De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-05-2003, 02:55
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Re: Donderdag 8 mei, vrije-training-dag

Quote:
Originally posted by Rrubinio

Karl Frahm (Yaris Cup) had de weg naar het Circuit National ook nog niet gevonden wat hem bijna een bezoek aan Carglass koste, Brokken zijn er reeds gevallen (zaterdag race World Series) maar als de heren piloten de gele vlaggen blijven negeren en de koerdirectie laks blijf toekijken betreuren we weldra enkele Yaris mededingers en -of baancommissarissen.
Hier kan ik over meegetuigen. Ik was bezig met mijn circuit-examen tot ik in mijn 4de ronde spin in de 1ste chicane. Ik krijg mijn wagen niet meer onder controle en geraak de zandbak in. Teleurgesteld (aangezien ik toen al wist dat ik er niet meer door kon geraken op mijn examen, alhoewel die spin mijn enigste fout was in een tot dan toe vrij goed examen) zat ik te wachten op de takelwagen terwijl er met geel gezwaaid werd. Komt er op een bepaald moment een yaris (blijkbaar heet die gek dus Karl Frahm) tegen een rotvitesse af. Ik denk dat die dacht dat gele vlag betekent om gas bij te geven. Als die toen een klein foutje had gemaakt en van de baan afgevlogen had, dan had het voor mij iets minder goed afgelopen ... Ik was gelukkig niet de enige die het ongehoord vond, de baanpost heeft de gele vlag naar de yaris gesmeten (spijtig genoeg gemist ).
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 17:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Volgens mij moeten we het recht maar in eigen hand gaan nemen.............

Staking tijdens de 24U van Zolder! Wie niet luisteren wil moet maar voelen.............af en toe zijn de zaken zo simpel.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 18:01
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Ja, het agressief en levensgevaarlijk rijgedrag van bepaalde piloten begint nu toch wel echt de spuigaten uit te lopen. En als je dan eens kijkt wie er dit jaar zoal in opspraak is gekomen : Bas Leinders, Stéphane Lémeret, Marc Goossens en nu Karl Frahm. Dat zijn toch allemaal klassepiloten met een pak ervaring en niet zomaar beginnelingen. Echt onbegrijpelijk allemaal! En wat helemaal verontrustend is : er is niemand van bovenuit die ingrijpt. Waar zit men op te wachten ? Moet er misschien eerst een dode vallen?
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 20:11
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Baron
Ja, het agressief en levensgevaarlijk rijgedrag van bepaalde piloten begint nu toch wel echt de spuigaten uit te lopen. En als je dan eens kijkt wie er dit jaar zoal in opspraak is gekomen : Bas Leinders, Stéphane Lémeret, Marc Goossens en nu Karl Frahm. Dat zijn toch allemaal klassepiloten met een pak ervaring en niet zomaar beginnelingen. Echt onbegrijpelijk allemaal! En wat helemaal verontrustend is : er is niemand van bovenuit die ingrijpt. Waar zit men op te wachten ? Moet er misschien eerst een dode vallen?
Het is in zolder een grote commerce geworden, als ge betaald moogt ge alles.
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 20:45
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
T is te hopen van niet. Daar zitten de mensen niet op te wachten.
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 21:15
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Eerst en vooral:spijtig voor uw licentie speesman.
Zelf heb ik het ook al meegemaakt dat men denkt dat de gele vlag gas geven betekend.
Wanneer men geel zwaait, komen ze je dus gewoon voorbij alsof hun leven ervan afhangt, terwijl ikzelf toch wat respect toon en gas minder. Vroeger tijdens mijn kartingperiode was dit trouwens van hetzelfde laken een broek. Ik zal het hier ook maar gewoon worden zeker. Nu ga ik hier echter ook niet de heilige uithangen.Maar ja, een beetje respect kan toch nooit kwaad.
Gisteren was inderdaad ook een pechdag voor ons. Na het uitrijden van de pits bleek in de kanaal2- bocht dat de lager van het linker achterwiel het had begeven. Nochtans waren we woensdag (een beetje reklame maken voor Andy) ook in Zolder en hadden we toen niets gemerkt aan deze lager. Het blijft een mechanische sport zeker . Na 2 uur zwoegen (de kapotte lager bleek muurvast op de as te zitten) kregen we dit dan toch gemaakt.
Toen terug op de baan bleek onze naftdop dan weer los te zitten.
Na deze weer vastgezet te hebben hebben we dan toch nog ongeveer een uurtje gereden.(toen werd er wel trouwens wel 'fair'gereden).
Eind goed, al goed en ons toch nog geamuseerd ondanks alles.
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 21:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by bart VDB
Eerst en vooral:spijtig voor uw licentie speesman.
Zelf heb ik het ook al meegemaakt dat men denkt dat de gele vlag gas geven betekend.
Wanneer men geel zwaait, komen ze je dus gewoon voorbij alsof hun leven ervan afhangt, terwijl ikzelf toch wat respect toon en gas minder. Vroeger tijdens mijn kartingperiode was dit trouwens van hetzelfde laken een broek. Ik zal het hier ook maar gewoon worden zeker. Nu ga ik hier echter ook niet de heilige uithangen.Maar ja, een beetje respect kan toch nooit kwaad.
Gisteren was inderdaad ook een pechdag voor ons. Na het uitrijden van de pits bleek in de kanaal2- bocht dat de lager van het linker achterwiel het had begeven. Nochtans waren we woensdag (een beetje reklame maken voor Andy) ook in Zolder en hadden we toen niets gemerkt aan deze lager. Het blijft een mechanische sport zeker . Na 2 uur zwoegen (de kapotte lager bleek muurvast op de as te zitten) kregen we dit dan toch gemaakt.
Toen terug op de baan bleek onze naftdop dan weer los te zitten.
Na deze weer vastgezet te hebben hebben we dan toch nog ongeveer een uurtje gereden.(toen werd er wel trouwens wel 'fair'gereden).
Eind goed, al goed en ons toch nog geamuseerd ondanks alles.
Zijt gij de Bart VDV van Extreme kart?????? Ik wist nie da gij ook racete buiten karting.
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 21:38
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Het is spijtig dat zulke dingen gebeuren, maar ik ben er van overtuigd dat er maar een kleine minderheid de 'cowboy' uithangt op het circuit...

Mss wel nuttig, dat men een soort puntensysteem hanteert dat aan de licentie gekoppeld hangt, als je een paar keer je voeten der aanveegt dat je licentie ingetrokken wordt (beetje op basis van het superbekende rijbewijs met punten dat er eigenlijk al lang zou moeten zijn, allé volgens da wet toch )
Reply With Quote
Old 09-05-2003, 22:21
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Ben niet de Bart VDV (VDB) van extreme kart, allee denk ik toch; Ken extreme kart natuurlijk wel (woon er maar 5 minuutjes af), maar zoveel ga of ging ik er niet karten. Ik heb van 1994 tot 2001 outdoor gereden (2 takt) klasse Formula A. Misschien dat je me daarvan kent???? Nu wijd ik mij dus aan de TC. Hier proberen wij(ons 'team' telt een 5 vijftal mannen) nu dus veel plezier te maken.
Oei, bijna de vrouwen in ons gezelschap vergeten .
Reply With Quote
Old 10-05-2003, 00:27
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by flugel
Het is spijtig dat zulke dingen gebeuren, maar ik ben er van overtuigd dat er maar een kleine minderheid de 'cowboy' uithangt op het circuit...

Mss wel nuttig, dat men een soort puntensysteem hanteert dat aan de licentie gekoppeld hangt, als je een paar keer je voeten der aanveegt dat je licentie ingetrokken wordt (beetje op basis van het superbekende rijbewijs met punten dat er eigenlijk al lang zou moeten zijn, allé volgens da wet toch )
Dat het een minderheid is die deze cowboypraktijken toepast, daarvan moet je niemand overtuigen. Het probleem is echter hetvolgende. Al snel gaan we de reactie krijgen : als hij dat mag, mag ik dat ook en dan is er uiteraard geen stoppen meer aan.

Welk systeem men toepast om deze cowboys te stoppen maakt niet uit. Een schorsing, een licentie met puntensysteem, een verwijzing naar de laatste plaats, aftrek van punten... er zijn mogelijkheden genoeg en voor mijn part kunnen ze niet drastisch genoeg zijn. Het probleem is echter dat de veiligheid, noch de koersdirectie van sommige cups meewillen en ik moet er geen tekening bij maken waarom..... Zelden wordt er gevolg gegeven aan de rapporten die de marshalls schrijven naar aanleiding van één of ander incident.

Een voorbeeld : in de tijd dat ik begon als marshall, niet eens ZO lang geleden kon je bijvoorbeeld bepaalde interventies (zoals bvb het bestrijden van een oliespoor dat niet overdreven in omvang was) uitvoeren in volle wedstrijd. In de sector waar het oliespoor lag werd gewoon de gele vlag gezwaaid en de marshalls konden "rustig" hun werk doen. De piloten die deze sector naderden, minderden gas, haalden niet meer in, kortom ze handelden zoals het hoort. Momenteel is het zelfs zover gekomen dat de marshalls niet meer gerust zijn bij het bestrijden van een oliespoor TIJDENS de safety-car procedure....

