De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-10-2004, 17:59
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
MAK Karting nr. 8 - St.-Niklaas

Op 23 oktober is er weer een manche van het MAK karting kampioenschap.
Alhoewel de kampioenschapstitel reeds binnen is voor Calamitas Racing 1 hoop ik toch nog enkele spannende gevechtjes te zien ( "OP" het circuit althans ).
Inschrijving zijn steeds welkom op makkarting2004@skynet.be of via http://users.skynet.be/makkarting2004 .

Reeds ingeschreven zijn :

- LB Racing
- The Old Men
- Sleepend Wieleken
- TufTuf Racing
- Calamitas Racing 1
- Calamitas Racing 2
- Calamitas Racing 3
- De Paddock Racing
- P&P Racing
- MediKristal
- BRI Racing
- Marginals of Malines
- DD Racing
- Full Throttle Racing
- Van der Heyden Geert
- ...

Last edited by Giovanni; 24-10-2004 at 01:25.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-10-2004, 18:46
snelle snelle is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Vosselaar
Posts: 71
De laatste keer combiantie Dieter en Stijn voor tuf tuf racing...
we gaan er alles aan doen om voor vuurwerk te zorgen die laatste race van 2004! en hopelijk in extremis de verloren podiumplaats in herselt , nu te behalen

enkele aanmoedigingen van stijn tijdens de taktiekbespreking:
- stoemt ze de flexitrack op...

aangezien het sportieve overheerst, zal ik maar aannemen dat dit een grapje was van de immer sportieve raceboy

ps: ook volgend jaar zal tuf tuf racing nog verder racen. Stijn heeft een waardige vervanger voor mij beloofd
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2004, 20:07
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Deze laatste manche moeten wij (Calamitas 1) zeker winnen, kwestie om in schoonheid te eindigen
Maar zal wel droom zijn zeker, denk dat we met podium al heel blij mogen zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2004, 20:25
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Schrijf De Paddock ook maar op. We gaan de 3de plaats in het kampioenschap met hand en tand verdedigen tegen the old men.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #5  
Old 16-10-2004, 21:08
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Mechelen
Posts: 234
marginals of malines, schrijf die ook maar in.
Ons vake neemt mijn stuur nogmaals over.

Volgend jaar weer 100% van de partij.
__________________
If I die before I wake, atleast in heaven I can race
Reply With Quote
  #6  
Old 18-10-2004, 22:18
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Quote:
Originally posted by kartmonster
Ons vake neemt mijn stuur nogmaals over.
En wie is de tweede piloot dan ?
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2004, 16:51
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Mechelen
Posts: 234
vermoedelijk Wim De Weerdt
__________________
If I die before I wake, atleast in heaven I can race
Reply With Quote
  #8  
Old 24-10-2004, 01:54
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Prachtig, spannend, bloedstollend zelf ...
Dit zijn enkele superlatieven die me te binnen schieten om het einde van de laatste wedstrijd te beschrijven.
Wat we deze keer gezien hebben is karting op het hoogste niveau.
Snel én fair, daar kunnen maar weinig organisaties van spreken, ook al droomt iedereen ervan.
Het deed enkele mensen plezier om Geert terug op het podium te zien. En dan nog op het hoogste schavotje zelfs ...
Als enige gestart om een vol uur te bollen en als eerste over de finish gaan is steeds een hele prestatie.
Wat het teamkampioenschap betreft is er weinig veranderd.
Calamitas 1 was reeds kampioen, gevolgd door Sleepend Wieleken.
Voor de 3de plaats was er nog geen zekerheid.
De Paddock wist wat ze moesten doen, The Old men binnen hun zicht houden.
Dit is ook gelukt, ondanks de mooie en verdiende 4de plaats van The Old Men blijven ze in het kapioenschap zitten op de 4de plaats.
BRI komt zich nog op de 5de plaats nestelen samen met LB Racing.
Beiden hebben 2 overwinningen maar BRI staat een trapje hoger dankzij hun 2de plaats van vandaag.
In het individuele kampioenschap is het onverwachte toch gebeurt.
Dave was zeker van de titel door samen met Karel te rijden.
Karel had echter wel nog z'n plaats te verdedigen.
En is daar NIET in geslaagd !!!
Door hun mooie 3de plaats pakt Joris 8 punten, terwijl Karel het moet stellen met 1 puntje deze keer.
Dit wil zeggen dat Dave nu 59 punten heeft, Joris 54, Karel 53 en Ben 52 van op afstand gevolgd door Werner met 43.
Vooraan kon het moeilijk spannender worden dacht ik.

De volledige uitslag volgt later op http://users.skynet.be/makkarting2004 of www.GiovanniHerbots.com

Hierbij wil ik iedereen bedanken die aan het kampioenschap heeft deelgenomen.
Alle wedstrijden zijn in een prachtige sfeer gereden, de "gevechtjes" waren soms op het randje maar steeds fair.
De verstandhouding door de tragere én de snellere steeds optimaal, enz. enz.
Teveel om op te noemen zelfs.
Ik hoop jullie volgend jaar opnieuw te mogen begroeten binnen hetzelfde concept.
Zoals reeds in een andere tread gemeld gaan we enkele aanpassingen doen maar deze zeker beperkt houden zodat nog steeds het racen bovenaan staat.
Dat is toch de reden dat we het doen

Last edited by Giovanni; 24-10-2004 at 01:56.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-10-2004, 01:56
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: heusden zolder
Posts: 439
Zo een paar foto's online: (gemaakt door Brecht Decancq)
Het zijn er niet zo veel maar in de toekomst (2005) ziet het er naar uit dat Brecht elke race gaat proberen om mee te gaan om wat foto's te maken. Dan zullen er meer foto"s en vooral meer verschillende foto's gemaakt worden. Maar dat is voor later ... .










__________________

Last edited by vertigo; 24-10-2004 at 02:00.
Reply With Quote
  #10  
Old 24-10-2004, 02:30
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Weer een pittige wedstrijd achter de rug. De Paddock Racing Team kwalificeerde zich als 6° en The Old Men als 4°. Als we deze posities wisten te behouden, waren we zeker van de 3° plaats in het kampioenschap. We mochten zelfs nog een plaats verliezen maar dat waren we niet vanplan. Ikzelf nam de start. Buiten het normale duw- en trekwerk in de start (al moet ik zeggen dat dit beperkt bleef) waren er geen incidenten. Zowel The Oldmen als wijzelf bleven dus op onze posities.
Na een tiental minuten zag ik VDH-racing stilstaan op de ideale lijn, blijkbaar na een sortie. Ik moest naast hem gaan rijden om hem niet aan te rijden. Omdat ik buiten de ideale lijn reed kon ik Geert niet voorbij en bovendien konden twee teams mij voorbijgaan en waren we onze algemene podiumplaats kwijt. Verbeten ging ik verder en omdat ik een positie kon winnen en The Oldmen een postie verloren moest (voor hen) alles weer opnieuw beginnen. Opniew lagen we respectievelijk op plaats 4 en 6.
We maakten blijkbaar een snellere pitstop dan P & P racing waardoor we opnieuw een positie wonnen en Werner op plaats 5 de piste opkwam. The Oldmen lagen op dat moment ongeveer een halve ronde voor. Beide piloten draaiden ongeveer dezelfde rondetijden waardoor Werner op de 5° plaats de finish overschreed en we onze 3° plaats in het kampioenschap veilig stelden.
Vervolgens op naar den toog om wat Duvels tot ons te nemen en reeds te "vergaderen" en plannen te smeden voor het kampioenschap van 2005 waar we zeker weer van de partij zullen zijn.

Tot dan (of iets vroeger)...

C U
Reply With Quote
  #11  
Old 24-10-2004, 21:32
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Gelukkig dat mijn individuele titel en het teamkampioenschap al beslist waren voor deze race. Het liep gisteren namelijk voor geen meter. Tijdens de kwalificaties moest Karel al van kart wisselen omdat we geen rem meer hadden. Onze nieuwe kart was wel beter, maar nu ook niet super. Maar dat was zeker niet de belangrijkste reden. Ik vermoed dat we gisteren ook gewoon een complete off-day hadden. We konden nooit strijden met de toppers en zijn na een anonieme race slechts 10de geeindigd. Dit leek niet zo heel erg, maar achteraf kwam ineens het besef dat Karel hierdoor misschien zijn 2de plek in het kampioenschap zou kunnen kwijtgespeeld zijn door dit slechte resultaat. En dit blijkt dus idd zo te zijn.

Deze race is er trouwens serieus doorgereden. Als je de snelste ronden in de wedstrijd bekijkt (43.5), dan weet je genoeg. Je moet al heel straf zijn om nog sneller te gaan.

