De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #166  
Old 13-05-2007, 18:01
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
De werken zijn officieel gedaan én de nieuwe track is gisteren zaterdag 12 mei direct gedoopt tijdens een Duez track day.

Ik las dit op pitstop.tv:

Quote:
Zaterdag 12 mei 2007, 9 uur ’s ochtends. Negen SEAT Leon Cupra’s – drie zwarte, evenveel gele en rode – wachten rustig in de “endurance” pitlane tot het licht op groen springt. Aan het stuur van de eerste twee wagens zitten Marc Duez en Pierre-Yves Corthals.


De eerste bestuurde met succes de SEAT Ibiza kit car en de Cordoba WRC in de Belgische en internationale rallysport, terwijl de tweede het WTCC 2007 (wereldkampioenschap voor toerwagens) betwist aan het stuur van een Leon ingezet door SEAT-België met steun van Monroe. Het beeld heeft iets weg van een overdracht van de fakkel.

Het licht springt op groen de negen Leons gaan de baan op. Een rondje, nog een tweede en een derde voor ze terug de pitlane opzoeken om plaats te maken voor de eerste groep deelnemers aan de “Duez Day”. De lachende gezichten spreken boekdelen. De piloten houden duidelijk van Francorchamps new look. « De nieuwe chicane is tof, » vertelt Marc. « Het traject is natuurlijk. De chicane zet de rijkunsten in de verf en biedt mogelijkheden om in te halen tijdens wedstrijden. Met deze SEAT Leon Cupra van 240 pk heb ik al een paar verschillende lijnen kunnen vergelijken… »

Een mening die gedeeld wordt door Pierre-Yves: « Geef mij een race in het WTCC op dit circuit! Net als Marc, vind ik de nieuwe chicane uitstekend. Het is een enorm verschil met de vroegere versie. Met het kleine hoogteverschil bij het uitkomen van de chicane, kon ik de kwaliteiten van motriciteit van de straatversie van de SEAT Leon Cupra goed aanvoelen. Maar, wat zou ik hier graag racen met mijn wedstrijdwagen. De verbreding van de uitloopstrook in de Source maakt het ook mogelijk sneller uit de bocht te komen… en daardoor de Raidillon nog enkele km/h sneller aan te vatten. Des te beter, want zo wordt de Raidillon nog een beetje selectiever. »

Het enthousiasme is dus groot bij het begin van het nieuwe leven van de omloop in de Ardennen. Nu is er nog enkele weken tijd voor incentives, maar op 9 juni begint het racewerk met de 12 Uren van Spa, de topwedstrijd in het BTCS-kampioenschap, waar ook een SEAT Leon Supercopa aan deelneemt.
__________________
Reply With Quote
  #167  
Old 13-05-2007, 18:19
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Het lijkt mij dat er nog enkele details ontbreken aan het circuit.. De witte lijnen bijvoorbeeld
Reply With Quote
  #168  
Old 13-05-2007, 19:17
Kaze's Avatar
Kaze Kaze is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 91
vandaag ook gereden (pistenclub.de).
de nieuwe chicane (rechts-linkse) kan mij voorlopig nog niet bekoren..
vooral de linkse is iets te kort imho.
voor de fotografen zal er alleszins genoeg spektakel zijn (uitremmen,rondgaan,...)
Reply With Quote
  #169  
Old 14-05-2007, 07:31
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Kaze View Post
voor de fotografen zal er alleszins genoeg spektakel zijn (uitremmen,rondgaan,...)
Hiha, dat klinkt goed.

Weet je misschien ofdat er wel plaats is voor de fotografen, want ik heb horen zeggen dat de FIA draad heel kort tegen de muur staat.

Mvg...
Reply With Quote
  #170  
Old 14-05-2007, 16:21
Kaze's Avatar
Kaze Kaze is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 91
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Hiha, dat klinkt goed.

Weet je misschien ofdat er wel plaats is voor de fotografen, want ik heb horen zeggen dat de FIA draad heel kort tegen de muur staat.

Mvg...

aan de rechterzijde stonden enkele fotografen (maar met doorgangspas)
links (op de berg dus) sta je nu alleszins een heel stuk verder van de piste af dan voorheen met de 'busstop'
Reply With Quote
  #171  
Old 14-05-2007, 16:58
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2007
Location: Peer
Posts: 50
Een probleem dat nu plots is opgedoken: de ingang van de pitlane is te smal getekend. Als er een wagen stilvalt op weg naar de pits, is de doorgang geblokkeerd. Het was nochtans goedgekeurd op plan.
Reply With Quote
  #172  
Old 14-05-2007, 18:53
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Dan zullen de marchals mogen duwen eh
Ofwel heel de boel weer opengooien (betwijfel of dat gaat lukken)
Reply With Quote
  #173  
Old 14-05-2007, 21:05
MarcelT's Avatar
MarcelT MarcelT is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: 65-160km van waar ik wíl zijn
Posts: 83
Quote:
Originally Posted by Kaze View Post
aan de rechterzijde stonden enkele fotografen (maar met doorgangspas)
links (op de berg dus) sta je nu alleszins een heel stuk verder van de piste af dan voorheen met de 'busstop'
Bovenop de berg kun je nog best aardig foto's maken, al zit de draad plaatselijk nét voor de racelijn. Het insturen vd chicane krijg je er dan wel weer op. Ik zal later eens wat foto's posten, maar eerst moet ik er nog een berg uitzoeken

Daar moet ik dan wel weer bij zeggen dat bovenop de berg (nog) geen hekken stonden die de boel weer wat kunnen belemmeren. Idem voor Stavelot trouwens, als ze dat zo zouden laten hadden we er een mooi plekje bij!
Reply With Quote
  #174  
Old 14-05-2007, 21:50
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Dan zullen de marchals mogen duwen eh
Ofwel heel de boel weer opengooien (betwijfel of dat gaat lukken)
Nieuwe lay out of niet, Mark zal je daar nog altijd niet zien denk ik in een oranje overalletje
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #175  
Old 15-05-2007, 07:50
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Heeft er iemand een idee welke de functies zullen worden van het nieuwe pitcomplex...(bovenste verdiep)

Hospitality, Pers, kantoren ?????
Reply With Quote
  #176  
Old 15-05-2007, 08:25
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
Heeft er iemand een idee welke de functies zullen worden van het nieuwe pitcomplex...(bovenste verdiep)

Hospitality, Pers, kantoren ?????
Manu,

Naar wat ik vernomen heb is er een perscentrum voorzien in het nieuwe gebouw. Natuurlijk is ook de nodige ruimte voor hospitality & VIP 'toestanden' voorzien. Volgens de bronnen die ik kon raadplegen zou dit niet enkel voor het F1 weekend zijn, maar ook voor andere series...

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote
  #177  
Old 15-05-2007, 08:42
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by corvetteboy View Post
Nieuwe lay out of niet, Mark zal je daar nog altijd niet zien denk ik in een oranje overalletje
Noorderburen zie je zelden 'duwen', behalve dan onze vriend Val Hillebrand (maar die kerel is dan ook voor minimum 50% Belg) En wat mijn 'buurman Mark' betreft: hij heeft redenen genoeg om er niet te staan. Aanvaardbare redenen trouwens, die niet enkel op begrip van mezelf maar ook op begrip vele anderen kunnen rekenen. Soms wordt de functie van die oranje mannetjes (neen, Mark, ik heb niks met/voor/tegen jullie koningshuis ) wel eens onderschat.

Zonder hen is er echter geen 'koers' mogelijk, toch niet op een veilige manier. En dat vind ik persoonlijk nu het mooie aan de briefings van bepaalde organisatoren, bvb in de BTCS, georganiseerd door PRC Group, wordt steeds aandacht gevraagd voor het respecteren van de baanposten en de signalen die ze geven. Tot vervelens toe van de rijders, die het elke keer weer moeten aanhoren, maar het wordt steeds herhaald tijdens de briefings. Het is een vorm van respect, die enkel maar toe te juichen valt. Het zal zonder twijfel ook in andere kampioenschappen/bij andere organisatoren wel zo zijn... Dat hoop ik toch...

Mvg,
Dries DS

Last edited by Dries DS; 15-05-2007 at 08:44.
Reply With Quote
  #178  
Old 15-05-2007, 19:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by corvetteboy View Post
Nieuwe lay out of niet, Mark zal je daar nog altijd niet zien denk ik in een oranje overalletje
Desju, ben ik zo voorspelbaar geworden qua gedrag? Ik begin echt een ouwe lul te worden

Behalve de verbouwingen op en aan de baan, wat er op die onboard-beelden van de Duezdag overigens goed uitzag, is er achter de schermen gewerkt met een moker. Bepaalde personen/instanties zijn verwijderd van het circuit. Zo op het eerste gezicht lijken de omstandigheden voor onze oranje vriendjes in Spa verbeterd te zijn. Even afwachten of het ook zo gaat uitpakken uiteraard. Iedereen moet een kans krijgen om zich te bewijzen.

En wie weet, gaan we misschien ooit terug Want ik ben uiteraard niet te spreken over die dekselse Zolderse Donderdagen waarbij ik nu al met veel plezier uitkijk naar 12 juli. F1 in Spa en BEC op Zolder. Veel succes met ronselen van de oranje mannetjes in Zolder
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 15-05-2007 at 19:23.
Reply With Quote
  #179  
Old 22-05-2007, 20:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Bepaalde personen/instanties zijn verwijderd van het circuit. Zo op het eerste gezicht lijken de omstandigheden voor onze oranje vriendjes in Spa verbeterd te zijn. Even afwachten of het ook zo gaat uitpakken uiteraard. Iedereen moet een kans krijgen om zich te bewijzen.
Behalve de verwijdering van bepaalde personen/instanties zijn er ook bepaalde faciliteiten verdwenen. Een iets te grondige schoonmaak dus In oranje land worden diverse acties voorbereid om e.e.a. recht te zetten. Ik verklaar me i.g.g. solidair met die mannen. Bij deze mijn non-participation voor het volledige seizoen 2007

PAS DE CAMPING= PAS DE COMISSAIRES , PAS DE COMISSAIRES= PAS DE COURSES!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #180  
Old 29-05-2007, 14:43
Jeronimo's Avatar
Jeronimo Jeronimo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Stein (NL)
Posts: 50
Prachtige combinatie is de busstop geworden! Ben afgelopen weekend in de gelegenheid geweest om een paar rondjes in een 993GT2 op hoge snelheid mee te mogen rijden. Sowieso een fantastische ervaring, maar bovenal: de vernieuwde layout en het F1-pitcomplex zien er geweldig uit!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.