De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 02-08-2010, 21:23
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Ja lap.. en die heb ik nog gemist ook
De herhaling is morgenavond volgens de TV-gids
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #17  
Old 02-08-2010, 21:36
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by airco View Post
Het manoeuver in kwestie had behoorlijk wat risico ... en Schumacher was per definitie toch kansloos gezien het grote snelheidsverschil tussen beiden.

Anderzijds ... Hij doet slechts 1 beweging en Rubens wil persé voor het kleinste gaatje blijven gaan.
wel, dat vond ik er ook van. Schumacher rijdt het gaatje dicht, en toch blijft Barrichello voor dat sluitende gaatje gaan. Ok, dat Schumacher dat gaatje blijft toeknijpen als Barrichello er al naast zit, is er wat over, maar Barrichello had ook langs de andere kant (en dus op de propere lijn) kunnen proberen? Als hij toch zo veel meer snelheid had? Nu neemt hij de gevaarlijkste optie, en gaat hij er nadien over klagen hoe gevaarlijk het wel was. Als je je hand in de bek van een leeuw steekt, ga je toch ook niet klagen dat hij bijt?
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 02-08-2010, 21:39
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Ja lap.. en die heb ik nog gemist ook
er is nog een geruitzending op maandag of dinsdag avond...
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #19  
Old 02-08-2010, 22:38
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Wat Mosley niet heeft kunnen bewerkstelligen is Todt in enkele maanden tijd gelukt: de F1 weer kijkwaardig en interessant te maken.
In plaats van vroeger in slaap te vallen bij de TV, zit ik nu op het puntje van de stoel (moet eigenlijk zetel zijn).
Voor de plaatswissels??? NEEN, want even weinig als vroeger; wel voor het extra sportieve gedeelte.
Wielen vliegen in het rond. Botsauto's in de pits.Gecodeerde radio bootschappen ("Blesse mon coeur d'une langueur monotone van Charles de Gaulle om de invasie in Normandie aan te kondigen is kinderspel hiertegen). Slaagt Schumi erin om een andere auto in de tribunes te doen belanden? Auto's ongelooflijk snel tijdens de kwalificaties, maar middelmaat tijdens de wedstrijd als ze achter een ander rijden. De hersenen worden gepeinigd om dit te kunnen verklaren. De enige plausibele uitleg welke ik tot nu toe heb is dat Uri Geller in het spel betrokken is - je weet wel de man, welke lepels kon buigen met erover te wrijven. Door zijn tussenkomst (met de hand erover wrijven ?) worden de Red Bull vleugels flexibel. Uri Geller moet zijn systeem nog wat verfijnen, want het lijkt niet te werken bij de wind turbulenties van een auto ervoor.
Verder wed ik met mijn vrouw of Vettel's onderlip na de wedstrijd nog dieper zal hangen en of zijn arrogantie nog groter zal zijn als de vorige wedstrijd.
Tijd om in slaap te vallen??? Neen, F1 is nog nooit zo spannend geweest.
Reply With Quote
  #20  
Old 03-08-2010, 00:26
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ik ben niet akkoord als men beweerd dat Rubens aan de andere kant maar had moeten inhalen.
Leg me dan maar eens uit hoe hij dat had moeten doen.

Schumi en Rubens komen allebei vlak achter elkaar uit de laatste bocht en rijden uiterst links van de baan. Rubens slipstreamt bij Schumi en heeft een hogere snelheid, gaat naar rechts om in te halen. Als hij aan het inhalen is, gaat diene duits ook naar rechts, en dat terwijl Rubens er al deels naast zit.
Hoe kan hij dan in godsnaam nog aan de andere kant gaan inhalen???
Alles toe gooien, met alle risico's vandien, zoals beide eraf,...
Dat Schumi zich verdedigt, tot daar aan toe, maar dit was er echt over.

Het is me al meermaals opgevallen dat op sommige cicuits inhalen bijna onmogelijk is. Begin van het seizoen was Hamilton ook stukken sneller dan Alonso, maar tijdens het inhalen gingen ze wel beide rond, ook omdat Alonso zijn plaats te hard verdedigde.
Daarom dat ik Vettel wel begreep en geen risico's nam om Alonso alsnog in te halen.

Maar door de huidige puntentelling is dit wel een zéér spannend seizoen aan het worden.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #21  
Old 03-08-2010, 07:08
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Finland
Posts: 79
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Maar door de huidige puntentelling is dit wel een zéér spannend seizoen aan het worden.
Eigenlijk, met de oude puntentelling zou de stand van zaken even krap geweest zijn, met het enige verschil dat nu de man met de meeste overwinningen de dans leidt:

1. L Hamilton - 65 punten
2. M Webber - 63
3. S Vettel - 61
4. J Button - 59
5. F Alonso - 57

De nieuwe puntentelling verandert in mijn inziens dan toch niet zo veel aan de dynamiek van het kampioenschap
Reply With Quote
  #22  
Old 03-08-2010, 16:23
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Veel ruimte had Barichello niet
Reply With Quote
  #23  
Old 03-08-2010, 16:53
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2007
Location: Stabroek (Antwerpen)
Posts: 198
Schumacher mag van geluk spreken dat de GP nog maar enkele ronden duurde of hij had de zwarte vlag te zien gekregen:

Quote:
Former F1 driver Derek Warwick says Michael Schumacher came close to being disqualified from the Hungarian Grand Prix.
Bron: Autosport.com

Last edited by Volano; 03-08-2010 at 16:53.
Reply With Quote
  #24  
Old 03-08-2010, 21:00
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally Posted by Avalon View Post
Eigenlijk, met de oude puntentelling zou de stand van zaken even krap geweest zijn, met het enige verschil dat nu de man met de meeste overwinningen de dans leidt:

1. L Hamilton - 65 punten
2. M Webber - 63
3. S Vettel - 61
4. J Button - 59
5. F Alonso - 57

De nieuwe puntentelling verandert in mijn inziens dan toch niet zo veel aan de dynamiek van het kampioenschap
Op de BBC hebben ze een opmerking gemaakt over de puntentelling. Ze zouden graag hebben dat er ook punten worden gegeven voor de snelste ronde.
En waarom niet ineens ook punten voor het rijden in leidende positie en voor de piloot die de meeste rondes in een race weet te leiden? Zo'n beetje als het NASCAR systeem dus.
En waarom niet extremer gaan? Ook punten geven per ingehaalde wagen. Dan zou Kobayashi wat meer punten hebben. En misschien zouden de topteams dan eens durven om achteraan te starten en dan het hele veld in te gaan halen.
Natuurlijk met de aerodynamische grip dan gaan verminderen. Dat is wellicht ook de reden dat Vettel nooit dicht bij Alonso kon rijden zonder dat zijn wagen begon te slingeren bij het remmen en draaien.
__________________
Reply With Quote
  #25  
Old 03-08-2010, 21:18
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Misschien zie ik alles veel te simpel, maar ik begrijp al dat gedoe met de safety car en wanneer deze op de piste komt, niet.
Formule 1 heeft reeds zo vele idëeen (ik heb "den dikken" niet bij mij; ik weet niet zeker of het juist geschreven is) gejat van Nascar. Waarom dan ook niet consequent zijn?
Probleem op de piste? "yellow flag" zoals bij Nascar. Iedere piloot wordt via de boordradio verwittigd (mag ook via een lampje dat aanfloept; dit is echter niet gunstig voor Vettel, want hij ziet ook niet wanneer de lichten uitgaan bij de Safety Car)). Er mag niet meer voorbijgestoken worden en de snelheid moet naar beneden (bijvoorbeeld deze verplicht in de pits). Men mag niet in de pits. De safety car plaatst zich voor de leider. Iedereen krijgt een berichtje via de boordradio dat hij mag aanschuiven tot bij de auto voor hem. Volgende ronde zijn de pits vrij. De Startcar verwittigd via boordradio één ronde op voorhand wanneer hij in de pits gaat.
Voordeel: action in de pits; de auto's terug dicht bij elkaar bij de herstart.
Nadeel: het idee komt niet van de mensen met de blazer; dus maakt het geen kans.
Reply With Quote
  #26  
Old 03-08-2010, 21:43
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Dat gebeurd toch al? enkel de pitlane blijft open.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #27  
Old 04-08-2010, 08:32
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Probleem op de piste? "yellow flag" zoals bij Nascar. Iedere piloot wordt via de boordradio verwittigd (mag ook via een lampje dat aanfloept; dit is echter niet gunstig voor Vettel, want hij ziet ook niet wanneer de lichten uitgaan bij de Safety Car)). Er mag niet meer voorbijgestoken worden en de snelheid moet naar beneden (bijvoorbeeld deze verplicht in de pits). Men mag niet in de pits. De safety car plaatst zich voor de leider. Iedereen krijgt een berichtje via de boordradio dat hij mag aanschuiven tot bij de auto voor hem. Volgende ronde zijn de pits vrij. De Startcar verwittigd via boordradio één ronde op voorhand wanneer hij in de pits gaat.
Voordeel: action in de pits; de auto's terug dicht bij elkaar bij de herstart.
Nadeel: het idee komt niet van de mensen met de blazer; dus maakt het geen kans.
Een klein, maar belangrijk verschil, in NASCAR heeft elke auto z'n eigen pits.... in de F1 deel je die met je teamgenoot en is de 2e auto van het team (op de baan) altijd het spreekwoordelijke haasje....
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #28  
Old 04-08-2010, 08:49
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Dat is een duidelijke uitleg. Zijn er dan maar 13 boxes? Dat is mij nog nooit opgevallen. Ik dacht dat iedere auto een eigen box had.
Heb ik het verkeerd voor dat tijdens de Safety Car twee auto's van hetzelfde team direct na elkaar binnenkwamen ?
Reply With Quote
  #29  
Old 04-08-2010, 09:04
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Dat is een duidelijke uitleg. Zijn er dan maar 13 boxes? Dat is mij nog nooit opgevallen. Ik dacht dat iedere auto een eigen box had.
Heb ik het verkeerd voor dat tijdens de Safety Car twee auto's van hetzelfde team direct na elkaar binnenkwamen ?
Ze kwamen wel tegelijk binnen, maar als je pech had kon je achter je teammaat gaan staan wachten en verloor je dus veel plekken
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #30  
Old 04-08-2010, 09:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Dat is een duidelijke uitleg. Zijn er dan maar 13 boxes? Dat is mij nog nooit opgevallen. Ik dacht dat iedere auto een eigen box had.
Meestal staan er 2 auto's in 1 (grote) box ofwel heeft elke auto zijn eigen (kleine) box zoals in Hongarije. In elk geval is er ter hoogte van die box(en) maar plaats voor 1 wagen in de dwarsrichting, om banden te wisselen. Er zijn dus wel 26 boxen in Hongarije, maar slechts 13 plaatsen om banden te wisselen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.