Quote:
Originally Posted by Rob
ofwel juiste beoordeling van de stewards maar foutje van de baanposten??? ik blijf erbij dat het reglement hier onnodig ingewikkeld gemaakt word.
|
Dat bewuste artikel 40.13 laat volgens mij toch niet veel ruimte voor interpretatie, van een onduidelijk reglement kan je - op dat punt althans - niet spreken. Als de safety car binnenkomt op het einde van de laatste ronde, dienen de deelnemers naar de finishlijn te rijden zonder mekaar in te halen.
Wat ik dan een stuk minder duidelijk vind is het feit of de baanposten al dan niet met groene vlaggen moeten zwaaien in deze situatie, want dat kan dan weer voor verwarring zorgen en vanuit dat standpunt kan ik Schumachers' aktie wel begrijpen. Vermits er toch maar enkele honderden meters af te leggen vallen na het binnenrijden van de SC, is het misschien beter om helemaal niet met vlaggen te zwaaien.
Hoe dan ook vind ik het een vrij dwaze regel, en begrijp ik niet zo best waarom ze de SC niet gewoon tot aan de finish op de baan zouden laten.