|
|
||||
|
||||
Nieuwe regels 2010
Ik lees net op autosport.com dat er verschillende nieuwe regels in aantocht zijn voor 2010.
Geen bandenwarmers meer, een gelimiteerd budget en geen tankstops meer in de race. Tot nu toe zijn de races dit jaar spannend, maar het is de top van de autosport en dat hoort toch geen cup-formule te zijn. Of zie ik dit te ouderwets Wat vinden mijn mede autosport-fanaten hiervan ?
|
||||
|
||||
Zonder echt een kenner te zijn, vind ik dat er hier een "safety issue" kan zijn, dus liever niet.
Is een mooie zaak. Zo kunnen ook andere partijen weer interesse krijgen in de F1 en kan het startveld aandikken. Nu zijn er wellicht ook veel meer gegadigden, maar krijgen we ze om budgettaire redenen niet meer te zien. Het zal de poort naar privateers weer groter open zetten en sommige zelfs van de ondergang redden (Williams bijv.) Buiten het volledig elimineren van het veiligheidsaspect dat toch altijd meespeelt bij dit soort acties, wordt hierdoor ook de strategie (bezine verbruik) nog belangrijker. Dus, volledig voor. |
|
||||
|
||||
Geen tankstops : Ik ben nooit echt voorstander geweest van tanken en vond het altijd al gevaarlijk. Dus als ze het afschaffen heb ik er geen probleem mee. Op voorwaarde dat ze de races niet inkorten.
En dat we kwalificaties gaan zien die ze met zo goed als lege tanks gaan afwerken. Geen bandenwarmers : Bwa, je ziet ze in geen enkele andere autosport. Enkel in F1. De piloten moeten de eerste ronde met nieuwe banden maar een beetje voorzichter zijn. Een budget cap : Ik heb gemengde gevoelens. Enerzijds ben ik niet tegen kostenbesparende maatregelen, anderzijds ben ik niet echt te vinden voor een kamioenschap met 2 reglementen. Want dat is wat het budget cap voorstel inhoud. Meer technische vrijheden voor de budget cap teams. oa geen rev limit, geen beperking op windtunneltesten of op de windtunnelschaal en onbeperkt testen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gematigd positief, huidige situatie is een doodlopende straat. Je krijgt wel weer twee kampioenen zoals vroeger met de turbomotoren en de normale motoren zoals in de jaren tachtig. Die 44 miljoen Euro gaat wel stukken hoger uitvallen, dit komt er nog bij:
Het lijkt me wel een stap in de goede richting voor het voortbestaan van de F1. Zelfs zonder fabrikanten kan de klasse op deze manier verder.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
zoals Superdiesel al zei: je ziet ze nergens anders, en in F1 heb je de beste piloten. dus ze zullen er wel mee om kunnen zeker? ik denk ook niet dat het zo veel verschil gaat maken, als je nu zelfs al tijdens de kwalificaties ziet dat ze al rijdend hun banden nog extra gaan opwarmen.
|
||||
|
||||
bij BMW hebben ze nu ook een Audi/Acura-achtige vleugel-constructie, met wat extra...
foto (F1-live.com) ik ben eens benieuwd wat de reacties hierop gaan zijn...
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
In geen andere sporttakken bandenwarmers zien? Waar hebben jullie de laatste jaren gezeten, zeg ? Als de reglementen het toestaan, doen ze het. En daarbij, als ze geen bandenwarmers mogen gebruiken, dan leggen ze gewoon de volledige wielen in een tentje verwarmd door hittekanonnen. Problem solved.
Last edited by Integra; 12-05-2009 at 14:00. |
|
||||
|
||||
Headline op CNN.com: Ferrari to boycott 2010 F1 world champs
Heet dat in mooie bewoording niet "chantage"? Ik heb er in elk geval maar één ding op te zeggen: Last edited by Nicki_Mks; 12-05-2009 at 18:30. |
|
||||
|
||||
Quote:
Een vertrek van Ferrari zou de FIA eindelijk de kans geven om de stempel van Ferrari Internal Affairs weg te poetsen. Voorspelling: een paar weken een hoop geluid in de pers en in maart 2010 staat Ferrari weer op de grid van de eerste race.
|
||||
|
||||
Ik snap niet waar men naar toe wilt bij met de formule1.
Eerst de veranderingen voor dit jaar, nu ook nog geen bandenwarmers, geen tankbeurten, medaille systemen(?), 2 regelementen (dus ook 2 kampioenen?) Als ze toch willen dat het weiniger kost en dat ze ongeveer allemaal een even snelle wagen hebben kunnen ze misschien overwegen om met getunede gp2 wagens te gaan rijden Achja, mensen wat zijn opgegroeid met de formule 1 van de jaren 80-90 zullen het ook formule 1 van nu ook maar zwak vinden tegenover toen, wat gaat dat geven voor de formule 1 wat nog moet gaan komen. Last edited by smiley; 12-05-2009 at 19:15. |
|
||||
|
||||
...Om nog maar te zwijgen van diegenen die de F1 al sinds de jaren '70 volgen...
|
|
||||
|
||||
Dat geloof ik, als ik filmpjes van die races van toen zie...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bovendien denk ik dat het, eens duidelijk is op welke basis (wel of niet meedoen aan de budget-cap) de beste resultaten haalt, de teams die het verkeerde kamp gekozen hebben snel op hun stappen zullen terugkeren zodat er uiteindelijk ondanks 2 reglementen aan 1 van die 2 voldaan zal worden: nl dat wat de beste resultaten oplevert... Zeker als het zou blijken dat je mét budget-cap en een aantal voorrechten in het reglement sneller bent dat met een ongelimiteerd budget. In het andere geval zal het uiteraard wat moeilijker liggen om ineens het budget te verhogen, dat besef ik wel. |
|
||||
|
||||
Wie zijn de klagers?
Red Bull: Stond al onbegrijpelijk te roepen in het begin van het seizoen ivm reglementsinterpretaties, maar strijden vooraan mee. Torro Rosso staat al sedert vorig jaar te koop, maar niemand wil het. Mijn belsuit: ze zoeken gewoon een reden om de F1 te verlaten en gaan het op reglementen en andere zaken stoten. Die 4 wagens zijn we sowieso kwijt. Toyota: Who the fuck are they? Storten al jaaaren miljarden in een, voor hun, bodemloze F1 put. Toyota heeft afgelopen boekjaar voor het eerst in hun geschiedenis verlies geleden en de bazen in Japan worden niet, neen, ze zijn het gewoon, bloed nerveus. Mijn besluit: zie Red Bull, willen eruit maar wellicht om andere beweegredenen. Ferrari: Het gapende Schumacher gat is zo mogelijk nog dieper dan we ooit hadden durven denken. De chaos is intern wellicht niet meer te overzien met daarbovenop de wetenschap dat de markt van luxe sportwagens nog erg donkere tijden in het verschiet heeft. Dus waar moet al het geld vandaan gaan komen om dat gapende gat weer te dichten. Mijn besluit: als zij een reden kunnen vinden om ermee te kappen, gaan ze die stok zeker niet laten liggen. Dus... 3 teams die elk zo hun redenen hebben om eruit te stappen, maar, om joske weet welk reden, niet de moed hebben om te zeggen: "'t is te duur, we moeten in de eerste plaats aan het voortbestaan van ons bedrijf denken, dus kappen we ermee." Een ander team heeft dat in een zeer recente geschiedenis wel gedaan, en misschien zullen zij het aan het eind van de rit nog het hardst glimlachen. Hun legacy die er momenteel bovenuit steekt en de kosten redelijk teruggeschroeft zonder zich belachelijk te maken in dit soort van "politieke" schermutselingen. Last edited by Guido; 12-05-2009 at 21:41. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|