Dat men hier maar eens over nadenkt. Men is van mening dat er geen wedstrijd kan doorgaan als er geen wagens en piloten zijn. Wel het volgende is ook waar : ER ZAL GEEN WEDSTRIJD DOORGAAN ALS ER GEEN MARSHALLS OF ANDERE OFFICIALS AANWEZIG ZIJN.

C U
Reply With Quote
Old 10-05-2003, 01:15
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Ik moet ook nog meegeven dat er daar iemand rondreed met een zwarte Opel Astra om zijn licentie te halen,en em is er zonder probleem door! Proficiat Dieter,alias Ralff1!
Old 10-05-2003, 09:56
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by bart VDB
Ben niet de Bart VDV (VDB) van extreme kart, allee denk ik toch; Ken extreme kart natuurlijk wel (woon er maar 5 minuutjes af), maar zoveel ga of ging ik er niet karten. Ik heb van 1994 tot 2001 outdoor gereden (2 takt) klasse Formula A. Misschien dat je me daarvan kent???? Nu wijd ik mij dus aan de TC. Hier proberen wij(ons 'team' telt een 5 vijftal mannen) nu dus veel plezier te maken.
Oei, bijna de vrouwen in ons gezelschap vergeten .
Oops, 1 letterke misgelezen.
Reply With Quote
Old 10-05-2003, 10:11
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

rijden onder gele vlag is altijd iets speciaals
eens je voorbij het punt van spin één keer bent gepasseerd dan weet je hoe je er de volgende keer voorbij moet rijden, maar het is vooral de eerste keer die gevaarlijk is denk,want dan weet je nog niet waar het gevaar zich situeert! het gevaar bestaat echter dat wanneer je weet waar de gespinde/gecrashte auto staat dat je dan sneller door de bocht gaat!

gevaarlijker nog dan een gele vlag procedure is de safety car. je wordt tijdens de briefing op het hart gedrukt dat je de wagen voor je niet te ver mag laten voorop rijden. dan mag een andere wagen achter je je wel inhalen tijdens de safety car procedure! onder een safety car wordt (althans bij ons toch) soms zeer traag in tweede of zelfs eerste versnelling gereden (meestal op de plaats van het voorval), en daarna moet je werkelijk terug vol op het gas om het veld bij te houden. daardoor krijg je volgens mij zeer gevaarlijke situaties! bij een safety car procedures moet je echt zeer geconcentreerd zijn en dat is niet gemakkelijk vandaar dat het gevaarlijk kan worden. je kan vollebak aan het optrekken zijn, en na de volgende bocht of 200m verder moet je alles dichtslaan om niet tegen iemand op te vliegen.

maar het voornaamste blijft uiteraard dat je onder geel gematigd moet gaan rijden en dit is niet gemakkelijk wanneer je met iemand aan het vechten bent, want als die voor jou niet vertraagd, dan moet je al veel karakter hebben om zelf een gat te laten vallen en het gevecht eigenlijk op te geven.

vandaar nogmaals, veel respect voor de marshalls langs de baan!
het is niet gemakkelijk denk ik!
Old 10-05-2003, 10:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Dat geklooi met die safetycar is nergens voor nodig...........het kan zo simpel zijn.

Bij de nederlandse zomeravond competitie mag de maximale snelheid niet boven de 60 km uitkomen........het gemiddelde dus ook niet!!

Super makkelijk om te controleren. Lengte van de baan is bekend.....de tijd voor een rondje "60" is dan ook bekend. Dus wie sneller is dan die tijd heeft een probleem.

Ben niet voorstander van een politie-staat..........maar op het circuit komen we daar dus niet meer onder uit. Keiharde straffen en sancties toepassen.........probleem is binnen een maandje opgelost.

Wat doet het meeste pijn bij een team? GELD !!!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-05-2003, 15:19
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

[QUOTE]Originally posted by Pascal
Momenteel is het zelfs zover gekomen dat de marshalls niet meer gerust zijn bij het bestrijden van een oliespoor TIJDENS de safety-car procedure....

Idd. Denk maar aan de laatste 24 Uren van Zolder, toen die gek in zijn rode Marcos, tijdens de SC-procedure volgas inreed op de Van De Velde-BMW.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules