![]() |
|
|
||||
|
||||
ziet er al zeer goed uit
een vraagje dat dashboard heb je dit geschilderd of gespoten ? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Eigenlijk is dit eerder een detail waar ik minder naar kijk en wat mij als modelbouwer geen topper maar een subtopper of middenmoter maakt. ![]() Ik ga der wel over nadenken (zoals ik met dat vernissen heb gedaan) ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
de buitenkant van de achterste wielkasten moeten ook zilver he, of moet je dat nog spuiten?
|
|
||||
|
||||
Ik heb op mijn Porsche de snelsluitingen ook weggeschuurt maar nu moet ik gaatjes boren om die pinnekes van die photo etch snelsluitingen door te steken en ik vraag me toch af hoe ik dat ga uitmeten dat die beide op exact dezelfde hoogte enz. staan.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Nadat ik gisteren de Renaissancedecals had gekocht in Domino (waar de eigenaar verdorie nog familie blijkt te zijn ook...) schoot ik vandaag weer in actie. Zoals Scoobyfreak opmerkte, zitten er heel weinig onderdelen in deze kit. Dus alles vliegt vooruit. Je moet opzettelijk pauze nemen of de onderdelen zouden niet droog geraken
![]() ![]() Allez vooruit, hier een overzichtje van het geleverde werk: Zo zag het dashboard eruit met decals van Heller: (eigenlijk zijn die nog makkelijk hanteerbaar en "plakken" ze goed, maar zoals je ziet, geen kwaliteit he) ![]() Dit is dan met de betere Renaissancedecals: ![]() De body werd ook reeds afgeplakt voor de verschillende lakkleuren. De witte verf zit er op en was goed uitgehard. Nu komt de rode TS-49. Alles staat na de derde laag netjes te drogen in de garage. Morgen mag de tape (TAMIYA nu) er voorzichtig af. De blauwe laag komt dan na het weekend om toch alles zo goed mogelijk te laten uitharden. ![]() Morgen een foto van de gespoten body. Het achterwiel werd ook weer vastgezet. Ik heb er een extra buis in geplaatst om het wat realistischer vast te maken. ![]() De beide zetels kregen gordels op de manier die jullie al kennen. Hier waren er gordels meegegoten. Ik heb die gebruikt als extra reliëf en voor de sluitstukken. Let niet op de schuine zetel van Elena, die werd reeds recht gezet. Hij was er in gaan zitten toen de boel nog maar half vast zat... ![]() ![]() Achteraan een extra brede baar voor de gordels aan vast te maken. ![]() ![]() Last edited by Loeten; 08-08-2006 at 00:13. |
|
||||
|
||||
En tot slotte een algemeen overzichtje van het interieur. Alles is af. Enkel de body moet nu bewerkt worden. Liefst zoals het hoort: spuiten, uitharden, decallen, sollen, vernissen, details, afwerking...
![]() Alle commentaar welkom. De M1 is voor de komende dagen. Enkele decals zitten er al op, maar dat is het tonen nog niet waard... ![]() |
|
||||
|
||||
Goe bezig, en laat de verf maar goed uitharden.
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
grtzz |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() voor de rest, weer sterk bezig
|
||||
|
||||
Zeer mooi !!!
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties.
@ BS Models: Het is inderdaad best (voor mij alvast) om meerdere projecten te starten. Als ik aan iets bezig ben zoals modelbouw dan doe ik graag enkele uurtjes door en dus moet je ook eens afwisselen. Daardoor blijf je extra geconcentreerd en gemotiveerd. En met de grote vakantie... Wat moet een leerkracht dan allemaal doen, zoveel tijd (allez, denken de meesten he ![]() ![]() Een voorlopige update: De rode kleur mag nu netjes uitharden. Veel niveauverschil tussen het wit en het rood is er gelukkig niet. Bovendien moeten daar steeds decals over. Toch zou ik ze graag wat uitvlakken, iemand een idee?? foto's: ![]() ![]() ![]() Komend weekend (ten vroegste) komt het blauw er op... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat het door de tijd heen geëvolueerd is van "het brand als een tierelier" naar "het werkt als een tierelier", wat dus zoveel zou willen zeggen als "het brand zeer makkelijk" / "het werkt zeer makkelijk". ![]() Dus volgende keer zeggen we: "het werkt als een Spirula Wiligum" ![]() ![]() Last edited by Guido; 09-08-2006 at 15:41. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests) | |
|
|