![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Het venijn van de race komt nu pas:
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Belachelijk... Ik bedoel, normaal zou ik hier 100% achter staan. Het is alleen dat een bepaald ander team dit een vijftal jaar lang elke week gedaan heeft, zonder één officieel woord van commentaar te krijgen...
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
wel nu lach je er toch even mee hoop ik ... Dat team heeft in Oostenrijk alle zonden van Satan over zich gekregen. Een serieuze berisping van de FIA + serieuze boete Terwijl ze net hetzelfde deden als McLaren vandaag (enkel iets opener/opvallender) Ik heb altijd beweerd dat het verbod op teamorders de grootste vergissing is die de FIA (onder druk van het publiek) ooit ingevoerd heeft. Ofwel laat die FIA hier merken dat het hun menens is met het verbod op team-orders ... en volgt er dus een straf voor McLaren. Ofwel doet de FIA niets ... en kunnen we het stomste regeltje uit het reglement schrappen
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan er gif op innemen dat na Oostenrijk Ferrari identieke dingen gedaan heeft als Mclaren nu. Sterker nog, het was bij contract allemaal geregeld. Toch vreemd dat er daar nooit wat tegen begonnen is... |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Deze regel is totaal niet te controleren en daarom zinloos. De FIA heeft desondanks besloten om deze regel toch door te drukken ... tot zover ... Als er dan bij toeval toch gevallen van team orders bekend raken ... en de teambaas geeft het zelfs toe (al is het met wat verbloemde bewoordingen) ... dan moet hier ook tegen opgetreden worden. Anders kunnen we de regel even goed in de prullenmand gooien. Quote:
Nogmaals ... Wat mij betreft moest al deze onzin niet. De FIA heeft onder druk van de fans ervoor gekozen om dit wel te doen. Wel dan moet er nu opgetreden worden ... anders is de sporting code NIETS meer waard.
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
Op dat moment waren team-orders nog niet strafbaar.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Het is zoals Astra-fan het zegt ... team-orders waren toen niet verboden. De FIA heeft zich toen voor de kar van het publiek laten spannen en heeft stok gezocht en gevonden om op Ferrari te slagen. Berisping en Boete waren het gevolg. Meer konden ze Ferrari niet aanwrijven. In die periode is er ook op een stuntelige manier een verbod op teamorders ineengeknutselt ... de resultaten hiervan merken we vandaag ![]()
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
McLaren wordt dan toch niet gestraft!
Kort ervoor had Ecclestone nog gedreigt met een eventuele uitsluiting voor McLaren, dat had er wel zwaar over geweest. Een terechte beslissing volgens mij. Natuurlijk is er gevraagd voorzichtig te rijden, ze waren dan ook in Monaco aan't rijden. En Hamilton heeft echt wel zijn best gedaan het gaatje te dichten, en dat is hem ook bijna gelukt, maar de laatste 10 ronden moest hij toch weer een gaatje laten vallen, en dat lag volgens mij eerder aan de toestand van zijn banden, zoals Jeffrey ook al had opgemerkt.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#11
|
||||
|
||||
Team Orders McLaren
Misschien bestaat er hier al een hele discussie over, maar ik ontdekte toch net een krasse uitspraak van Ron Dennis over het monaco-débacle waar Hamilton braafjes op P2 moest blijven.
Quote:
Wat is het verschil met teamorders ? De racestrategie bepaalde reeds op voorhand dat Alonso op P1 zou uitkomen. Dat lijkt me toch duidelijk dat McLaren de kaart van Alonso trok en Hamilton meedeelde dat hij braafjes op P2 moest blijven omdat hij later/vroeger moest pitten. Je hebt teamorders van het kaliber van het Austriagate-schandaal, maar dit kwalificeert zich toch ook ergens daaronder, niet dan ? Natuurlijk is het ook redelijk logisch dat zulke zaken in elk team gebeuren, bij Spyker godbetert zal men ook sneller de kaart van Sutil gaan trekken dan die van Albers, maar met een goede strategie had Hamilton best wel eens voor Alonso kunnen uitkomen na de pitstops. Benieuwd welke kaart Dennis vandaag in Canada trekt, Hamilton of Alonso ? Want wat zou de strategie nu weer eens kunnen bepalen ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#12
|
||||
|
||||
Zo'n quotes waarbij één zinnetje uit een interview gehaald wordt, zijn altijd gevaarlijk. (Maar tegenwoordig doet de media niets anders meer.)
Als je enkel dit zinnetje leest, lijken het inderdaad team orders in het voordeel van Alonso. Dennis heeft echter ook uitgelegd dat zijn piloten op een verschillende pitstrategie stonden: 2 stops voor Alonso, 2 stops voor Hamilton maar met voldoende brandstof om over te schakelen op 1 stop bij safetycar. De strategie voor Alonso is de snelste indien er geen safetycars op de baan komen. Als er wel safetycars zijn, dan is Hamilton in het voordeel. Er zijn geen safetcars geweest, en bijgevolg heeft Alonso gewonnen. Het had net zo goed omgekeerd kunnen zijn als er iemand gecrashd was. De strategie heeft dus inderdaad de uitkomst bepaald, maar dat is toch altijd zo? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|