|
|
||||
|
||||
Ik geloof dat dat een hulpmiddel was bij het parkeren. Als je tegen zo'n curbfeelers komt beginnen die te trillen en dat maakt lawaai. Zoals je bij deze Mercury ziet staan de ramen nogal hoog gepositioneerd, dus als je parkeert zie je de stoep niet meer. Dan kan je parkeren op het gehoord afgaand door de curbfeelers
Last edited by Gèrre; 18-01-2009 at 17:15. |
|
|||
|
|||
Eigenlijk best wel jammer.
anderzijds vind ik het zwart er lijk te veel opliggen. je ziet een boord aan de deuren. had je niet beter eerst zwart gespoten en dan wit ? ( wss weer een domme opmerking) groeten djoene
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, altijd eerst de lichte kleuren spuiten, daarna de donkere kleuren.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Zonet even in de bak gekeken. (toepasselijk he: de flik in den bak, hahahah) Okey serieus nu... De verf is al helemaal weg. Dus nog een uurtje laten zitten en dan afwassen, afspoelen, drogen... Ook de chroom is al verdwenen... Ik zie weer licht !! Ah neen, das de bureaulamp die naar beneden kwam...
|
||||
|
||||
Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder and I am happy !! De spuitwerken verlopen uitstekend. Ook de ramen kregen hun passend grijze en witte kleurtje. Morgen haal ik de tape van de deuren af en zondag mogen de deuren hun laklaag krijgen. Foto's volgen zo gauw als mogelijk...
|
||||
|
||||
Nu dan de foto-update van de gedane werken...
Eerst en vooral moest ik nog hier en daar met putty wat herstellen na het remoliebadje. Maar dat was niet zoveel werk en terwijl alles uitharde en klaargezet was om gespoten te worden, werden de ramen bekeken. Aangezien die voorzien waren van open ramen aan de deuren, moesten dus ramen bijgemaakt worden. Eerst werden de reststukken zorgvuldig van het voor en achterraam gescheiden. De zijramen werden met speciale Everclear windshield system gemaakt. Nu nog de juiste delen in het juiste kleur spuiten: vooraan witte primer en de rest grijze primer. Resultaat: Even dryfitten om te kijken of alles ok is: Enkele dagen later werden dan de deuren in witte primer gezet: En donderdag, vrijdag en vandaag werden de laagjes zwart op de body gespoten. Dit mag uitharden tot dinsdag of woensdag. Ik deed wat langer dan voorzien over deze lagen en ik wil dat het echt voldoende uitgehard is. Dan kan ik alles goed afplakken en de deuren hun witte laagjes voorzien. De witte lijnen die je ziet, zijn er niet. De flash zorgt hier dus voor... Morgen plaats ik wat beelden van buiten (als het niet regent...) Next up: decals maken en de onderdelen die ik mis opzoeken (zie HIER) Grtzzz
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 24-01-2009 at 18:36. |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit. Toch nog 1 vraagje, waarom heb je niet eerst de deuren wit gespoten, afgeplakt en daarna het zwart gespoten? Nu heb je de deuren afgeplakt (over de primer neem ik aan), daarna zwart gespoten. Vervolgens ga je weer afplakken om de deuren wit te spuiten. Op die manier moet je dus 2 keer afplakken in plaats van maar 1 keer... of mis ik iets?
|
||||
|
||||
Quote:
Let wel: omgekeerd is mogelijk, doch veel moeilijker door het probleem van doorschijning, omdat de lichtere tinten per definitie minder dekkend zijn.
|
||||
|
||||
Ik wou geen risico nemen na de misser vorige week. Ik kan dus niet anders dan tweemaal afplakken. Als ik weer eerst het wit had gedaan (en niet had afgeplakt), dan zat ik weer met het probleem van de lakreacties. Dus dit was onmogelijk. Ik kon wel eerst het wit spuiten EN afplakken. Dat ging op hetzelfde neerkomen als nu, want nu moet ik ook tweemaal afplakken.
Overigens ga ik geen last hebben van doorschijning he. De deuren kregen witte primer erover en werden afgeplakt. Geen zwart dus op de deuren. Deze keer dus goed nagedacht over mijn stapjes: 1/ Doorzichtige hechtprimer 2/ Grijze primer voor heel de wagen 3/ Witte primer ter hoogte van de deuren zonder afplakken 4/ Witte deuren afplakken en zwarte lak erop (uiteindelijk 8 laagjes) 5/ Het zwart afdekken en nu de witte lak op de deuren Opmerkingen: * Stap 2 en 3 konden ook omgekeerd, maar het grijs is heel licht van kleur zoals je op de pics kunt zien. * Stap 4 en 5 kunnen ook omgekeerd maar ook hier moest ik tweemaal afplakken omdat de zwarte verf anders gaat reageren op de witte zoals ik dus eerst voorhad. Uit deze reacties lijdt ik dus af dat mijn misser eigenlijk niet zo dom was. Alleen had ik niet gezien dat het zwart en het wit uit een andere samenstelling was waardoor het zwarte op het witte heeft gereageerd. Wit was Acrylic, zwart iets anders... Grtzzz
|
||||
|
||||
Quote:
Oeioeioei, meester, 2 fouten in een woord van 5 letters... Als je leerlingen dit zien... |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had wel een vraagje Loeten. Het Everclear windshield system, heb je dat via E-bay of vind je dat hier ergens in een winkel?
|
||||
|
||||
Quote:
Ah nu weet ik dat tenminste één iemand mijn teksten leest want ik had mijn twijfels nadat ik opnieuw moest uitleggen waarom ik de spuitwerken op deze manier moest oplossen... Quote:
(en nu effe de tekst herlezen op fauten, oei, fouten) Goedgekeurd
|
||||
|
||||
Dit is dan de tussenstand zonder het afgeplakte gedeelte, netjes in het daglicht. Misschien dat ik vanavond een een dryfitje doe met meerdere onderdelen. Eens zien of ie er al wat begint op te lijken. Ik zie wel...
Grtzzz
|
||||
|
||||
@ loeten
deze ga ik echt wel volgen . Keep up the good work
The Only Way Is Sideways Last edited by daelko; 25-01-2009 at 12:24. |
|
||||
|
||||
Quote:
Hij kan toch echt niet wachten hé, ongeduldig manneke.
Rate This Thread | |
|
|