De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-06-2007, 07:02
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Uitzonderlijk had men het bij RTL deze keer blijkbaar bij het rechte eind en waren de commentaren op de andere zenders dus minder betrouwbaar: Kubica zou zo goed als 'ongedeerd' uit zijn spectaculaire crash gekomen zijn .
De Pool zou zelfs eerstdaags het ziekenhuis mogen verlaten, met enkel wat kneuzingen als letsel...
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 08:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat is echt wel een klein wonder hoor. Toen ik de crash zag moest ik meteen denken aan die van Senna in 1994. Bijna identieke impact en bijna identieke situatie na de crash : een armzalig stukje monocoque met daarin een levenloos lichaam. Ik geef toe dat ik het ergste vreesde. Er spookte allerlei dingen in mijn hoofd, maar vooral de statistische wet die zegt dat er om de 12 à 13 jaar een dodelijk ongeval gebeurt in de F1 deed me huiveren. (1958: Hawthorn, 1970: Rindt; 1982: Villeneuve; 1994: Senna). Gelukkig loopt het allemaal niet zo dramatisch als ik gevreesd had en misschien zijn de wagens nu eindelijk zodanig goed gebouwd dat zo'n crash niet dodelijk hoeft te zijn. Laat het ons hopen.

Voor de rest een zeer verwarrende koers gezien die wel erg spannend was in zijn geheel, maar uiteindelijk is Hamilton nooit bedreigd geweest en heeft hij liefst 4 keer de anderen het nakijken gegeven.

De Ferrari's waren redelijk onzichtbaar, en wat er met Alonso scheelde weet ik niet, maar ik denk dat ik hem in zijn ganse carrière samen nog nooit zoveel fouten zien maken heb als in 1 koers gisteren. In elk geval denk ik wel dat hij een technisch probleem had toen Sato hem voorbij ging, wat niets afdoet aan de puike prestatie van Sato hoor.

Op naar de volgende GP dan maar, eens kijken of de kaarten nu werkelijk zo geschud zijn zoals het eruit zag gisteren, of dat de gevestigde waarden maar één keer overhoop geschud werden...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 08:58
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
(1958: Hawthorn, 1970: Rindt; 1982: Villeneuve; 1994: Senna).
...Ratzenberger.
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 09:00
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Savi View Post
...Ratzenberger.
Uiteraard, maar dit was natuurlijk maar indicatief: de lijst met verongelukte piloten in de F1 is (jammer genoeg) oneindig veel langer...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 09:07
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Wat ik vreemd vind is dat Fisico en Massa uit wedstrijd genomen worden omdat ze pitlane uitrijden terwijl dit niet mocht . Terechte beslissing . Maar Alonso rijdt enkele ronden daarvoor de pitlane binnen wanneer dit niet mocht onder SC en hij wordt hierdoor bestraft met een stop en go .

Of heb ik het mis ?
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 09:51
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by German-Power View Post
Wat ik vreemd vind is dat Fisico en Massa uit wedstrijd genomen worden omdat ze pitlane uitrijden terwijl dit niet mocht . Terechte beslissing . Maar Alonso rijdt enkele ronden daarvoor de pitlane binnen wanneer dit niet mocht onder SC en hij wordt hierdoor bestraft met een stop en go .

Of heb ik het mis ?
Je hebt het niet mis, maar je stelt de dingen te eenvoudig voor. Fisichella en Massa hebben een rood licht genegeerd en werden uit koers gezet. Alonso (en ook Rosberg trouwens) zijn de pitlane ingegaan vooraleer de melding "pitlane open" er gekomen is. Daar hebben ze om te beginnen al geen rood licht moeten voor negeren. Verder is het ook zo dat de SC er gekomen is precies op het moment dat deze 2 piloten moesten gaan tanken, omdat ze anders zonder brandstof vallen. Aangezien deze regel heel nieuw is in de F1 hebben ze aan die mogelijkheid blijkbaar niet gedacht. Dus zijn ze deze GP op de proppen gekomen met een aangepaste straf : een penalty van 10".

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 10:17
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Aangezien deze regel heel nieuw is in de F1 hebben ze aan die mogelijkheid blijkbaar niet gedacht. Dus zijn ze deze GP op de proppen gekomen met een aangepaste straf : een penalty van 10".
Wat is dan de voorziene straf voor ongeoorloofd pitten onder SC?
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 10:47
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Wat is dan de voorziene straf voor ongeoorloofd pitten onder SC?
Dat weet ik niet. Misschien is de straf hiervoor wel een penalty van 10", misschien is het iets anders. In elk geval moet de FIA zich buigen over het probleem, want als je uitgesloten wordt uit de koers omdat je ongeoorloofd komt pitten bij SC omdat je zonder brandstof zit, is de betrokken piloot altijd de pineut: ofwel valt hij uit zonder brandstof, ofwel wordt hij uitgesloten uit koers. En er is niemand die kan voorspellen wanneer een SC-procedure begint, dus je kan er moeilijk rekening mee houden in je pitstop-strategie.

Ik vind overigens dat het wel erg lang duurde vooraleer de pitlane open verklaard werd nadat de SC op de baan kwam. Enfin, het is nu de moment om dit allemaal eens op een rijtje te zetten en met een goede oplossing naar buiten te treden denk ik...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 10:53
PugFan PugFan is offline
De Paddock Rookie

Op een gegeven moment, tijdens de pace car laps, reed Webber 2é.
Raikonnen en Alonso komen binnen voor te pitten tijdens deze pace car laps, Webber wacht tot de race terug open is om te pitten en valt zo ver terug.
( ik dacht 11 tegenover bovengenoemde, 7 en 8)
Welke logica zit hier achter of ging het team hier totaal in de fout?
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 11:06
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Er kwamen toch enkele slechte herinneringen boven toen ik de helm van Kubica zag heen en weer schokken en toen hij z'n hand zo liet hangen toen hij tot stilstand kwam. Daarbij moest ik toch echt terugdenken aan enkele crashes in '94...
Yep, bij mij meerbepaald aan Ratzenberger
Old 11-06-2007, 11:09
Kubica Kubica is offline
De Paddock Rookie

even ter verduidelijking van Pitlane procedures onder safty car: Pitlane sluit op het moment dat sc op de baan komt (volgens RTL zou tanken op dat moment wel mogen om te voorkomen dat men stil valt banden wisselen mag niet) pitlane gaat open op het moment dat alle piloten achter de sc zijn aangesloten. op dat moment mogen de gedubbelden zich ook ontdubbelen. Het einde van de Pitlane sluit op het moment dat de eerste wagens zich op het rechte stuk begeven en gaat pas terug open op het moment dat iedereen voorbij de uitgang is.
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 11:09
PugFan PugFan is offline
De Paddock Rookie

Mijn eerste gedacht ging naar Greg Moore (wel geen F1)

Fim van het ongeval (@ Mods, indien dit niet past, verwijderen)
http://www.youtube.com/watch?v=hl2pQ...elated&search=
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 11:28
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Kubica View Post
(volgens RTL zou tanken op dat moment wel mogen om te voorkomen dat men stil valt banden wisselen mag niet)
Dat lijkt me enerzijds wel logisch, anderzijds betekent dit dat dat je sowieso benadeeld bent als je net wou pitten op het moment dat de SC buiten komt: je mag dan wel tanken, maar je moet toch nóg eens binnen komen om banden te wisselen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 11:29
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by PugFan View Post
Mijn eerste gedacht ging naar Greg Moore (wel geen F1)

Fim van het ongeval (@ Mods, indien dit niet past, verwijderen)
http://www.youtube.com/watch?v=hl2pQ...elated&search=
Staan er wel veel op blijkbaar. Zelf toen ik de crash zag zat ik zo een 10cm van mijn scherm. Moest direct denken aan de crash van Ratzenberger. Beetje zelfde alleen ging die niet overkop als ik mij dat goed herinner. Vond het maar vies om dat voor de eerste keer live te zien. Hoop het niet vaak meer mee te maken. Maarja wat zeggen ze dan: " risico van het vak"
Old 11-06-2007, 11:40
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Je hebt het niet mis, maar je stelt de dingen te eenvoudig voor. Fisichella en Massa hebben een rood licht genegeerd en werden uit koers gezet. Alonso (en ook Rosberg trouwens) zijn de pitlane ingegaan vooraleer de melding "pitlane open" er gekomen is. Daar hebben ze om te beginnen al geen rood licht moeten voor negeren. Verder is het ook zo dat de SC er gekomen is precies op het moment dat deze 2 piloten moesten gaan tanken, omdat ze anders zonder brandstof vallen. Aangezien deze regel heel nieuw is in de F1 hebben ze aan die mogelijkheid blijkbaar niet gedacht. Dus zijn ze deze GP op de proppen gekomen met een aangepaste straf : een penalty van 10".
Hoe wordt er dan aangegeven als de pitlane open of toe is ?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules