De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 10-06-2007, 20:16
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Ik begrijp uw punt niet. Daar staan de circuits in Amerika en Canada toch net bekend om?
Ja, maar op die andere Amerikaanse en Canadese circuits rijden ze geen F1
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #17  
Old 10-06-2007, 20:22
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
wat een race. ge blijft hopen op zoiets doorheen een best ok seizoen, en den deze sloeg alles:

-12 wagens aan de finish !
-MEGA-crash van Kubica; volgens Mario Theissen, algemeen directeur Sport BMW ligt hem in het ziekenhuis voor check-up maar eerste berichten zijn uiterst positief en er zou zelfs geen echte breuk zijn ofzo, dus chapeau veiligheid F1.
-ZWARTE VLAG voor Massa en Fisichella: de pitlane uitgereden bij rood licht : KIEKENS !! kostbare punten gewoon kwijt
-Crashes voor Liuzzi, Trulli,...
-ULTRA RETECOOL inhaalmaneuver van SATO (SUPER AGURI WTF !! vorig jaar POKKETRAAG) op niemand minder dan ALONSO !!
-een knoeiende Alonso die zich continu verslikte in elke eerste bocht. knoeiknoeiknoei
-Rosberg die door slechte strategie (of pech?) zeker P2 laat liggen en ergens laatste eindigt
-5 keer Safety Car !!
-en TADAAA: de eerste voor mister invincible: Lewis HAMILTON: OMG OMG OMG zalig ferme coureur en echt ne sympathieke pee. En aan de leiding en Alonso afgetroefd. kunnen.
en op P2 Heidfeld en op P3 Alexander Wurz.


wtf wasda.


even deze eerste reactie
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #18  
Old 10-06-2007, 20:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Het is toch niet normaal dat iemand in een linkse knik tijdens een volgaspositie in een onbeschermde betonnen muur terecht kan komen...
Nou, ik ken nog wat circuits in Europa waar dat perfekt mogelijk is! Daarnaast, het blijft een (verkapt) stratencircuit.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #19  
Old 10-06-2007, 20:36
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by Finish View Post
wat een race. ge blijft hopen op zoiets doorheen een best ok seizoen, en den deze sloeg alles:

-12 wagens aan de finish !
-MEGA-crash van Kubica; volgens Mario Theissen, algemeen directeur Sport BMW ligt hem in het ziekenhuis voor check-up maar eerste berichten zijn uiterst positief en er zou zelfs geen echte breuk zijn ofzo, dus chapeau veiligheid F1.
-ZWARTE VLAG voor Massa en Fisichella: de pitlane uitgereden bij rood licht : KIEKENS !! kostbare punten gewoon kwijt
-Crashes voor Liuzzi, Trulli,...
-ULTRA RETECOOL inhaalmaneuver van SATO (SUPER AGURI WTF !! vorig jaar POKKETRAAG) op niemand minder dan ALONSO !!
-een knoeiende Alonso die zich continu verslikte in elke eerste bocht. knoeiknoeiknoei
-Rosberg die door slechte strategie (of pech?) zeker P2 laat liggen en ergens laatste eindigt
-5 keer Safety Car !!
-en TADAAA: de eerste voor mister invincible: Lewis HAMILTON: OMG OMG OMG zalig ferme coureur en echt ne sympathieke pee. En aan de leiding en Alonso afgetroefd. kunnen.
en op P2 Heidfeld en op P3 Alexander Wurz.


wtf wasda.


even deze eerste reactie

Amen to that my friend....

Ben superblij dat Kubica ok is.
Reply With Quote
  #20  
Old 10-06-2007, 20:41
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Voor een keer dat ik kijk toch wel een zeer incidentrijke wedstrijd gezien; mij geen ogenblik verveeld. Toch vijf kritische opmerkingen:
- buiten de knappe rush van Sato op Alonso heb ik geen directe plaatswissels gezien op TV; alleen via boxenstops of via verkeerd remmen.
- groot geklungel van de officials bij het zeer zware ongeval van Kubica. Waarom moet dit zo lang duren voor er een interventie team ter plaatse was? Waarom duurt het meer dan één ronde voor men beslist om een safety car in te zetten voor brokstukken van Albers? De F1 beweert van zichzelf dat ze het best georganiseerde spektakel ter wereld zijn. Ik heb mijn twijfels. Bij de lagere klassen (DTM in de Lausitzring) was het ook geklungel van de bovenste plank.
- Hebben deze vet betaalde profs dan niets in hun kop? Er staat maar EEN rood licht op de ganse piste en twee rijden er dan nog door. Heidfeld laat bij de verschillende herstarts een gat van 0,6 sec minimum en maximaal 1,6sec tegenover Hamilton. Zo gaat men natuurlijk nooit winnen. Verder is er een verschil van ongeveer 6 seconden tussen de eerste en de twaalfde bij de laatste herstart. Dat is een gemiddelde van 0,5sec tussen iedere auto. Gewoon bumper aan bumper rijden (of moet ik zeggen spoiler aan spoiler)
- Wat gaan ze nog allemaal copieren van de races in de USA? Pitstops, safety cars, hans systeem, gekleurde banden,nu het "lucky dog" systeem; ik ben er zeker van dat binnenkort het restart systeem van Nascar ook gaat toegepast worden.
- Wat is dat toch met deze "best drivers in the world"? Er staat een vangrail op 1meter van de piste bij het uitkomen van de bocht en er moeten er toch wel een drietal tegenrijden zeker. Luizi rijdt er zonder pardon tegen, maar dan de handgebaren gezien? Zo van: auto zus en zo, onderstuur, glad wegdek, een stofje op de trajectoire. Neen man: gewoon te snel in de bocht.
Ik heb mij toch puik vermaakt. Als ze zo verder doen (het ongeval van Kubica er niet bij natuurlijk) dan kijk ik wel vaker. Spijtig genoeg is het wel meestal vechten tegen de vaak (vaker - vaak, heb je hem?)
Reply With Quote
  #21  
Old 10-06-2007, 20:44
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
@ Finish: volgende keer iets minder dat msn-taaltje gebruiken. Ik laat het nu zo staan want het geeft perfect uw (en ook mijn) emotie weer na deze race

Voor de mensen die geen MSN's verstaan: WTF staat voor What The Fuck en OMG staat voor Oh My God.
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 10-06-2007, 20:49
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Voor een keer dat ik kijk toch wel een zeer incidentrijke wedstrijd gezien; mij geen ogenblik verveeld. Toch vijf kritische opmerkingen:
- buiten de knappe rush van Sato op Alonso heb ik geen directe plaatswissels gezien op TV; alleen via boxenstops of via verkeerd remmen.
De start Heidfeld voorbij aan Alonso. Ook gevecht tussen o.a Speed/Webber/Coulthard

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
- groot geklungel van de officials bij het zeer zware ongeval van Kubica. Waarom moet dit zo lang duren voor er een interventie team ter plaatse was? Waarom duurt het meer dan één ronde voor men beslist om een safety car in te zetten voor brokstukken van Albers? De F1 beweert van zichzelf dat ze het best georganiseerde spektakel ter wereld zijn. Ik heb mijn twijfels. Bij de lagere klassen (DTM in de Lausitzring) was het ook geklungel van de bovenste plank.
De medici waren bliksemsnel bij Kubica...Die gele mannetjes dat kwamen aanliepen waren medici.

Met de brokstukken is gewoon een moeilijk in te schatten situatie. Juiste beslissing van de FIA.

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
- Hebben deze vet betaalde profs dan niets in hun kop? Er staat maar EEN rood licht op de ganse piste en twee rijden er dan nog door. Heidfeld laat bij de verschillende herstarts een gat van 0,6 sec minimum en maximaal 1,6sec tegenover Hamilton. Zo gaat men natuurlijk nooit winnen.
Domme fout van hen. Zeker als je weet dat Kubica voor hen stopt. Waarom stond het licht trouwens op rood ?

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
- Wat is dat toch met deze "best drivers in the world"? Er staat een vangrail op 1meter van de piste bij het uitkomen van de bocht en er moeten er toch wel een drietal tegenrijden zeker. Luizi rijdt er zonder pardon tegen, maar dan de handgebaren gezien? Zo van: auto zus en zo, onderstuur, glad wegdek, een stofje op de trajectoire. Neen man: gewoon te snel in de bocht.
Ik heb mij toch puik vermaakt. Als ze zo verder doen (het ongeval van Kubica er niet bij natuurlijk) dan kijk ik wel vaker. Spijtig genoeg is het wel meestal vechten tegen de vaak (vaker - vaak, heb je hem?)
Ik denk dat je fout inschat hoe moeilijk die bocht wel niet is. Met zeer hoge snelheid remmen en dan een semi-vloeiende chicane nemen...
Dit heeft niets met rijderskwaliteiten te maken. Schumacher, Hill, Villeneuve...hebben allemaal al in de Wall of Fame gezeten en je gaat me niet vertellen dat die niet kunnen rijden.
Reply With Quote
  #23  
Old 10-06-2007, 20:50
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Er kwamen toch enkele slechte herinneringen boven toen ik de helm van Kubica zag heen en weer schokken en toen hij z'n hand zo liet hangen toen hij tot stilstand kwam. Daarbij moest ik toch echt terugdenken aan enkele crashes in '94...

Overigens vind ik het ook nogal 'raar' dat er geen banden staan bij het uitkomen van die knik. Als jullie dat normaal vinden, laten we dan overal de banden weghalen en een kerkhof naast ieder circuit bouwen...
Reply With Quote
  #24  
Old 10-06-2007, 20:56
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Het is toch niet normaal dat iemand in een linkse knik tijdens een volgaspositie in een onbeschermde betonnen muur terecht kan komen...

PS: zie hier.
Ik snap hem eigenlijk niet wat is het probleem? Even uitleg alshet mogelijk is. Moeten daar banden komen ofzo dan?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr

Last edited by guntha; 10-06-2007 at 21:01.
Reply With Quote
  #25  
Old 10-06-2007, 20:57
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Ik snap hem eigenlijk niet wat is het probleem? Even uitleg alshet mogelijk is.
Hij bedoelt dat daar een bandenmuur had moeten staan. Op dat punt had het ook wel gemogen...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #26  
Old 10-06-2007, 21:02
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Hij bedoelt dat daar een bandenmuur had moeten staan. Op dat punt had het ook wel gemogen...
JA zag het te laat heb mij post aangepast voor dat ik die van jouw zag sorry. Mijn internet is nog al aan de trage kant.
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #27  
Old 10-06-2007, 21:02
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
@ Finish: volgende keer iets minder dat msn-taaltje gebruiken. Ik laat het nu zo staan want het geeft perfect uw (en ook mijn) emotie weer na deze race

Voor de mensen die geen MSN's verstaan: WTF staat voor What The Fuck en OMG staat voor Oh My God.

ik pas dat taaltje hier nooit toe in feite, dus pakt dat het inderdaad het emotievolle was

voor de rest zal ik het nooit meer doen, meester ! *druipt stilletjes af*
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #28  
Old 10-06-2007, 21:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Wat een race. Diegenen die maar 1 positiewissel gezien hebben, moeten dringend de prut uit hun ogen wrijven.

Wat een toestanden... dat Barichello 3de ging worden... tot bleek dat die nog een keertje moest tanken... maar dat werd uiteindelijk nog relatief goedgemaakt door de andere Honda-power op de baan. Takuma-Kamikaze nam eerst Ralfie te grazen en daarna voorbij Alonso, maar waarvan ik denk dat die met een probleem zat.

In ieder geval blij voor de 3 gasten op het podium. Wurz gaat zo'n kans niet vaak meer krijgen dit jaar. En eindelijk Hamilton? Eindelijk? Hij is pas aan zijn, wat is het, 8ste of 9de GP bezig en nu al gewonnen én kandidaat voor de titel... Niet eindelijk, maar wel NU AL!

Benieuwd of we dit jaar nog zo'n GPs gaan zien. Maar dan liefst zonder zware crashes. Gelukkig is het niet erger met Kubica (ervan uitgaande dat we de berichten positief mogen interpreteren). Sterkte gewenst in ieder geval en een snelle recovery.
Reply With Quote
  #29  
Old 10-06-2007, 21:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Finish View Post
voor de rest zal ik het nooit meer doen, meester ! *druipt stilletjes af*
Ik verwacht toch nog wel een bekende "Toppers en Floppers by Finish"
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #30  
Old 10-06-2007, 21:25
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
"De start Heidfeld voorbij aan Alonso. Ook gevecht tussen o.a Speed/Webber/Coulthard"

Dat was inderdaad door een verkeerd remmen van Alonso. Bij de eerste zes heb ik, als ik mij niet vergis, geen enkele reguliere plaatswissel gezien (ik herhaal boxenstop en verkeerd remmen uitgezonderd). Ik moet er wel bij zeggen dat ik op RTL (Duits) gekeken heb en er daar 4 of 5 blokken van 3 minuten publiciteit waren.

"De medici waren bliksemsnel bij Kubica...Die gele mannetjes dat kwamen aanliepen waren medici.

Met de brokstukken is gewoon een moeilijk in te schatten situatie. Juiste beslissing van de FIA."

Zes medici, gele mannetjes (= gespecialiseerde dokters) bij iedere baanpost? Ben er nog niet zo zeker van. Wat hier nodig was, was een traumatoloog van de bovenste plank. Ik dacht dat die met deze tweede safety car aankwam, meer dan één ronde op tragere snelheid na het incident.
Brokstukken zijn niet moeilijk in te schatten; ofwel liggen ze op de trajectoire en dan wordt er onmiddellijk gestopt (en niet meer dan één ronde later), ofwel liggen ze er niet op en laat men doorrijden. Ook hier weer geaarzel. En ik heb daar ook geen probleem mee, maar dan mag men zich niet hooghartig het beste ter wereld beschouwen. Wat ze wel mogen zeggen is dat ze qua veiligheid en techniek van de auto's aan de top staan.

"Ik denk dat je fout inschat hoe moeilijk die bocht wel niet is. Met zeer hoge snelheid remmen en dan een semi-vloeiende chicane nemen...
Dit heeft niets met rijderskwaliteiten te maken. Schumacher, Hill, Villeneuve...hebben allemaal al in de Wall of Fame gezeten en je gaat me niet vertellen dat die niet kunnen rijden"

Het zal ongetwijfeld een zeer moeilijke bocht zijn, maar wat willen de heren: alleen gemakkelijke bochten? De piloot moet zich aan de piste aanpassen, maar meestal is het heden ten dage omgekeerd en past men de piste aan, aan de piloten.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.