![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Als insider:
Geen weekends op de niet Zolderse banen als er in Zolder ook iets te doen is ![]() Dit jaar is het tweemaal prijs. Tijdens Brands Hatch hadden we het genoegen van de ADAC Rennen. Tijdens het Racing Festival komt de Funcup naar Zolder. Als onbezoldigde vrijwilliger van CZ zou ik graag het hele circus BC willen volgen. Wellicht dat je je vrijwilligers extra in de watten kunt leggen tijdens de weekends van de BC buiten Zolder ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dan moeten de races op de kalender toch minimaal 2 uren duren, ga hier nou niet aan tornen. Dan haal je het hele imago van de Belcar door elkaar, wat toch jaren duurt om op te bouwen, ik bedoel hiermee dat de rijders maar ook het publiek eenmaal weet van DAT is Belcar en zich er dan ook thuis voelen zodat teams en rijders niet 'elk jaar' een ander kampioenschap moeten gaan opzoeken om hun doel na te kunnen streven. Teams, piloten, maar ook publiek, die zich beter thuis voelen in sprint wedstrijden, oftewel kortere races die moeten zich dan, met alle respect, een ander kampioenschap opzoeken. Er is notabene voor elk wat wils en op elk nivo.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt..... |
#20
|
|||
|
|||
Jawaddeman, ieder zijn mening natuurlijk
![]() De DSC gaat ook over korte wedstrijden en is toch helemaal niet slecht. Er zijn waarschijnlijk net zo veel meningen als er Paddockers zijn en maar goed ook.Moest iedereen hetzelfde denken zou het nogal saai worden hier. Deze meningen zullen toch nooit aangenomen worden door de hoge heren van de Belcar, daar zijn ze (zelfcensuur). ![]() |
#21
|
|||
|
|||
Okee, okee, ik zwijg al.
![]() Dom idee dus. |
#22
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat het inkorten van een Belcar-race het bijhouden van de posities zou vergemakkelijken. Als je een F1-wedstrijd gaat bekijken op het circuit weet je na 20 ronden (een goed half uur dus) ook niet meer hoe de stand eruit ziet (uitgezonderd de top-3 misschien, mar dat kan ik in Belcar ook nog wel bijhouden) en daar rijden ze ocharme met 20 auto's gedurende anderhalf uur.
Er is in Zolder al jaren sprake van een groot scherm om het publiek op de hoogte te houden van de stand, maar er zijn nu eenmaal andere prioriteiten en het jaarlijks budget is ook niet onbeperkt. De laatste jaren zijn het vooral de FIA-eisen die met het leeuwenaandeel van het budget gaan lopen zijn... Nu denk ik wel dat zo'n systeem (onder welke vorm dan ook) zeker een positieve werking zou hebben op de publieksaantallen, maar een (eventueel kleiner) deelnemersveld van zwaardere bakken lijkt me nog altijd een grotere troef dan een meer transparante koers. |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
En neen, ik heb geen aandelen bij een fabrikant van looptekstmachientjes, ik weet geeneens wie zoiets fabriceert ![]() ![]() ![]() |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
zou dat nu zoveel kosten om bijvoorbeeld boven de controle toren een groot bord met de standen op te geven; inderdaad als je niet zoals enkele in de pitsboxen binne kan dan weet je echt niet wie er vooraan en achteraan rijd; tenzij je een echte fan bent en heel de race kijkt. Maar ja laat ons even eerlijk zijn; mochte ze daar nog de hypste modernste panelen hebben... GAAT DAAR EEN KAT MEER VOOR KOMEN??? |
#25
|
|||
|
|||
Jan, die looptekst panelen zijn verschrikkelijk duur en bijna onleesbaar in open lucht, een nadeel dus, maar wel goed bedacht.
De oplossing van Jawaddeman is veel beter, een infobord aan de toren waar de eerste 10 wagens ronde per ronde in juiste positie op staan. Nog een tweede bord elders zou nog beter zijn. Of dat meer volk brengt? Neen. Het grote probleem is tegenwoordig en ik maak dat zowel in Belgie (sorry ik heb geen twee puntjes op mijn klavier in Duitsland) als in Duitsland en in Engeland mee, het publiek blijft gewoon weg. Er is waarschijnlijk overal zo veel interessants te doen dat de keuze op een omloop rond te hangen minder aantrekkelijk wordt. Voeg daar het "helse" lawaai van de Belcar bij, niet zo fijn als je kleine kinderen bij hebt. Meer met vrijkaarten werken en veel meer reklame maken, niet alleen 10km rond de omloop, brengt misschien het publiek terug. |
#26
|
||||
|
||||
![]() met een blauw, rood, groen of geel bolleke erachter voor de klasse?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#27
|
|||
|
|||
Ha waarom niet? Maar dat gaat dan weer slecht te zien zijn zeker in de zon?
![]() ![]() Okee okee, dom idee 2. Ik zal mijne jas al maar aantrekken zeker? ![]() |
#28
|
||||
|
||||
ik heb toch nog niemand horen klagen dat ze de stand in Indy niet wisten, dus zo'n probleem kan dat niet zijn.
en die rode-loop-tekst-dinges... als je dat goed opstelt blijft dat óók leesbaar in de volle zon maar ik zou dat niet aan àlle luidsprekers zetten, dat gaat het prijskaartje nodeloos opdrijven. zet gewoon één dat je van op de tribunes kan zien (al kan je vanop het overdekte gedeelte niet zien wat je op het andere deel wél kan zien, en omgekeerd, door die brug)
__________________
Last edited by marcel; 08-09-2005 at 11:50. |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#30
|
||||
|
||||
Een beeldscherm of ministens een standing per ronde is idd voor zowel kenners als niet-kenners een welgekome aanvulling
Tijdens de 24u heeft Coast Racing in deze context ingespeeld en verzorgden ze op eigen initiatief en eigen kosten een groot scherm in paddock 5. Mooi beeld en vrij duidelijk (ook overdag). ![]() Copyright foto : Coast Racing/ PHe De intentie van het Coastteam was duidelijk, om alle bezoekers de kans te geven alvast de gebeurtenissen op de baan te kunnen volgen vanuit een centraal standpunt konden de bezoekers ter plaatse gebruik maken van het scherm (zonder kosten of enige andere verplichting). De beelden waren dezelfde als deze in het perscentrum (beelden veiligheid). Nu daarin nog een goede regisseur inwerken (die oog heeft voor het hele veld en alle klasses) en je hebt een ideaal platform. LET OP, ik zeg niet dat de beelden nu slecht zijn en slecht zijn geregisseerd! Deze zijn nu louter als basis bedoeld met aanvullende commentaar vanuit de speakercabine en met de wetenschap dat in de perszaal een tweede scherm staat met de standen en rondetijden. Wil je dit echt gaan commercialiseren moet je de opbouw iets anders aanpakken, maar dat is de taak van een (professionele ) beeldregisseur. Als men uu dit initatief wat bijstuurt en betaalbaar maakt (zulke screens kosten een bom geld, maar goedkopere alternatieven moeten toch te vinden zijn?) en Zolder heeft een mooi extraatje voor zowel Jan Modaal als de "Freak". Regel daarnaast een mooi terrasje, cafeetje en.....kassa! De infrastructuur van Wheels en Ottobar zijn alvast aanwezig, waarom hier geen joint-venture tussen Zolder en die mensen? Daarnaast (of in de plaats) kan je ook inderdaad zulke stockpiles (of hoe noem je die palen) zetten en links en rechts op strategische plaatsen. Waarom niets om over na te denken? Voordeel voor Zolder en de aanwezige Horeca: Meer zicht op de race, dus potentieel meer geïnteresseerden Meer consumpties als het volk zich daar concentreert Voordeel voor de bezoekers en freaks Duidelijk beeld op de race zicht op je eigen favoriet en waar die zich bevindt in de race Voordeel voor de teams/klasses Meer interesse door individuele klassementen Meer spanningsveld door beter zicht in de klasses Vraag is alleen, wat kost dit feestje, wie gaat dat betalen en is er überhaubt interesse en samenwerking mogelijk tussen Zolder, aanwezige Horeca en mogelijke sponsors/leveranciers van zulke materialen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|