De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-09-2008, 23:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Circuit Zolder presents: Windmolens!

Soms lees je van die stukjes op het net en denk je: pfffffffff, volgens mij heb ik wat gemist! Op sportwereld.be is de volgende parel te lezen. Zowel redacteur als geinterviewde verzorgen weer enige parels.

Tijd voor een ouderwets azijnstukje

De bron: http://www.sportwereld.be/Article/De...leID=LB1VPE9I#

Kijkt u eens naar de foto's bij dit artikel Ik kom geen auto tegen!

Quote:
Neen, om de eenvoudige reden dat autosport in Vlaanderen niet bestaat. Autosport staat niet op de lijst van het Vlaamse ministerie van Sport als één van de erkende sporten die in aanmerking komen voor subsidies. Of anders gezegd: Formule 1, de meest bekeken sport ter wereld, wordt in Vlaanderen politiek niet beschouwd als topsport. Dus, neen, via de autosport geen centen voor ons
Sorry Roger, ben niet akkoord. Ok, je hebt de putten van Jantje misschien aardig gedicht maar een van je meeste belangrijke taken is lobbyen! Jij moet de politiek op je hand krijgen. Lukt jouw het niet dan moet je iemand vinden die dat wel kan voor CZ. Klagen in het openbaar werkt niet. Ik, als azijnpisser, kom daar wel mee weg.........mensen in functie? Altijd positief blijven!

Quote:
Kan u als uitbater van het enige autosportcircuit van Vlaanderen niet aankloppen bij minister Anciaux om dat te veranderen?
Beste verslaggever,

En Maasmechelen dan? Ik zwijg nog over Glosso en Warneton (is dat nu vlaams of waals?)

Quote:
Maar wat zien we? De nationale RACB zet zich in voor veertig procent van zijn klanten, het deel van het land waar autosport wel erkend wordt, en de andere zestig procent mogen enkel geld in het laatje brengen.'
Zo maak je geen Les amis van la RACB (of je het ook correct schrijft in het frans-waals ) Nooit klagen in het openbaar

Quote:
De vzw Terlamen (dat Circuit Zolder uitbaat, red.) stelt 28 mensen voltijds te werk. De helft van hen staan in voor het onderhoud van de omloop. De andere helft, het administratieve gedeelte, bestaat voor de helft uit mensen met een ondersteunende rol. Dus je zit letterlijk met een handvol mensen voor het dagelijks runnen van de infrastructuur, het op poten zetten van onze vier organisaties, en het opleveren van het circuit en bijhorende diensten als we de infrastructuur verhuren aan een externe promotor

Dat zijn nauwelijks minder mensen dan in de dagen dat CZ alles zelf deed! In de afgelopen jaren heeft CZ alles ge-outsourced. Geen verkeerde zet op het eerste gezicht.........maar wat doen al die mensen nu? Simpele boerenlul als ik ben zeg dan: "Daar kan nog veel harder gesaneerd worden !"

Quote:
Toch komen er binnenkort ingrijpende veranderingen.

'Ik geloof in duurzaam ondernemen. Dat bestaat uit een goed bedrijfsplan en een goed maatschappelijk plan. Zeker op ecologisch vlak willen we een voortrekkersrol spelen. Nu gebruiken we al enkel groene energie, maar Circuit Zolder moet een CO-positieve locatie worden. Voor een autosportcircuit zou zoiets uniek ter wereld zijn. Daarom willen we drie windturbines plaatsen die 3.000 tot 5.000 gezinnen van stroom kunnen voorzien.
Nobel streven en niks mis mee! Echter, ik geloof er niet in Op het ene vlak wil men zich focussen op core-business. Gewoon baantje verhuren en voor de rest niks. Maar noem het woord groen en CZ gaat opeens energie-producent worden! Beetje tegenstrijdig Compenseer dan je uitstoot in een bestaand project. Redelijk safe te noemen en met weinig risico's voor de participant.

Maar als we 3 windmolens krijgen op CZ dan ga ik klagen over het monotone geluid van deze krengen. Zoef, zoef, zoef...........het werkt op mijn zenuwen dat geluid!

Let wel, de bewoners rondom CZ gaan erover klagen. Mark my words

Nee, geen al te best stukje van Roger. Er staan dingetjes in die wellicht zo zijn (weet het wel zeker ) maar dan hoef ik dat nog niet lezen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 23:30
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Let wel, de bewoners rondom CZ gaan erover klagen. Mark my words

Nee, geen al te best stukje van Roger. Er staan dingetjes in die wellicht zo zijn (weet het wel zeker ) maar dan hoef ik dat nog niet lezen.
Als die molens er ooit komen zullen ze toch wel slim genoeg zijn om ze in het industrieterrein aan de overkant van het Albertkanaal te plaatsen? Windmolens in het midden van een villapark: dat zullen ze nog moeilijker verkocht krijgen aan de Vlaamse Gemeenschap dan subsidies voor het circuit.
Old 01-09-2008, 23:52
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Quote:
Zeker op ecologisch vlak willen we een voortrekkersrol spelen. Nu gebruiken we al enkel groene energie, maar Circuit Zolder moet een CO-positieve locatie worden.
Het toeleveren van ENKEL groene energie is in België voorlopig een utopie.
Je betaalt er enkel voor. Op dit moment ligt nergens een kabel van producent naar afnemer. Je kan dit dus enkel en alleen verwezenlijken door autoproductie (what's in a name ?) of in dit geval windmolens.
De zogenaamde "groene stroom" die sommige leveranciers verkopen, is dezelfde stroom uit dezelfde kabel als u en ik ... alleen veel duurder !
Reply With Quote
Old 02-09-2008, 21:26
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Met de instelling en het budget van een caféploeg win je nu eenmaal niet de Champions League.
Maar dan moet je ook niet komen zeuren dat je "gediscrimineerd" wordt.
Old 03-09-2008, 20:11
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Laat die windmolens maar komen! Dan staan er weer 3 versnellingsbakken meer in de orderboek op m'n werk.
Old 03-09-2008, 21:12
alfa155's Avatar
alfa155 alfa155 is offline
De Paddock Rookie

Maar die dimgen zijn toch peper duur.
Reply With Quote
Old 04-09-2008, 17:19
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by alfa155 View Post
Maar die dimgen zijn toch peper duur.
Ze zijn zeker niet goedkoop, maar ze brengen wel dagelijks geld op én hebben een heel lange levensduur en vragen weinig onderhoud.
Old 04-09-2008, 20:48
alfa155's Avatar
alfa155 alfa155 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Ze zijn zeker niet goedkoop, maar ze brengen wel dagelijks geld op én hebben een heel lange levensduur en vragen weinig onderhoud.
Dat zal wel jaren duren vooralleer het begint te renderen of niet soms,
Reply With Quote
Old 04-09-2008, 21:19
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by alfa155 View Post
Dat zal wel jaren duren vooralleer het begint te renderen of niet soms,
subsidies, denk ik wel dat het vrij snel kan renderen, aan het kanaal is het wel meestal winderig

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules