![]() |
|
|
||||
|
||||
Per radio veronderstel ik. Op TV verschijnt dan een paneel met "pitlane open".
|
|
|||
|
|||
Volgens de vrt kommentatoren zou deze informatie op het stuurwiel komen.Ook als de gedubbelde wagens de sc mogen voorbij steken word op het stuurwiel aangegeven.
|
|
||||
|
||||
miljaar, ik had gekozen om de CCWS wedstrijd in Portland op te nemen, en met de digicorder kan beide dus niet
blijkbaar een leuke wedstrijd gemist ![]()
|
||||
|
||||
ik heb de race ook gemist, had nogthans de video ingesteld ma die heeft soms zijn kuren. Zoals nu, eindelijk een interessante race en dan dit
![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb de GP opgenomen, maar nog niet de kans gehad om het te bekijken
|
|
||||
|
||||
Quote:
In Spa hebben ze op twee (soms 3) plaatsen een SC en MC staan, omdat het circuit zo lang is. In Montreal niet, en dan duurt het even voor zo'n AMG break ter plekke is hoor. Met de crash van Danielsson vorig jaar in Spa was het extractieteam aanwezig nog voor de medical car én nog voor de safety car op de baan kwam. Fouten maken kan iedereen wel eens. Het zou natuurlijk niet mogen. Ik verbaasde me er ook over dat Hartstein er zo lang over deed om ter plekke te geraken. |
|
||||
|
||||
Video Kubica van iemand uit de tribune
http://www.youtube.com/watch?v=dWZ7iKXfLXs HALLUCINANT - van deze video krijg je gewoon kippevel......
|
|||
|
|||
Op die video is te zien dat bijna onmiddelijk een auto tegen de richting in richting Kubica rijd, zitten hier geen dokters in dan?
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik vond die uitleg eerlijk gezegd op niet veel slaan. ![]()
|
|||
|
|||
Normaal staan er rondom het circuit meerdere Medical Cars gestationeerd. Het juiste aantal en de posities worden bepaald in functie van de lengte van het circuit en de vermoedelijke risicoplaatsen en dit in overleg met de Medical Director van de betreffende race serie. Deze hebben als taak zo snel mogelijk een arts naar de plaats van het ongeval te krijgen (in Zolder wordt altijd gewerkt met een team van een arts + een verpleegkundige zoals op de MUG ook gebruikelijk is).
Daarnaast heb je een of meerdere extractie teams waar normaal ook een arts in zit. Deze hebben als taak een piloot te bevrijden uit een wrak zonder dat er bijkomende letsels veroorzaakt worden (KED systeem). Bij sommige series (F1 en ook ChampCars) is er nog een specifiek interventievoertuig (de AMG break bij de F1) die de Medical Director (Hartstein in de F1) ter plaatse brengt. Wie in welke volgorde ter plaatse komt hangt voornamelijk af van de plaats waar een crash gebeurt. Bij een crash zoals die van Kubica is het onmiddellijk duidelijk dat de piloot levensgevaarlijk gewond kan zijn en worden meerdere voertuigen tegelijk uitgestuurd. Als die crash recht voor de neus van een Medical Car gebeurt is die binnen seconden ter plaatse. De wagen van de Medical Director staat altijd einde pitlane dus als een crash in een van de laatste bochten voor de rechte lijn gebeurt kan het zijn dat die bijna een volledige ronde moet afleggen om ter plaatse te komen. Security Cars hebben normaal geen arts aan boord, soms wel een verpleegkundige.
|
||||
|
||||
Bizar. Niet alleen de TV-beelden, maar ook de homevideo's van de crash zijn door FOM van het internet verwijderd. Heeft Bernie dan niet enkel de copyright op zijn beelden, maar ook op de crash zelf?
|
|
||||
|
||||
der staat op u ticketje normaal gezien een lijntje dat ge geen beeldmateriaal moogt verspreiden
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|