Proficiat nog eens aan alle deelnemers van het seizoen 2004 voor het sportief rijgedrag!!! Het was een heel mooi kampioenschap!!!
Reply With Quote
  #12  
Old 24-10-2004, 21:47
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
De volledige uitslag van het kampioenschap staat reeds online.
Te bekijken op http://users.skynet.be/makkarting2004 en www.GiovanniHerbots.com.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-10-2004, 08:26
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Ik denk dat ik zowat mn beste race tot nu toe gereden heb. Ik had nooit verwacht dat ik in het begin Dries redelijk zou kunnen volgen en dat ik dan nog een 43,7 zou halen. In het teamkampioenschap was er voor t Sleepend Wieleken, dat ondertussen terecht is (zie foto van Dave), niets meer te winnen/verliezen. Enkel individueel had ik nog te winnen en verliezen. Ik dacht eerlijk gezegd dat Dries en Ben zouden winnen, terwijl Ben daar niet zo'n goed oog in had (en hij kreeg gelijk). Ik had eerder schrik om met de aanwezigheid van BRI, P&P, Calamitas 1 en LB toch niet teveel terrein te verliezen op Ben en dat heb ik uiteindelijk kunnen beperken tot 1 punt. Echter door het mindere optreden van Calamitas 1 kwam ik wel dichter op Karel, waar ik eerst dacht dat ik die toch wel niet meer zou inhalen. Dave en Karel dachten daar al snel aan, maar doordat ik in FKI niet zo denderend had gereden, ontstond er twijfel over de eindstand. Gelukkig las ik gisterenavond, eigenlijk al maandagmorgen, de verlossende mail van Giovanni.
Mijn eerste seizoen in de MAK is zeker geslaagd. Als ik me niet vergis, 6 podia op 7 deelgenomen races en vicekampioen zowel individueel als bij de teams.
Alvast ne merci aan Hans en Wiffe. Hans heeft een goed seizoen gehad en Wiffe heeft tijdens zijn kwetsuur ons goed met tactisch advies bijgestaan.
En dan ten slot nog ne proficiat aan alle andere deelnemers én last but not least, aan de organisator. Zoals Giovanni al mailde, het is een sportief kampioenschap, af en toe gaat men wel over de schreef, maar dat gebeurt in de beste families wel eens. Hopelijk wordt het volgende seizoen nog beter.

See you all next season.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-10-2004, 08:42
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Eerst en vooral proficiat aan Gio en Vicky voor de organisatie van dit toch wel zeer amusante kampioenschap. Een sfeer die je zelden meemaakt in een kampioenschap, 1-2 en 3 die na de wedstrijd samen nog wat zitten praten over autosport, super gewoon. Wat betreft de wedstrijd kan ik kort zijn, Geert was super zaterdag en wij maakten een tacktische fout. De puzzel paste goed in elkaar tot ik me liet verleiden om een gevecht met Werner uit te vechten. Daarbij verloor ik in totaal 5 sec. En ja, Ben eindigde 5sec. na Geert. Snelste chrono ook kwijt aan Geert met 2 honderdsten, volgens mij zat er iets in zijne spaghetti

Verder wil ik ook mijn dank uitspreken aan ALLE teams die er een zeer sporief kampioenschap van maakten. Men kijkt even achter zich, merkt op wie het is en gewillig gaat de deur open. Men pikt dan aan en leert zelf nog iets bij. In de meeste gevallen wil men enkel tonen wat men kan en de snellere achter zich houden. In dit kampioenschap dus helemaal niet waar. Verder was het leuk om Flugel-Gikke en Karo nog eens aan het werk te zien. De meest leuke in de kart om te zien rijden is ongetwijfeld de Wiffe. Hoe die man over de baan gaat!!! Vechten tegen zijn eigen gewicht om de snellere achter hem te houden is op zich al een beker waard.

Hopelijk komt er in 2005 een kleine reglementswijziging, waarbij je op het ganse seizoen 1 schrapresultaat hebt. 7 wedstrijden is genoeg, iedereen mag zijn slechtste schrappen op voorwaarde dat je dat direct na de wedstrijd bekend maakt. Je kan om 1 of andere rede niet deelnemen, gewoon even aan Gio laten weten en klaar is Kees.

Ben en ikzelf overwegen om in 2005 het ganse seizoen deel te nemen maar veel hangt af van de kalender. Misschien een derde man inschakelen die in de plaats kan rijden als 1 van ons beiden niet kan.

Zeker voor herhaling vatbaar dat MAK kampioenschap.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-10-2004, 13:14
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by vertigo
Zo een paar foto's online: (gemaakt door Brecht Decancq)
Het zijn er niet zo veel maar in de toekomst (2005) ziet het er naar uit dat Brecht elke race gaat proberen om mee te gaan om wat foto's te maken. Dan zullen er meer foto"s en vooral meer verschillende foto's gemaakt worden. Maar dat is voor later ... .
Zijn er nog foto's die online zullen verschijnen? Deze zijn alvast geslaagd.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.