De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 08-04-2007, 20:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Honda in zware problemen? Ross Brawn de reddende engel?

Quote:
Exclusive: Honda in talks with Ross Brawn

Honda Racing boss Nick Fry is in talks with Ross Brawn in a bid to convince Ferrari's former technical director to join the Japanese manufacturer, autosport.com can reveal.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/57949
Uiteraard van alle kanten een ontkenning dat men wel in gesprek is. Standaard reactie zowat. Buiten een opmerkelijke livery is het niet veel soeps dit jaar. SA zijn de helden van Japan, klein duimpje die de reuzen van Honda en Toyota in een lastig parket brengt.

Bijzonder pijnlijk voor Honda, zonder Honda-centjes had SA nooit bestaan. Het dumpen van Sato gaf destijds zoveel negatieve reacties in Japan dat Honda wijselijk besloot om een "verkapt" B-team op te zetten om Sato toch aan een stuurtje te helpen.

Honda 2007? BARSlecht Volgens de specialisten maken ze fundamentele fouten, zowat dezelfde fouten als Toyota. Welke? De pijn schijnt hem vooral te liggen in de management-structuur. Teveel "japanese corporate-thinking". Bijzonder geschikt om de Europeanen en Amerikanen en lesje te leren qua autoverkoop. Echter voor een F1-renstal heb je nog steeds iets van een garagistes-mentaliteit nodig.

Mocht dat idd het werkelijke probleem zijn dan is Ross Brawn wellicht de juiste figuur om Honda op het juiste pad te zetten. Echt resultaat kun je dan pas verwachten in 2010/2011. F1? Dan heb je een lange adem nodig
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 08-04-2007 at 21:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2007, 22:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Echter voor een F1-renstal heb je nog steeds iets van een garagistes-mentaliteit nodig.


Kijk maar eens naar Todt of Dennis... garagisten mentaliteit? Ben toch al in enkele garages gepasseerd in mijn leven.

Ben dit jaar wééral voor de verkeerde beginnen supporteren...
Reply With Quote
  #3  
Old 11-04-2007, 15:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post

Ben dit jaar wééral voor de verkeerde beginnen supporteren...
Staat de Honda van je op 2de-hands.be?

Quote:
Honda Racing have ruled out any possibility of writing off the 2007 season so they can focus all their efforts on producing a more competitive car for next year.

That is the claim of head of race engineering Jacky Eeckelaert, who thinks it is vital that the Japanese manufacturer do all they can to make improvements with their current contender.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/57988
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-04-2007, 15:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Staat de Honda van je op 2de-hands.be?
Neen hoor. Een dagdagelijkse Honda kan nog altijd vlekkeloos iedere vergelijking met de concurrentie doorstaan. Alleen jammer dat het op de piste niet het geval is.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-04-2007, 12:22
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Het management van Honda in de fout , nee toch, dan halen we gewoon een of andere dwaze verklaring uit de schuif

Lees hier maar http://www.sportwereld.be/Article/De...cleID=3A1B1R13
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2007, 20:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by jan View Post
Het management van Honda in de fout , nee toch, dan halen we gewoon een of andere dwaze verklaring uit de schuif

Lees hier maar http://www.sportwereld.be/Article/De...cleID=3A1B1R13
Er liggen nog meer dwaze dingen in diezelfde schuif:

Quote:
Honda try bizarre nose wing solution

Honda Racing are considering a radical nose wing solution in their bid to try and sort out the handling problems with their RA107.



foto + tekst: http://www.autosport.com/news/report.php/id/58478
Honda is niet de enigste die het zoekt in de voorvleugel, McLaren heeft enige dagen ook een vreselijk lelijk ding getest. Bovenste laag van de voorvleugel liep door boven de neuskegel!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-05-2007, 21:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Bovenste laag van de voorvleugel liep door boven de neuskegel!
Da's niet nieuw eh!

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2007, 21:15
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Haha, dat rondrijdend dienblad, zelden zo verbaasd gekeken toen ik die voor het eerst op foto zag
Reply With Quote
  #9  
Old 03-05-2007, 21:44
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Haha, dat rondrijdend dienblad, zelden zo verbaasd gekeken toen ik die voor het eerst op foto zag
Het gaat hier om de March 771 van de betreurde Ronnie Peterson.
Dat dienblad zag er inderdaad niet uit ; maar het was in die tijd, 1971, wel superrevolutionair en vooruitstrevend!

Mijn punt : laat die ingenieurs maar experimenteren. De huidige F1-wagens lijken allemaal wel broertjes van elkaar; een nieuw verfrissend idee kan nooit kwaad.

Last edited by Baron; 03-05-2007 at 21:49.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2007, 21:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Eigenlijk hoeft het niet te verbazen dat de Honda het zo slecht doet. Het zijn wellicht voor een groot deel nog altijd dezelfden als in de tijd van BAR en die hebben ook nooit potten gebroken. Als je na 2 jaar nog steeds niet begrijpt waar je mee bezig, kan je misschien beter naar de avondvergadering van de modelbouw komen en schaalmodelletjes beginnen plakken.

Mijn advies voor Honda? Verkoop heel de ex-BAR zwik in de UK en integreer volledig met Aguri. Volledig met Japanse ingenieurs enz. Het zal dan wel marcheren. Al zou je nog de beste motor van heel het pak hebben, als de chassis gasten geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, kom je nergens.

Het ziet er echter niet goed. 2007 is een verloren jaar.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2007, 21:23
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
als het nog altijd dezelfden zijn als van bij BAR, zijn het ook nog altijd dezelfden die 2-3 jaar geleden voor de tweede plaats in het kampioenschap gingen...
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2007, 21:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post

Mijn advies voor Honda? Verkoop heel de ex-BAR zwik in de UK en integreer volledig met Aguri. Volledig met Japanse ingenieurs enz. Het zal dan wel marcheren.
Super Aguri is eigenlijk voor een groot gedeelte een voortzetting van het oude Arrows
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-05-2007, 21:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
geen van beide goed dus. Ik heb even naar de testtijden van in Spanje gekeken, eerder deze maand. Niet veel verbetering precies, ondanks dat ze op de laatste dag 80 ronden reden...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.