijk niet met de werkelijkheid. De decals van Martini mochten toen niet op de wagen staan. Oorspronkelijk had ik ze niet geplaatst maar dan vond ik hem nogal somber. Vandaar dit resultaat: |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ze mochten misschien niet op de auto voor de race, die decals, maar was dat ook zo bij de persvoorstelling? Mitsubishi stelde zijn auto's ook steeds voor mét tabaksreclame, terwijl die er voor de race zelf af moest. Dus misschien is het nog zo verkeerd niet
|
||||
|
||||
Maar "Martini" is toch geen tabak? Of mochten drankensponsors ook al niet destijds?
|
|
||||
|
||||
Inderdaad. Ik heb hetzelfde gedaan met m'n Peugeot, toch Marlboro reclame erop gezet. De rally van Monte Carlo is vreemd wat dat betreft omdat de rally grotendeels buiten het prinsdom gereden wordt in Frankrijk. En in Frankrijk gelden strenge regels t.a.v. tabaksreclame waar die in Monte Carlo niet gelden. Dus zo kan het zijn dat bij de showstart de auto's netjes met tabaksreclame reden die vervolgens er weer afgehaald werden zodra ze richting de proeven gingen.
|
||||
|
||||
Quote:
@ Fanza, Deze Focus is inderdaad al het mooiste wat je ons hier hebt laten zien. Ik wist overigens niet dat Jean Joseph ook met deze auto ooit gereden heeft. |
|
||||
|
||||
Je ziet inderdaad duidelijk progressie in de verschillende modellen die Fanza ons bijna dagelijks komt tonen. Goed idee om het zo te doen trouwens.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
in de monte carlo hadden de personen die de tabaks en rookwaren publiciteit het meeste werk , bij iedere aankomst in monte carlo de martini , marlboro en andere consoorten erop , envanals ze vertrokken naar de kp in frankrijk alles er weer af .
dat was 1x shakedown en 3 wedstrijddagen , veel werk dus van sommige modellen van freddy , heb ik ze staan met en zonder marlboro van dezelfde rally |
|
||||
|
||||
Hij heeft er enkel maar een paar asfaltwedstrijden mee gereden. Voor onverhard hadden ze Radström, en toen die van de trap viel in Kenia mocht Solberg z'n eerste rally met de Focus rijden.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
zeer juist gezegd guido , correct is hij en mooi ook
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Dat heeft al evenveel voldoening. Oorspronkelijk ging ik de nr 7 maken van colin maar khad een kennis die hem al had gemaakt maar de namen nog niet had om op de vensters te kleven. Die waren namelijk apart te verkrijgen. Dus heb ik die van colin aan hem gegeven en zelf die van Joseph gemaakt. Achteraf vind ik dit nog het beste. Er zijn trouwens zoveel auto's te vinden die colin heeft bestuurd. Grtz Fanza |
|
||||
|
||||
Quote:
nee daar is het verbod ook , maar dat verschil dat ze niet in 2 landen rijden , zoals de monte carlo ( namelijk monaco en frankrijk ) |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|