Wat Mosley niet heeft kunnen bewerkstelligen is Todt in enkele maanden tijd gelukt: de F1 weer kijkwaardig en interessant te maken.
In plaats van vroeger in slaap te vallen bij de TV, zit ik nu op het puntje van de stoel (moet eigenlijk zetel zijn).
Voor de plaatswissels??? NEEN, want even weinig als vroeger; wel voor het extra sportieve gedeelte.
Wielen vliegen in het rond. Botsauto's in de pits.Gecodeerde radio bootschappen ("Blesse mon coeur d'une langueur monotone van Charles de Gaulle om de invasie in Normandie aan te kondigen is kinderspel hiertegen). Slaagt Schumi erin om een andere auto in de tribunes te doen belanden? Auto's ongelooflijk snel tijdens de kwalificaties, maar middelmaat tijdens de wedstrijd als ze achter een ander rijden. De hersenen worden gepeinigd om dit te kunnen verklaren. De enige plausibele uitleg welke ik tot nu toe heb is dat Uri Geller in het spel betrokken is - je weet wel de man, welke lepels kon buigen met erover te wrijven. Door zijn tussenkomst (met de hand erover wrijven ?) worden de Red Bull vleugels flexibel. Uri Geller moet zijn systeem nog wat verfijnen, want het lijkt niet te werken bij de wind turbulenties van een auto ervoor.
Verder wed ik met mijn vrouw of Vettel's onderlip na de wedstrijd nog dieper zal hangen en of zijn arrogantie nog groter zal zijn als de vorige wedstrijd.
Tijd om in slaap te vallen??? Neen, F1 is nog nooit zo spannend geweest.
|