De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-09-2008, 13:57
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Ik wil toch ook even reageren. Bart VDB heeft hier inderdaad een punt als hij vraagt of je ooit al meegereden hebt met een wagen die zogezegd 'met moeite' de Raidillon opgeraakt. Awel, ik ben een van die personen die met zo een 'trage' wagen in de BTCS rond rijd. Als het past mag je altijd eens met mij meerijden en zien hoe 'traag' wij de raidillon opgaan. Zelfs met onze 'trage' auto gaan we er vol op, de auto driftend over zijn 4 wielen, ondertussen alles uit de kast halend om hem op de baan te houden. Dat is voor mij 'koersen'. Of dat nu op de raidillon aan 170 km/u of aan 220 km/u is, dat maakt mij niet uit.
Het snelheidsverschil in de BTCS is inderdaad vrij groot. Je zit dan ook met 2 uitersten, nl. de silhouettes en de kleinste klasse de 1600. Binnen het kampioenschap zelf heb ik echter nog niemand horen klagen van die 'trage' auto's. Integendeel. Persoonlijk heb ik zelfs het gevoel dat de dikke bakken de kleintjes respecteren.
En nog iets. Nieuwe, snelle, blitse wagen zijn mooi. Maar om een kampioenschap in leven te houden zijn er ook minder nieuwe, minder snelle, minder blitste wagens nodig. Zo niet, dan houd het snel op. Kijk maar naar de aantallen in de BGTC en die in de BTCS en DSMEC.
De budgetten voor die nieuwe, snelle, blitse wagens zijn maar weggelegd voor een paar enkelingen. In de kleinere wagens kan je nog met een redelijk budget een seizoen rondkomen. En met een redelijk budget bedoel ik dan iets wat een gemiddelde mens op jaarbasis verdient... Dus ook dit is niet weinig en dan mag je nog niet te zot doen of brokken rijden...
Het gevoel dat ik heb bij deze discussie is het verschil tussen een toeschouwer en iemand op de baan. Het is logisch dat de toeschouwer het liefst de nieuwe, snelle, blitse wagens aan het werk ziet. Voor iemand op de baan is het belangrijk dat hij een seizoen rondkomt met zijn budget en dat kan spijtig genoeg niet altijd met het nieuwste, snelste of meest blitse materiaal.
Ik zou zeggen, probeer te genieten van wat we in België hebben aan autosport. Ik denk dat er weinig (kleine) landen zijn die 3 mooie circuitkampioenschappen als BGTC, BTCS en DSMEC hebben.

Grtz,
Serge
Reply With Quote
Old 30-09-2008, 15:37
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by serge View Post
Ik wil toch ook even reageren. Bart VDB heeft hier inderdaad een punt als hij vraagt of je ooit al meegereden hebt met een wagen die zogezegd 'met moeite' de Raidillon opgeraakt. Awel, ik ben een van die personen die met zo een 'trage' wagen in de BTCS rond rijd. Als het past mag je altijd eens met mij meerijden en zien hoe 'traag' wij de raidillon opgaan. Zelfs met onze 'trage' auto gaan we er vol op, de auto driftend over zijn 4 wielen, ondertussen alles uit de kast halend om hem op de baan te houden. Dat is voor mij 'koersen'. Of dat nu op de raidillon aan 170 km/u of aan 220 km/u is, dat maakt mij niet uit.
Het snelheidsverschil in de BTCS is inderdaad vrij groot. Je zit dan ook met 2 uitersten, nl. de silhouettes en de kleinste klasse de 1600. Binnen het kampioenschap zelf heb ik echter nog niemand horen klagen van die 'trage' auto's. Integendeel. Persoonlijk heb ik zelfs het gevoel dat de dikke bakken de kleintjes respecteren.
En nog iets. Nieuwe, snelle, blitse wagen zijn mooi. Maar om een kampioenschap in leven te houden zijn er ook minder nieuwe, minder snelle, minder blitste wagens nodig. Zo niet, dan houd het snel op. Kijk maar naar de aantallen in de BGTC en die in de BTCS en DSMEC.
De budgetten voor die nieuwe, snelle, blitse wagens zijn maar weggelegd voor een paar enkelingen. In de kleinere wagens kan je nog met een redelijk budget een seizoen rondkomen. En met een redelijk budget bedoel ik dan iets wat een gemiddelde mens op jaarbasis verdient... Dus ook dit is niet weinig en dan mag je nog niet te zot doen of brokken rijden...
Het gevoel dat ik heb bij deze discussie is het verschil tussen een toeschouwer en iemand op de baan. Het is logisch dat de toeschouwer het liefst de nieuwe, snelle, blitse wagens aan het werk ziet. Voor iemand op de baan is het belangrijk dat hij een seizoen rondkomt met zijn budget en dat kan spijtig genoeg niet altijd met het nieuwste, snelste of meest blitse materiaal.
Ik zou zeggen, probeer te genieten van wat we in België hebben aan autosport. Ik denk dat er weinig (kleine) landen zijn die 3 mooie circuitkampioenschappen als BGTC, BTCS en DSMEC hebben.

Grtz,
Serge
Serge,Bart,

Ik heb niets tegen de btcs en dsmec anders ging ik niet zien.Maar als autosportliefhebber zie ik liever de snelle nieuwe wagens.Als je de bgtc reportage van motors tv vergelijkt met de btcs reportage op moteurs dan zie je het verschil van spektakel.En dat wil de toeschouwer zien.Over de curbstones vliegen,remmen op 80 meter,uitbreken,enz.Als ze de kleinere klasses in de btcs of dsmec laten zien heb ik vooral het gevoel dat deze wagens aan het touren zijn.Ook live voel ik dat zo aan.Nu nog iets over de bgtc,enkel spijtig dat er te weinig auto's zijn en dat de gt4's gestopt zijn.Maar zoals al gezegd,hopelijk komen er volgend jaar budgetvriendelijkere 2dehands gt3's op de markt.Trouwens waren er bij de btcs ook niet veel minder auto's dan enkele races geleden?Het is voor iedereen crisis zeker,piloten maar evenzeer voor de toeschouwers.De laatste race was het wel gratis maar reken maar eens uit wat het tegenwoordig aan benzine kost als je bv van Gent naar Spa en terug bolt.
En mannen heb al wel degelijk op Francorchamps gereden(niet in competitie)en al enkele malen meegereden waaronder passagier van L.Cols.
Reply With Quote
Old 30-09-2008, 16:17
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Ik wil uw plaats voor een ritje Spa wel overnemen dan

Probleem met die 2e hands is bij bijvoorbeeld porsche, dat ze met een Cup S gekomen zijn, en de gewone 997 GT3 cups bijna genoodzaakt zijn om in klasse 3 mee te rijden, kijk naar speedlover en first, omdat ze anders niet mee kunnen.
Old 30-09-2008, 17:13
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
en al enkele malen meegereden waaronder passagier van L.Cols.
met helm?
Old 30-09-2008, 17:18
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
De laatste race was het wel gratis maar reken maar eens uit wat het tegenwoordig aan benzine kost als je bv van Gent naar Spa en terug bolt.
Oh, I know. Ik doe het traject al jaren.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 30-09-2008, 18:39
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
met helm?

Ja hoor volledig in tenue,en heel aangekomen.
Reply With Quote
Old 01-10-2008, 01:41
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by serge View Post
De budgetten voor die nieuwe, snelle, blitse wagens zijn maar weggelegd voor een paar enkelingen. .....
Het gevoel dat ik heb bij deze discussie is het verschil tussen een toeschouwer en iemand op de baan.....
Voor iemand op de baan is het belangrijk dat hij een seizoen rondkomt met zijn budget...
Je haalt hier een heel belangrijk punt aan. Ik heb in de jaren '90 zelf een aantal seizoenen met kleine wagens in de Touring Cup gereden. En ik weet heel goed hoe duur alles is en wat het betekent om met een klein budget een gans seizoen rond te krijgen. Ook in de vroegere Touring Cup was er een enorm wederzijds respect tussen de groten (de mannen die het geluk hadden om met een fatsoenlijk sponsorbudget met een 'dikke bak' rond te rijden) en de kleintjes (de amateurs die het allemaal uit eigen zak moesten betalen). We beseften dat we elkaar nodig hadden om het zaakje leefbaar te houden.
Echte piloten en insiders weten ook dat je met een kleine, oude wagen net zo hard, en misschien zelfs harder, moet werken om volgas door de Raidillon te gaan, dan met een nieuwe en snelle wagen. De snelheid doet er helemaal niet toe.
Het is me intussen, zoals de meesten, ook wel duidelijk geworden dat ons Crosserke, gezien al de prietpraat die hij hier verkoopt, het autosportwereldje helemaal niet kent.
Reply With Quote
Old 01-10-2008, 16:03
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
Je haalt hier een heel belangrijk punt aan. Ik heb in de jaren '90 zelf een aantal seizoenen met kleine wagens in de Touring Cup gereden. En ik weet heel goed hoe duur alles is en wat het betekent om met een klein budget een gans seizoen rond te krijgen. Ook in de vroegere Touring Cup was er een enorm wederzijds respect tussen de groten (de mannen die het geluk hadden om met een fatsoenlijk sponsorbudget met een 'dikke bak' rond te rijden) en de kleintjes (de amateurs die het allemaal uit eigen zak moesten betalen). We beseften dat we elkaar nodig hadden om het zaakje leefbaar te houden.
Echte piloten en insiders weten ook dat je met een kleine, oude wagen net zo hard, en misschien zelfs harder, moet werken om volgas door de Raidillon te gaan, dan met een nieuwe en snelle wagen. De snelheid doet er helemaal niet toe.
Het is me intussen, zoals de meesten, ook wel duidelijk geworden dat ons Crosserke, gezien al de prietpraat die hij hier verkoopt, het autosportwereldje helemaal niet kent.

????????
Mijnheer de Baron heb ik deze dingen die jij aanhaalt ooit gezegd?In deze wagens rijden zal ook wel werkendag zijn dat betwist ik toch niet.Maar als toeschouwer doet de snelheid er wel toe,sorry.
En als de baron spreekt moet iedereen zwijgen dus ik ook.
Einde discussie dus voor mij.Op naar fiagt en bgtc in Zolder.
Reply With Quote
Old 02-10-2008, 00:50
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

lle

Quote:
????????
Mijnheer de Baron heb ik deze dingen die jij aanhaalt ooit gezegd?In deze wagens rijden zal ook wel werkendag zijn dat betwist ik toch niet.Maar als toeschouwer doet de snelheid er wel toe,sorry.
En als de baron spreekt moet iedereen zwijgen dus ik ook.
Einde discussie dus voor mij.Op naar fiagt en bgtc in Zolder.
Voor mij moet niemand zwijgen. Op een forum mag ieder zijn mening zeggen, zolang het binnen de perken van de welvoeglijkheid blijft.
Alleen, als je je in een discussie mengt en blijft volharden, doe dat dan alsjeblieft met kennis van zaken en met gefundeerde argumenten. Dat doe jij niet.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules